Vervelende problemen?

  • 20 May 2020
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Haiiii,

 

Ik ben bijna 13 en heb een paar rare/ opvallende problemen…

 

Nu ik dit schrijf ben ik bang dat mensen me mss zouden uitlachen of vervelend gaan doen ik hoop dat jullie niet zo zijn…!

 

Zoals ik al zei ik heb een paar problemen er zijn 2 problemen waar ik heel erg mee zit dat ik namelijk

1. mn onzekerheid  2.het probleem dat ik met bijna 13 jaar nog problemen heb met in mn broek plassen

Ik begin met punt 1: ik heb in mn leven heel veel meegemaakt met alles en iedereen daardoor ben ik heel onzeker geworden bij alles wat ik doe stel ik mezelf vragen "moet ik dit nou wel doen?" "wat als het straks fout gaat?"  Ik zit hiervoor in speltherapie (ook voor punt 2) Ik vind t heel vervelend mn leven is zo veranderd sinds ik zo onzeker ben! Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Okee nu punt 2: Dit heeft ook veel te maken met mn onzekerheid te maken!

Het is dus zo dat ik al sinds ik klein ben hier problemen mee heb (dit heb ik al sinds ik 6 ben ong.) Ik schaam me hier heel erg voor! En wil niets liever dan een oplossing. Op school heb ik dit probleem ook en omdat ik in de 1e klas zit ben ik bang dat ik gepest zou worden als iemand erachter komt als dat heel heftig zou worden zou ik thuisschool nemen en als het erger wordt er een einde aan maken maar daar ben ik nog niet. Hoe kan ik dit oplossen zonder dat er verder iemand achterkomt?

 

 

Groetjess

            -Mandy.xx-


2 reacties

Hey Mandy.xx

 

Wat vervelend dat je last hebt van deze problemen. Niet prettig, die dingen waar je mee zit. 

 

Je volgt speltherapie. Voel je je daarbij geholpen? Hopelijk heeft de therapie een gunstig effect op je. Bij sommige therapieën is het daarbij zo dat het een tijd kan duren voor je het effect voelt. Heb je echter het gevoel niet zo veel uit de therapie te halen, mag je dat gerust altijd aangeven bij je behandelaar. 

 

Denk je een schriftje te kunnen bijhouden, waar je elke dag iets positiefs in schrijft? Dat kunnen kleine overwinningen zijn die je behaald hebt, bijvoorbeeld door voor de klas een presentatie te geven, of dingen die je mooi vindt aan jezelf. 

 

Heb je al eens een medisch onderzoek gehad voor je probleem met plassen? Wie weet ben je geholpen met bepaalde oefeningen, die je meer controle over je blaas kunnen geven. Verder zou je op school in je locker wat reserve kleding kunnen bewaren, voor het geval je die nodig hebt. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Mandy.xx :)

Vervelend dat je van die problemen hebt! De meeste forummers gaan je hier niet uitlachen hoor!

Je kunt misschien voor je onzekerheid met iemand praten die je vertrouwd zoals bijvoorbeeld je mentor, leerlingbegeleider of misschien kun je zoeken voor een psycholoog om daarmee te praten over je onzekerheden.

Zoals Kenshin zegt kun je een medisch onderzoek aanvragen om te kijken of er een medisch probleem achterzit.

Je kunt jezelf ook belonen voor iedere keer dat je iets doet waarvan je van te voren denkt '’Dit ga ik echt niet doen'’, '’moet ik dit wel doen'’, etc.

-TheMightySlayer <3

 

Reageer