vegetariër

  • 7 July 2023
  • 17 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

hoi,

ik ben vegetariër en soms is dat heel moeilijk bijvoorbeeld als ik bij iemand ga eten dan probeer ik meestal wel te zeggen dat ik vegetarisch eet maar soms is dat al te laat en licht er een stuk vlees of vis op mijn bord... ik vind het dan heel er onbeleefd om het niet te eten maar wat moet ik dan opeten gaat echt niet ook niet voor een keertje 

 

sommige mensen weten dat ik vegetariër ben en kopen dus vleesvervangers maar die vind ik echt niet te eten 🤢. maar die mensen kopen dat dan voor mij dus eet ik ze meestal toch maar op

 

 

bovendien probeer ik om zo veel mogelijk diervrij snoep te eten zoals katja

 

sorry dit moest ik even kwijt zijn hier ook nog meet mensen op het forum die vegetariër zijn 

groetjes Tinker.fan


17 reacties

Hey,

Lastig zeg, blij dat ik geen vegetariër ben. Ik mag geen gelatine, dus heb wel vaak snoep zoals Katja. Het probleem opzich herken ik wel. Als iemand mij snoep aanbied, moet ik dat gewoon weigeren. Mijn ouders nemen het altijd aan en eten het gewoon op, ookal mag dat niet van ons geloof ): Ik vind dat ik het zelf beter niet kan eten. Pas waren we bij iemand aan het eten en die had heel veel varkensvlees, mogen we dus niet. Mijn ouders en broers hebben het wel op, maar ik heb het netjes geweigerd. Ik vind mezelf dan ook echt onbeleefd, maar het is nu eenmaal zo.  Mijn broer is vroeger vegetariër geweest, heeft het vol gehouden tot het eten, toen hadden ze hem zo gepusht dat hij wel gewoon vlees at.  Dus begrijp dat dat lastig is!

Waarom ben je eigenlijk vegetariër geworden? (ben gewoon nieuwsgierig!)

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +7

Heyhey,

Ik ben zelf ook vegetarier, meestal zeg ik het gewoon van te voren dat ik vega ben.
Daarnaast eet ik wel sommige vleesvervangers (ook niet allemaal) en gewoon ei/zuivel.

(Ben trouwens niet 100% vegetarier, sommige dingen eet ik wel zoals kibbeling, maar meeste niet.)

Hey @Tinker.fan ,

Ik ben zelf ook vegetarier.

Ik vind zelf vleesvervangers vaak ook ranzig.Misschien kan je gewoon aangeven dat je geen vleesvervangers wilt?

Wat eet je thuis?

 

sorry dit moest ik even kwijt zijn

Sorry is niet nodig.Daar is dit forum voor he😜

Reputatie 7
Badge +9

Wel grappig dat ik dit lees terwijl ik 15 minuten geleden een 250 gram steak naar binnen heb geholpen😂

 

Ik zou het gewoon zeggen, als jij vegatarier wilt zijn en er is een stuk vlees zou ik gewoon zeggen dat je dat niet wil en dat die vlees vervangers ook niks zijn. Ik zou gewoon dan om meer spersiebonen of aardappels vragen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OnbekendeAnnoniem ik ben vegetariër geworden omdat ik het dierenleed echt niet kan aanzien.

Sommige dieren hebben een gelukkig leven gehad en moeten nu eenmaal geslacht worden dat kan ik opzich nog wel verdragen 

Maar sommige boeren proppen hun beessies helemaal vol om vervolgens eventjes te slachten en hebben dus geen hart voor dieren

Nou dat was m'n andwoord🤣

 

Ik vind het helemaal geen probleem trouwens als er mensen niet vegetarisch eten 

Groetjes Tinker.fan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse_6567 ik eet thuis gewoon geen vlees en geen vlees vervangers dan mis je natuurlijk wel de vitamines die er in zitten dus slik ik ook vitamine B

 

Groetjes Tinker.fan

Hey,

Nog effe een vraagje (ben nieuwsgierig). Stel jullie hebben last van vliegen of mieren in huis, sla je die dan ook niet dood? Zijn toch ook dieren?!  Ik vind dat dat ook dierenleed is, dus waar trek je die grens dan. Je kan geen dieren eten, maar als je ze toch dood, denk ik dat het niet veel uit maakt… Of je nu een hamburger eet of een vlieg dood mept. Dus hoe zit dat dan?

(Geen verwijt hoor!)

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Nog effe een vraagje (ben nieuwsgierig). Stel jullie hebben last van vliegen of mieren in huis, sla je die dan ook niet dood? Zijn toch ook dieren?!  Ik vind dat dat ook dierenleed is, dus waar trek je die grens dan. Je kan geen dieren eten, maar als je ze toch dood, denk ik dat het niet veel uit maakt… Of je nu een hamburger eet of een vlieg dood mept. Dus hoe zit dat dan?

(Geen verwijt hoor!)

Ajuus!

Dat lijkt me toch iets anders dan beesten die worden afgeslacht in een hele grote groep. Maar inderdaad, waar trek je die lijn. Nu begin ik het me ook af te vragen. We zien wel😂

Hey,

Nog effe een vraagje (ben nieuwsgierig). Stel jullie hebben last van vliegen of mieren in huis, sla je die dan ook niet dood? Zijn toch ook dieren?!  Ik vind dat dat ook dierenleed is, dus waar trek je die grens dan. Je kan geen dieren eten, maar als je ze toch dood, denk ik dat het niet veel uit maakt… Of je nu een hamburger eet of een vlieg dood mept. Dus hoe zit dat dan?

(Geen verwijt hoor!)

Ajuus!

Dat lijkt me toch iets anders dan beesten die worden afgeslacht in een hele grote groep. Maar inderdaad, waar trek je die lijn. Nu begin ik het me ook af te vragen. We zien wel😂

Naja, grote groep? Mieren en vliegen doen we ook een in grote groep. Pas hadden we 81 vliegen in huis gedood en een hele mierennest vermoord 🤣. Dus ook een grote groep!  Als iedereen dat doet, dan worden het hele grote groepen. 1 voordeel als je vegetariër ben, dan lopen er i.i.g geen vliegen over je stukje vlees heen (had ik pas) 🤣.

@Tinker.fan ben benieuwd naar je antwoord!

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Nog effe een vraagje (ben nieuwsgierig). Stel jullie hebben last van vliegen of mieren in huis, sla je die dan ook niet dood? Zijn toch ook dieren?!  Ik vind dat dat ook dierenleed is, dus waar trek je die grens dan. Je kan geen dieren eten, maar als je ze toch dood, denk ik dat het niet veel uit maakt… Of je nu een hamburger eet of een vlieg dood mept. Dus hoe zit dat dan?

(Geen verwijt hoor!)

Ajuus!

Dat lijkt me toch iets anders dan beesten die worden afgeslacht in een hele grote groep. Maar inderdaad, waar trek je die lijn. Nu begin ik het me ook af te vragen. We zien wel😂

Naja, grote groep? Mieren en vliegen doen we ook een in grote groep. Pas hadden we 81 vliegen in huis gedood en een hele mierennest vermoord 🤣. Dus ook een grote groep!  Als iedereen dat doet, dan worden het hele grote groepen. 1 voordeel als je vegetariër ben, dan lopen er i.i.g geen vliegen over je stukje vlees heen (had ik pas) 🤣.

@Tinker.fan ben benieuwd naar je antwoord!

Tja, grote groep. Ik dood ze vaak alleen, wanneer ze als een oekel tegen het raam aan het vliegen zijn. Pak ik een slipper of vouw ik een krantje op. En dan start het kat en muis spel. En na 5 minuten kan je slapen zonder het "zzZZZZZZZzz.....ZzzzzzzZZZZzz"

Reputatie 7
Badge +4

oei wat een goeie vraag…

nou ik denk dat ik ze eerder niet dood zou meppen maar je weet maar nooit…

ik heb wel een keer een mug dood gemept hij stook me 5 keer![ik had geen medelijden met die mug:]

oow dat is wel slecht 

nee ik denk dat ik ze niet zal dood slaan 

 

groetjes Tinker.fan

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben ook vega en ik zeg het meestal voor ik bij iemand ga eten en als ik dan toch vlees krijg dan eet ik meestal de dingen er omheen en zeg dan dat ik vol zit

ik probeer zelf meestal een mug in een potje te doen en hem buiten te zetten en vliegen maken mij niet uit

Ik ben vega omdat ik het verschrikkelijk vind wat mensen tegen dieren doen. Je eet toch ook geen andere mensen.

en waarom vinden mensen een moord heel erg en een dier slachten en zelfs opeten niet?

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Ik ben vega omdat ik het verschrikkelijk vind wat mensen tegen dieren doen. Je eet toch ook geen andere mensen.

en waarom vinden mensen een moord heel erg en een dier slachten en zelfs opeten niet?

Dan zouden we net zo goed alle dieren in de natuur kunnen afmaken die jagen op prooi😂

 

Reputatie 3
Badge +1

Wie moet die dieren dan afmaken😂

Reputatie 7
Badge +9

Pff weet ik veel. Mark rutte? Die moet nu ook naar een nieuwe baan zoeken. Misschien iets voor hem?

Pff weet ik veel. Mark rutte? Die moet nu ook naar een nieuwe baan zoeken. Misschien iets voor hem?

🤣🤣🤣 Ga het hem vragen!!!

ik probeer zelf meestal een mug in een potje te doen en hem buiten te zetten en vliegen maken mij niet uit

Maakt het ook niet uit als er een stuk of 10 vliegen op je zitten? En je zegt ‘meestal’, dus niet altijd…  Wat gebeurt er die keer dat het niet meestal is?

Ik ben vega omdat ik het verschrikkelijk vind wat mensen tegen dieren doen. Je eet toch ook geen andere mensen.

Niet??? Misschien dit effe lezen....

en waarom vinden mensen een moord heel erg en een dier slachten en zelfs opeten niet?

Aan een moord heb je niks, hooguit mensenbeen i.p.v kippenpoot, maar je hebt er gewoon niks aan. (tenminste ik hoop dat jullie geen mens eten) Geen vlees…. Bij dieren heb je wel vlees, dus vandaar. Dan is het in mijn ogen niet zo erg. We hebben ook vlees nodig, da’s belangrijk. Dus anders kom je op die vervangende pillen en dingen. Is ook niet echt gezond, qua milieu. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben ook vega en ik zeg het meestal voor ik bij iemand ga eten en als ik dan toch vlees krijg dan eet ik meestal de dingen er omheen en zeg dan dat ik vol zit

ik probeer zelf meestal een mug in een potje te doen en hem buiten te zetten en vliegen maken mij niet uit

Ik ben vega omdat ik het verschrikkelijk vind wat mensen tegen dieren doen. Je eet toch ook geen andere mensen.

en waarom vinden mensen een moord heel erg en een dier slachten en zelfs opeten niet?

 

Ja dat is eigenlijk wel waar

Reageer