Skip to main content

Verschonen

• November 12, 2025
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wordt verschoond op bed bij mijn moeder als ik nergens kan liggen tijdens de verschoning dan gebeurd het staand kan staan namelijk ben niet gehandicapt heb aleen hulp nodig door adhd autisme. Als ik logeer bij mijn zus dan wordt ik verzorgd in een verzorgingsruimte die ze heeft gemaakt met Douchebrancard daar wordt ik ook op gedoucht en andere verzorging. Thuis bij mijn moeder wordt ik staand gedoucht mijn moeder draagt aleen handschoentjes en mijn zus doet handschoentjes en een plastic schort aan ik neem niks mee mijn zus heeft luiers en alles liggen bij haar thuis 

Vindt het verschonen en douchen niet altijd fijn op de Douchebrancard omdat ik dan niks zelf kan doen van mijn moeder mag ik soms wat zelf wassen maar controleert ze wel en wast ze het soms extra mijn zus geeft wel altijd aan wat ze gaat wassen dus vindt de verzorging door mijn zus wat fijner zij is duidelijker met zeggen wat ze doet. Vind het schort soms raar maar ze wil niet vies en nat worden de handschoenen snap ik wel aankleden en uitkleden doe ik zelf maar mijn zus staat er wel bij voor het helpen als ze me dan helpt met aankleden en uitkleden moet ik soms wel even gaan liggen ze trekt wel even schone handschoentjes aan bij het aankleden of uitkleden het schort houd ze aan tijdens de hele verzorging mijn zus vindt het fijner om meer controle te hebben tijdens de verzorging 

Mijn tanden worden nagepoetst door mijn zus en moeder dat gebeurd staand maar als mijn nagels geknipt moeten worden dan moet ik gaan liggen bij mijn moeder op bed en bij mijn zus op de Douchebrancard als het mijn voeten zijn bij nagels moet ik gaan zitten op de douchestoel mijn moeder doet geen handschoentjes aan mijn zus wel

Hoe gaat dit bij jullie 

3 reacties

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Hoeveel keer word jij verschoond en moet jij ook luiers aan doen of schoon doe jij zo wel plassen als poepen in de luiers ik zou nog meer willen weten als als alleen deze vraag die ik heb voor jou dus laat jou gaan ik wil alles weten 

• November 15, 2025

@Apr-123  in principe heb ik geen verzorging nodig maar ik loop nu al een tijdje met erge pijnlijke gewrichten.  ‘s ochtends tilt me vader me uit bed en zet hij mij onder de douche dan komt mn broertje erbij en hij wast me dan. Mn moeder droogt me dan weer af en kleed me aan.  Als ik naar de wc moet helpen een van me ouders me. Als ik weer naar bed ga kleed me vader me uit en legt me dan weer in bed.

Maar waarom dragen je zus en moeder handschoentjes?

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 26, 2025

Ik kan mezelf gewoon wassen ik douche soms met mijn zus tegelijk (we zijn erg close dus is voor ons niet ongewoon). Luiers verschonen kunnen we ook zelf maar soms helpen we elkaar en een enkele keer helpt mama met verschonen. Wij worden op ons eigen bed verschoond en ik ook staand in de badkamer msma draagt hierbij geen schort of handschoentjes maar wast wel haar handen na het verschonen.

Seashell 😘