Vraag

vapen, longkanker

  • 16 December 2022
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Badge

Hee, Ik ben 13 jaar en Ik heb vier dagen geleden gevaped. Het waren volgens mij iets van 20 puffs, en ook de eerste keer, Maar ik ben nu ziek. Ik weet niet of het een griep is aangezien het meisje dat naast mij zit in de klas ook hetzelfde heeft (keelpijn, hoesten, hoofdpijn). Maar ik heb het opgezocht en er stond dat long kanker in je hersens gaat zitten en ik heb hoofdpijn aan de bovenkant van mijn hoofd. De verdere symptomen van longkanker zijn bloed hoesten en nog meer dingen, waar ik allemaal geen last van heb. Symptomen zoals keelpijn en hoesten zijn o.a. Bijwerkingen als je gevaped hebt. Er zijn ook nog andere bijwerkingen waar ik geen last van heb zoals misselijkheid. Mijn vraag is dus of ik een dokter moet bellen en of ik er iets tegen kan doen, of dat het ook gewoon een griep zou kunnen zijn.

bedankt voor het lezen en hopelijk krijg ik snel antwoord want ik begin me zorgen te maken.

vriendelijke groet, anoniem


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk dat je al veel langer moet vapen/roken om echt longkanker te krijgen 

Reputatie 7
Badge +6

Ik snap dat dit heel eng is, maar ik denk echt dat je geen kanker is

 

Reputatie 7
Badge +17

Van 20 puffen vapen krijg je echt geen kanker.. Je hebt zoals je zelf al zegt waarschijnlijk gewoon griep of een verkoudheid. Met symptomen opzoeken op internet moet je altijd oppassen want je komt al heel snel bij enge ziektes zoals kanker uit. Als je klachten hebt en je vertrouwt het niet ga je beter langs de huisarts.

Reageer