vandaag voor het eerst last van shaking


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik kom zo juist weer samen met me zusje van hardlopen maar ik ben in totale shaking op de grond terecht gekomen. We waren als eerst een heel stuk over een fietspad aan het hardlopen en vervolgens sloegen we een landbouw weg af terwijl 2 vrachtwagens ons tegemoet kwamen zakte ik op de grond neer. Waar kan dat aan liggen ik kan 2 dingen bedenken ik heb me te koud gekleed aangezien ik een sport bh en een mega kortje broekje droeg. Of dat andere is dat ik een shok moment kreeg omdat ik terug dacht op eens aan me bijna ongeluk met een vrachtwagen ik zal het anders ook niet weten. Me zusje heeft direct me moeder gebeld gelukkig ik werd in de auto weer een beetje rustig naar dat ik een beetje bij kenniskwam met een badhanddoek om me heen.


15 reacties

Ok? Dat is niet best, volgende keer wat warmers aandoen en op het fietspad blijven.

Heey,

Vervelend dat dit gebeurde tijdens het hardlopen.
Het is dan sowieso verstandig om je volgende keer warmer aan te kleden.


Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met herinneringen aan je bijna ongeluk met een vrachtwagen. Mogelijk dat je daardoor in paniek raakte en je lichaam op die manier reageerde.

Je kunt misschien dit voor jezelf bijhouden. Waar was je, wat gebeurde er, wat dacht je, wat voelde je. Als je dat soort dingen bijhoud kun je er een beetje achter komen wat je bezig houd en waar het mee te maken heeft.

Mocht dit aanhouden kan het verstandig zijn dit eens met je huisarts te bespreken. Hopelijk heb je er niet vaker last van!

Groetjes,
Simply Me

 

Reputatie 3
Badge +2

Wat vervelend voor je, dit kan natuurlijk door verschillende dingen komen. Soms komt het doordat je spieren te veel doen. Probeer dan de volgende keer iets minder ver de lopen. Misschien heb je ook een te lage bloedsuikerspiegel? En probeer nooit zo maar te stoppen met hardlopen, blijf altijd rustig doorlopen. Ik zou je natuurlijk graag willen helpen, maar ik denk dat het het verstandigste is om even langs de huisarts te gaan. Misschien heb je wel iets veel ergers waar iets aan gedaan moet worden. Succes!

 

 

Ik zou het eens bij houden het nu echt voor het eerst dat ik het ooit heb mee gemaakt dat ik zo in shock raakte. Me zusje was best wel aardig paniekerig toen ze mij op de grond zag liggen trillen ze heeft het ongeluk wat ik bijna had met die vrachtwagen niet meegemaakt omdat ik toen 7 jaar was. Ik heb wel eens dit soort taferelen mee gemaakt overigens wat me te binnen schoot met me vuurwerk angst. Toen ik 5 was knalde er een stuk vuurwerk tegen me oogpleister aan sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk. Toen ik een jaar later met me ouders in Frankrijk was waren we ook bij zo vuurwerkshow aan het kijken. Volgens mijn moeder ben ik destijds uit de buggy gesprongen en ben ik achter zo schuurtje volledig door het lint gegaan van angst. Een jaar daarop kwam dat incident met die vrachtwagen dat ik bij ons in een rustige straat op de weg lag te zonnen en dat er vervolgens een vrachtwagen bouwspullen komt langs brengen bij ons thuis en mij wel ziet liggen maar me bril en knuffel niet. Maar zo in shock raken bij het zien van vrachtwagens kan ik me niet deugen 2 jaar geleden lag ik zelfs nog in me bikini op een handdoekje zonnend naar 150 vrachtwagens te kijken wat voorbij kwamen gereden en we waar we zomers zwemmen knallen ook de vrachtwagens je voorbij met 80 km per uur. Alleen vuurwerk is het enigste waar ik dus in shock toestanden mee ben beland ook een paar jaar geleden met vriendinnen op de kermis lag ik ook op de grond te trippen. Me vriendin om schreef het zo je stond er eerst beer wel relaxt en stoer bij en je was nog selfies met ons aan het maken. Tot dat de eerste vuurpijl de lucht inschoot en toen begon je langzaam je ogen dicht te doen en vervolgens ging je op de grond liggen en begon je wild om je heen te trappen en met je vuisten op de grond te slaan. Ik zij ik kan me het gewoon niet heugen dat ik zo iets doe en schijnbaar doe ik het dus wel want me vriendinnen hebben me echt moeten wakker krijgen uit deze shock stand gelukkig was 1 van me vriendinnen zo slim om me op rug te leggen en over me navel te vrijven en toen werd ik langzaam wakker. Toen knalde het wel maar ze zeiden wees maar rustig we halen je hier weg en door middel van een paar jassen wat ze over me hoofd heen hebben gegooid hebben ze me eruit geleid.

 

Ik ga denk ik sowieso naar de huisarts maar met hardlopen heb ik hier voor eigenlijk nooit geen last gehad van de kou. Ik doe vooraf een goede warming-up en vervolgens kunnen we met gemak 2 uur achter elkaar op goed tempo hardlopen. Na afloop lopen we nog vaak rustig 10 minuten uit en doen we nog weer een keer rek en strek oefeningen. Ik ben overigens wel behoorlijk mager voor me lengte maar daarbij heb ik wel een sixpack sinds me twaalfde en die warming-up bestaat trouwens uit 100 push ups. 

