Skip to main content

Voor context: Ik ben een jongen, ik heb nog nooit gedronken/gevaped, 15 jaar, 1.85, mijn moeder zou het 'oke' vinden als ik een keer dronken word (ze zei voordat ik wegging 'alcohol mag als je maar geen drugs doet of gaat vapen'.

 

Hoi! Ik ben in de vakantie naar een camping geweest en daar vonden ze het raar dat ik nog nooit heb gevaped/gedronken. Ik dacht op de camping dat het gwn normaal was en ik zat er niet echt mee ofzo, maar nu denk ik dat het echt wel leuk is als ik ga drinken met vrienden en dan gwn dronken worden. 

 

Hier zijn een paar vragen die iedereen kan beantwoorden😁

 

Voor als je al hebt gedronken/gevaped:

Hoe oud ben je?

Vinden mensen je onschuldig/"schrikken" mensen als ze erachter komen dat je drinkt/vaped?

Was je met mensen? Zo ja hoeveel?

Raad je het aan?

Verder nog opmerkingen/vragen?

 

Voor als je nog niet hebt gedronken/gevaped:

Hoe oud ben je?

Kom je onschuldig over/"schrikken" mensen als ze erachter komen dat je nog nooit hebt gedronken/gevaped?

Waarom heb je het nooit gedaan?

Lijkt het je leuk?

Verder nog vragen/opmerkingen?

Ik zou aan vapen of elke andere vorm van roken niet beginnen.

De lange termijn gevolgen van vapen zijn nog vrij onduidelijk en dat risico wil je beter niet lopen.

Alcohol is ook beter om niet te doen op deze leeftijd omdat het de hersenen beschadigd en daarnaast is alcohol ook gewoon een kankerverwekkende stof.

Voor beide is het beter om het niet te doen.

 


Heyy @Chihiro,

Hoe oud ben je? 16

Kom je onschuldig over/"schrikken" mensen als ze erachter komen dat je nog nooit hebt gedronken/gevaped? Nee hoor er schrikt niemand als dit ter sprake komt. Ik mag ook helemaal nog niet vapen en drinken want ik ben nog geen 18+ en dat weet iedereen en de meeste mensen weten ook wel dat dit allemaal ook niet goed voor je is dus iedereen vind het juist goed dat ik hier niet aan begin! :)

Waarom heb je het nooit gedaan? Heb er geen behoefte aan want ik weet dat alcohol en vape erg slecht is voor je gezondheid!

Lijkt het je leuk? Nee.. En je kan trouwens ook veel lol hebben met een sinas/cola ipv alcohol hoor vind ik ook hartstikke gezellig :)

Verder nog vragen/opmerkingen? Ik zou er echt niet aan beginnen het is allebei verslavend en het is hartstikke slecht voor je gezondheid!

Groetjess van ItsJustMe <3


Hoe oud ben je? bijna 18

Vinden mensen je onschuldig/"schrikken" mensen als ze erachter komen dat je drinkt/vaped?  ff voor de duidelijkheid, roken/vapen doe ik niet. Ik drink wel af en toe een biertje. Mensen vinden er niet echt wat van

Was je met mensen? Zo ja hoeveel? Ik drink eigenlijk nooit alleen. Meestal met m’n broer, vaak als we in de zomer ‘s avonds buiten zitten, of met vrienden

Raad je het aan? Uiteindelijk moet iedereen zelf de keuze maken maar aanraden zou ik het ook niet doen.

Verder nog opmerkingen/vragen?  Ik ben met 15 begonnen met drinken (wel weinig hoor, zeker niet elke dag) dus als ik nu zou zeggen dat je moet wachten zou dat hypocriet zijn.  Vergeet niet dat het ook gezellig kan zijn zonder drinken. Dronken worden klinkt misschien leuk maar geloof mij maar, de kater is echt minder 😅


@Iemand_00 en @ItsJustMe ik wil geen alcoholist worden ofzo🤣 en ik weet dat het slecht is, maar wil het gwn 1 keer proberen. Wel bedankt voor jullie antwoorden

 

@tim16 ik weet echt wel dat het ook heel gezellig kan zijn zonder alcohol, maar gewoon een keertje proberen met vrienden lijkt me leuk. Ik doe het dan niet voor het dronken worden, want mensen noemen me dronken zonder alcohol🤣 


Hoe oud ben je? 12

 

Kom je onschuldig over/"schrikken" mensen als ze erachter komen dat je nog nooit hebt gedronken/gevaped? Nee, ben ook nog 12

 

Waarom heb je het nooit gedaan? Omdat ik 12 ben, wil het wel een keertje proberen voor de ervaring. Maar niet verslaafd worden natuurlijk 

 

Lijkt het je leuk? Nee

 

Verder nog vragen/opmerkingen? Nee hoor

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer