Vraag

Verlamming hand

  • 5 September 2023
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey, ik werd vanacht rond 3uur wakker en wilde naar wc gaan. Ik wilde mijn rechter hand bewegen maar werkte niet. Ik kon mijn vingers nier bewegen en mn hand niet draaien alsof die verlamt was, ik kon er ook nier op leunen. Links niks aan hand. Het was doodeng had geen gevoel meer er in. hoe hard je ook probeert nik. Je denkt je gaat vinger bewegen maar blijft gewoon liggen.

 

weet iemand wat dit is? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Kyro,

Wat moet dit een naar  voor je zijn zeg! Heb je dit vaker gehad of had je de verlamming alleen vannacht (voor de eerste keer).  Ik neem aan dat dit tijdelijk was en dat je hand nu niet meer verlamt is? Een oorzaak zou zijn dat je op je hand hebt gelegen terwijl je sliep en dat er daardoor geen bloed naar je hand stroomde doordat je bloedvaten bij je je hand tijdelijk dicht zaten.  Je spieren hebben namelijk zuurstof nodig om te bewegen en dat wordt vervoert door het bloed. Dan kan je je hand inderdaad even niet meer bewegen, maar een na een  tijdje (als de bloedvaten weer open zijn en er weer bloed door heen kan stromen) lukt het bewegen weer.  Als dat gebeurt voelt het alsof je hand tintelt snap je? Maar er zijn heel veel verschillende oorzaken van (tijdelijke) verlammingen en wellicht is wat jij hebt iets totaal anders. Als je deze klachten hebt: thuisarts.nl, zou je even naar de huisarts kunnen gaan. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

@Eenmeisje004 dankjewel! Helpt echt. En ja was eerste keer

Reageer