Los van de kou en shock zou het  idd ook met een te lage suikerspiegel te maken kunnen hebben. Zorg dat je voordat je gaat hardlopen even wat gegeten hebt. Niet te zwaar want dan krijg je steek. Voor zo'n inspanning heeft je lichaam gewoon wat voedingsstoffen nodig om aan energie te komen. Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt. Ik ging 's morgens voordat ik ontbeten had, hardlopen en ging tijdens m'n rondje ook bijna van m'n stokkie. Luister goed naar je eigen lichaam.

Ik zou bij je warming-up trouwens niet alleen push ups doen. Het stimuleert de bloedcirculatie natuurlijk wel maar om blessures te voorkomen is het misschien ook verstandig om vooraf even te stretchen en je spieren op te warmen.

Reputatie 6
Badge +12

Altijd verstandig om je warm aan te klesen.

Los van de kou en shock zou het  idd ook met een te lage suikerspiegel te maken kunnen hebben. Zorg dat je voordat je gaat hardlopen even wat gegeten hebt. Niet te zwaar want dan krijg je steek. Voor zo'n inspanning heeft je lichaam gewoon wat voedingsstoffen nodig om aan energie te komen. Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt. Ik ging 's morgens voordat ik ontbeten had, hardlopen en ging tijdens m'n rondje ook bijna van m'n stokkie. Luister goed naar je eigen lichaam.

Ik zou bij je warming-up trouwens niet alleen push ups doen. Het stimuleert de bloedcirculatie natuurlijk wel maar om blessures te voorkomen is het misschien ook verstandig om vooraf even te stretchen en je spieren op te warmen.

Dat zou ik ook voortaan gaan doen nu eet ik eigenlijk nauwelijks wat voor het hardlopen warming-up zal ik voortaan denk ik ook wel wat uitbreiden. Nu druk ik me 100 keer op ik rek me wat uit tegen de auto en ik ga beginnen met lopen misschien kunnen het ook hart problemen zijn denk ik bij me zelf. Me kleding zal het denk ik niet zijn vanaf april mei loop ik alleen maar in een sport bh en dat tot ongeveer oktober daarna doe ik een vestje aan. Maar afgelopen winter toen met die vrieskou liep ik uiteindelijk ook in me blote body aan het eind van de rit het het interesseert me dan helemaal niks. Normaal zal ik denk hoe gek ben je om er zo bij te lopen maar na zo intensief te hebben gesport vindt ik het wel kunnen. Maar terugkomend op misschien die hart problemen vorig jaar zomer reed mij moeder achter mij aan met de auto stapvoets alleen toen merkte ik ook dat ik de hele tijd een opgejaagd gevoel had van ik moet nog sneller lopen. En dat heb ik ook als er auto's van achter ons komen en van voor komen ik moet nog sneller voor dat ik wordt aangereden daarna heb ik echt de een hartslag van hier tot ginder. En ik heb dan ook een beetje een verstijfde navel merk ik want ik heb zo uitstulpende en nu thuis is die gewoon ontspannen en voelt die zacht aan. Zodra ik ga hardlopen en ik voel me opgejaagd dan voel ik ook vaak een harde navel. Maar dit heb ik ook in de auto zelf als we naar het strand zomers gaan dan vrijf ik regelmatig over me navel heen maar dan voel die gewoon gigantisch hard aan en heb ik vaak een hartslag van hier tot ginder. Daar ligt het vaak aan de full speed en omdat ik fan ben van BMW en we er zelf ook 1 hebben.

Aan de kou kan het niet liggen, het vraagt wat meer dan deze temperaturen om onderkoeld te raken met beweging en kleding aan.

Heb je voldoende gegeten voor je ging hardlopen, misschien te weinig zuurstof naar het hoofd of oververmoeidheid, zijn de eerste 3 dingen waar ik aan kan denken.

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Ik had een sport bh met een kort broekje aan het was onder de 10 graden die dag dus onderkoeling is mogelijk daarbij wat ik hier boven schrijf kan het te maken hebben met me bijna ongeluk met een vrachtwagen. We waren aan het hardlopen op een landweggetje en er zat een auto achter ons en er kwamen twee vrachtwagens ons tegemoet dus ik zat aardig opgelosten met die vrachtwagens. Ik zakte ook precies in elkaar toen de auto ons in haalde wat wel slecht vondt geen enkele auto stopte voor rest om mij en me zusje te helpen. 

Hey TessaV geloof me we weten hoe kou werkt en van 10 graden kan je niet onderkoeld raken. 

Hey TessaV geloof me we weten hoe kou werkt en van 10 graden kan je niet onderkoeld raken. 

Misschien niet onderkoeld maar wel in een shock raken, al helemaal als de gevoelstemperatuur nog lager lig. In combinatie met niet warm gekleed zijn is het zeker mogelijk in zo’n toestand te raken.

Hey TessaV geloof me we weten hoe kou werkt en van 10 graden kan je niet onderkoeld raken. 

Misschien niet onderkoeld maar wel in een shock raken, al helemaal als de gevoelstemperatuur nog lager lig. In combinatie met niet warm gekleed zijn is het zeker mogelijk in zo’n toestand te raken.

Er zit een verschil tussen shock en onderkoeling though.

Er zit een verschil tussen shock en onderkoeling though.

Dat is zegmaar precies wat ik zeg. De TO heeft het ook over in een shock en niet over onderkoeld raken.

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, want het is niet goed dat je zomaar op de grond ligt. Misschien is er iets met je bloeddruk.

Reageer