Veel bloed bij eerste menstruatie?

  • 4 August 2023
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi,

Ik ben net 15 en gister voor het eerst ongesteld geworden. Ik weet dus niet wat normaal is enzo , maar ik vind zelf dat ik best veel bloed verlies. Ik gebruik op dit moment maandverband. Wat is jullie ervaring, hoevaak verwisselen jullie het, is het dan ook echt vol en wat is normaal??

Alvast bedankt voor de reactie


2 reacties

@Ikweetgeennaam888 hoiiii its me againnnn :)

je hebt het nu voor de eerste keer. de eerste paar keren dan heb je juist veel of juist weinig bloedverlies, dat kan verschillen. als je het paar keertjes hebt gehad dan weet je hoeveel je hebt en hoe je er het beste mee om kan gaan :)

ik zou als ik jouw was paar keer bij de wc checken of je nog lang met het maandverband kan doen. als je denkt van het zit bijna vol, dan kun je een nieuwe gebruiken. ik denk dat je zelf moet aanzien hoeveel je gebruikt, dat verschilt per persoon.

 

veel succes!!

 

liefs,

Maisie <333

Reputatie 7
Badge +9

sterkte met je menstruatie.

hier wat tips

  1. wat er ook gezegd wordt, NEEM GEEN IBUPROFEN! dat is tegen mij gezegd omdat het minder zou gaan bloeden. het blijkt dus dat het bloed verdunnend is.
  2. gebruik de eerste keren geen tampons en zeker niet de laatste paar dagen, want dan is alles zo droog en doet het super veel pijn om hem erin te krijgen.
  3. ga lekker zwemmen/badderen, want dat stopt het bloed even. en het is gewoon even lekker omdat je je zo vies voelt
  4. DRAAG GEEN WITTE BROEKEN!
  5. neem altijd iets mee dat je om je middel kan knopen of geld om iets te kopen zoals een jurk
  6. als je na het verwisselen van je maandverband even 6 uur wacht dan kan je weer verwisselen
  7. als je ergens heen gaat neem dan altijd het dubbele aantal maandverband mee
  8. neem gewoon altijd maandverband mee
  9. elke ochtend even douchen of het bloed weg wassen met een washandje zonder zeep
  10. schrijf op wanneer je ongesteld word. als je dat elke keer doet dan zie je een ritme.
  11. doe wat je veder zelf prettig vind. de eerste keer voelt altijd het ergst. en als je mannelijke familie hebt en die zeggen dat je zeurt dan moet je zeggen dat je van iemand hebt gehoord dat die een mannelijke docent heeft die een apparaatje heeft omgehad die laat voelen hoe ongesteld zijn voelt en dat diegene niet eens boven de 50% is gekomen. en anders zoek je de eigenaar van dat apparaat op en vraag je of die dat apparaat kunnen komen demonstreren op een mannelijk familie lid die klaagt.

 

Reageer