Hoi @4n0n13m
Die horror verhalen moet je niet geloven. De tandarts verdoofd je namelijk eerst. Daarna krijg je watten en ze hechten het wondje dicht.
Ik denk trouwens dat je wat vroeger bent dan de gemiddelde mens. Dat komt weleens vaker voor. Als je het lastig/moeilijk vindt kun je gerust met je ouder of voogd het erover hebben en misschien een afspraak bij de tandarts maken.
Hopelijk helpen mijn tips.
Liefs @NoahLovesYou
Heyy,
Sluit me aan bij de reactie van @NoahLovesYou en je moet die hele nare verhalen die je leest niet geloven hoor. De zorg is echt heel goed en je krijgt goede verdoving als je verstandskiezen getrokken moeten worden en dat komt allemaal wel goed. Je kan je angsten hierover ook altijd een keer met je tandarts bespreken die kan je hier vast wel in begeleiden en die kan je denk ik wel gerust stellen en je ouders zijn er ook voor je als je je angsten wilt delen met iemand! En probeer ook niet te veel op de feiten vooruit te lopen want voor nu is dit natuurlijk nog niet aan de orde!
Verder is 14 jaar idd wel vroeg voor de verstandskiezen om door te komen, maar het komt vast wel vaker en het is iig niks zorgelijks ofzo! :)
Liefs, ItsJustMe <3
Hoi @4n0n13m,
Mijn zusje van 11 heeft ook al verstandskiezen. Dat zei de tandarts. Het verschilt per persoon en bij de een gaat het wat sneller dan bij de ander, je hoeft je denk ik geen zorgen te maken want 17-21 is gemiddeld, niet bij iedereen zo dus