Vraag

vet op heupen storend?

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal! Sinds ongeveer een maand slik ik de anticonceptiepil.  Mijn ouders, zusje en ik hebben gemerkt dat ik al wat meer vet op mn heupen heb. Bij mijn armen, benen, hoofd en buik is (gelukkig) nog geen vet bijgekomen. De huisarts had al wel gezegd dat je er iets van aan zou kunnen komen, maar zo snel had ik niet verwacht. Vooral omdat ik niet echt de slankste ben vind ik het best wel vervelend. 
 

Ik heb aan mijn moeder gevraagd of het extra vet op mijn heupen storend is, en ze zei van niet. Maar ik weet niet of ze dat echt vind of dat ze dat zegt om mij niet te kwetsen. Dus ik vroeg me af; vinden jullie een beetje vet op de heupen lelijk?


3 reacties

Hoi anoniem_2005!,

 

Het gaat er natuurlijk niet om wat wij vinden, maar om wat je zelf vindt. Als je zelf niet gelukkig bent met je uiterlijk zou je (binnen de mogelijkheden van jouw situatie) dit kunnen proberen te veranderen. De meningen van anderen doen er hierbij niet toe.

 

Groetjes,

Mattie

Reputatie 4
Badge +3

Nee joh! Ik ken niemand bij wie het storend is. Houd van je lichaam zoals het is 😌

Hoi

 

Naar mijn vermoeden zou ik het bij een vriend(in) nauwelijks merken als deze wat breder wordt rond de heupen. Gezinsleden die je echter regelmatig zien zouden dit wel kunnen merken. Dat lijkt me weliswaar niet problematisch; vermoedelijk stoort niemand zich aan jouw heupen, maar wilden ze eenvoudigweg meedelen dat ze wat verandering hadden gemerkt, al was het maar om na te gaan of je niet al te veel last had van de pil. 

 

Bekijk maar hoe je lichaam en gemoedstoestand evolueren. Als je bijvoorbeeld last zou krijgen van zware, ongezonde gewichtstoename of extreme moodswings zou je dit kunnen bespreken met de huisarts, maar om een klein laagje bij je heupen zou ik me niet al te veel zorgen maken :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer