veel zweten na fietsen

  • 24 July 2023
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van 16.

Ik merk vaak dat ik helemaal bezweet ben na het fietsen, bijvoorbeeld als ik met de fiets na school ga. Ik fiets dan ongeveer 20 tot 30 minuten. Ik ga wel graag met de fiets naar school omdat het gezonder en sneller is, en met het openbaar vervoer moet ik vaak lang wachten.

Ik fiets meestal op een normaal tempo en ik heb niet heel vaak tegenwind. Maar als ik op school aankom heb ik altijd zweetplekken, op mijn rug en onder mijn oksels. Ik gebruik iedere dag deodorant, dus je ruikt het niet. Maar de zweetplekken zijn wel makkelijk te zien, en dat vind ik niet fijn.

Op mijn voorhoofd en nek komt ook veel zweet, dus moet ik voor de les eerst altijd naar de wc om het zweet eraf te vegen.

 

Hebben anderen mensen dit ook?

Heeft iemand tips zodat ik minder zweet of het zweet minder goed te zien is?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Er zijn wel sprays die het zweten kan verminderen,

Luchtige kleding kan helpen, ook is het handig een wat donkerdere t-shirt de dragen, dan zie je de natte plekken wat minder

Oksels scheren helpt ook tegen de geur

Verder zoals je al zei: voor school even het zweet wegvegen. Misschien is het ook fijn om een plens koud water in je gezicht te gooien. 

Ik hoop dat dit een beetje helpt!

Groetjes Julie

Reputatie 5
Badge +1

@Julie09 bedankt voor de tips! ik zal ze uitproberen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @IJsbeertjes,

 

ik wist niet dat ijsbeertjes ook zo konden zweten 😂, maar ja, als je warm bent aangekleed, in de winter heb ik het ook best snel.

Je moet toch genoeg kleren aan, omdat het anders te koud is, maar na een tijdje ben ik soms ook bezweet.

Vaak doe ik, voordat ik echt bezweet ben, maar het niet meer koud heb mijn jas of hoodie al uit en fiets dan zo verder. Niet doen als je al bezweet ben, want dan kun je kou vatten in de winter.

 

Als het al wat beter weer is, dan kan dat wel, dan waait je t-shirt gewoon lekker droog en kun je dat extra blouse ofzo dat je uit had gedaan weer aantrekken op school.

 

Ik vind het vooral super irri als het regent en ik dan m'n regenpak aan heb….dan word ik soms natter door dat stomme regenpak, dan dat ik word door de regen…

 

Dus, rekening houden met welke kleren je aantrekt kan wel helpen, net als deo.

Verder heb ik in mijn locker op school meestal wel een extra en schoon t-shirt en onderbroek en soms ook nog een jogging en droge sokken of..….liggen, dus die kan ik altijd nog aantrekken en misschien kun je zoiets als vochtige doekjes in je kluisje op school bewaren. Dan kun je je een beetje opfrissen met zo'n doekje en misschien is dat al genoeg of anders gebruik je zo'n doekje voordat je je schone shirt aantrekt, wel zo fris.

Niet vergeten dat bezwete t-shirt uit je kluisje te halen en weer een schone erin te leggen.

Ik heb ook wel eens een keertje gevraagd of ik mocht douchen bij de gymzaal, want toen was ik zo nat van de regen en mijn regenpak en gelukkig hadden we die dag gym en heb ik toen in mijn gymkleren in de les gezeten (in de winter) en mijn kleren bij de conciërge mogen ophangen om ze te laten drogen…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

ja @tim16 , zo heb ik ineens weer een lang verhaal, maar ja, ik denk dan na wat ik al eens meegemaakt heb en schrijf dat op en ja...maar soms zou ik willen dat ik zo lekker kort dingen op zou kunnen schrijven….. zoals jou…...ik ben gwn een kletskous 🙃

 

Hey,

Mijn vader zegt altijd: Gewoon niet meer zweten. Is alleen geen optie 🤣

Ehmm… denk ook gewoon luchtige kleren aan. Verder heb ik geen idee, maar mijn beste vriend (en me enige 😥) genaamd Google heeft de oplossingen, dus ik ga effe voor je kijken.

  1. Kies voor luchtige kleding, dat zorgt dat je huid kan ademen.
  2. Houd je hoofd koel, stress zorgt voor nog meer zweten.
  3. Draag elke dag schone kleding, dit zorgt dat je kleren sneller drogen.
  4. Merino wol dragen, merino wol past aan aan de temperatuur, het helpt je warm te blijven als het koud is, en koud te blijven als het warm is.
  5. Scheren, zorgt voor minder stank en betere luchting.

Ik kom nu weer heel dom over, of niet? 🤔 Naja, boeien!

Succes i.i.g

 

@MickeyMouse Jij komt inderdaad over als een kletskous, dat zorgt voor je lange reacties, die ik hartstikke kan waarderen. Dus je moet geen korte reacties willen (alhoewel daar is ook helemaal nx mis mee.) Ik ben ook wel een kletskous, zolang het maar niet in rl is. Maar ik ga dan onzin en dingen waar niemand wat aan heeft verkondigen, dus ik houd me reacties ook maar een beetje kort. Maar ik kan je lange reactie altijd waarderen. 

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +17

Hey @IJsbeertjes 

Ik heb daar zelf ook last van. Ik gebruik een anti-transpirant spray, dat werkt bij mij erg goed. Het werkt ongeveer 5 dagen en dan moet je het opnieuw aanbrengen. Niet heel goedkoop maar je doet best wel lang met een flesje. Er zijn heel veel verschillende merken dus dat is ff een kwestie van uitproberen wat bij jou het beste werkt.

Ik neem ook, net als MickyMouse vaak een schoon shirt mee voor de zekerheid.

@MickeyMouse Mooi doorgaan met je lange verhalen hoor. 😉

 

Reputatie 5
Badge +3

Same problem hoe langzaam ik ook fiets, dus ik ga altijd maar zo snel mogelijk fietsen want dat heeft toch geen invloed op hoeveel zweet er te zien is

Reputatie 5
Badge +1

@MickeyMouse , @OnbekendeAnnoniem , @tim16 , @GhostEmoArcher8 bedankt voor jullie tips! ik zal ze uitproberen

Reageer