Vraag

Verkeerd geschoren

  • 26 March 2018
  • 6 reacties
  • 274 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Ik zit ergens mee.
Ik heb me nog nooit geschoren. Althans nooit op de juiste manier. Ik schoor mezelf altijd tegen de haren in dat deed altijd super veel pijn. Ik dacht dat mensen zich door die pijn heen zetten. Maarja dus ik kwam erachter dat je het met shampoo of scheerschuim + water moest doen.
Maar ik was al een heel eind dus ik heb nu overal pijn. Iemand een idee hoe je de pijn laat verdwijnen of verzacht. (Aftershave en vaseline werkt niet)

Groetjes AppelTaart14 ??

6 reacties

heeii,
scheer het niet met scheerschuim!! het beste is om het onder of na een lekker warme douche te doen.
scheer met de haar richtig mee, en wacht ook niet te lang met elke keer opnieuw scheren, je scheermes is immers niet voor lange haartjes. zijn je haren al wat langer? knip ze dan bij met de schaar. ook zal je het branderige gevoel wel even houden. op een gegeven moment voel je het niet meer.
doe vooral voorzichtig! hopen dat je hier wat aan hebt.
Xx RadeloosMeisje
Scheer je je dan nu wel in de jusite richting?
Ja @menspersoon nu wel. Maar het duurt nog pijn als ik loop door wondjes en de stoppels
Uhm, ik heb geleerd dat je wel tegen de haarrichting in moet scheren en ook scheerschuim moet gebruiken...

Dat je nu bultjes enzo hebt, is niet raar. Je huid bij je schaamstreek is veel gevoeliger dan andere huid. Als je vaker scheert zou dit vanzelf moeten verdwijnen, maar dat kan erg lang duren en dat is in de tussentijd natuurlijk erg irritant.

Wat je kunt doen tegen jeuk/irritatie is nog Calendulan zalf. Dat helpt bij mij opzich wel. Is net even anders dan Vaseline.

Ook kun je voortaan ontharingscrème gebruiken, ipv jezelf daar te scheren. Neem dan wel speciale ontharingscrème voor de schaamstreek.

Gr. Pin
Zouden andere mesjes helpen?

Niet om voor de kwakzalver te spelen, maar je hebt ook van die messen met een soort strook erop met een of ander extract van aloë vera.
Ze stoppen het in zo veel dingen dat het of:
1. Lekker is.
2. Een goed placebo-effect heeft
3. Goed verkoopt
4. Werkt

Ik weet het niet zeker over de laatste.
Badge +1

hoii, ik heb dit zelf ook altijd gedaan. ik zit nu onder de bulten. ik heb zelf ook geen idee hoe ik het weg kan halen, maar je bent niet de enige die dit heeft gedaan :(

Reageer