vanaf wanneer make up

  • 9 April 2024
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Heeeyy, daar ben ik weer!

Dit keer iets over make up. Ik ben nu dertien en zit in de tweede. Bijna alle meiden, behalve ik en misschien één, twee anderen, dragen make up. Nog niet super veel, meer mascara, lipgloss en volgens mij gebruiken ze ook een wimperkruller.

Ik heb ooit, een jaar geleden ofzo, aan mn moeder gevraagd of ik make up op mocht en toen zei ze "zal ik even overleggen met je vader". Daarna heeft ze er niets meer over gezegd.

Af en toe doe ik stiekem een heel klein beetje mascara van mijn moeder op naar school, maar ik wil graag het gewoon 'open' kunnen dragen, en ook meer (het valt niet op). Mijn moeder draagt zelden (alleen naar haar werk) make up.

Ik weet niet hoe en of ik moet vragen of ik make up op mag. Vanaf welke leeftijd mochten jullie make up dragen? En met wat begonnen jullie? (Ik las ergens ooit dat ze "mascara pas als laatste zouden doen omdat het heel heftig is" maar dat vind ik erg raar). En zou ik make up dragen of nog wachten? Zo ja, hoe zal ik het vragen aan mijn moeder? Ik vind dat soort dingen nogal ongemakkelijk.

Alvast bedankt! Groetjes, ikBenEenAlien!


8 reacties

Reputatie 6

 

Vanaf welke leeftijd mochten jullie make up dragen? Ik draag zelf geen make-up en ik zou niet weten of ik dat zou mogen.

En met wat begonnen jullie? (Ik las ergens ooit dat ze "mascara pas als laatste zouden doen omdat het heel heftig is" maar dat vind ik erg raar).  Zover ik weet beginnen de meeste mensen met lippenstift en mascara. Maar ik heb hier 0 verstand van.

En zou ik make up dragen of nog wachten? Als jij make-up wilt dragen moet je niet wachten, gewoon doen waar jij je fijn bij voelt!

Zo ja, hoe zal ik het vragen aan mijn moeder?  Zoals het jou het beste lijkt. Je zou kunnen beginnen met uitleggen dat je hele klas make-up draagt en dat jij je er ook fijn bij voelt.

Ik vind dat soort dingen nogal ongemakkelijk.

Snap ik helemaal, maar je kunt dit!

Alvast bedankt! Groetjes, ikBenEenAlien!

 

Reputatie 4
Badge +1

 

Vanaf welke leeftijd mochten jullie make up dragen? Ik draag zelf geen make-up en ik zou niet weten of ik dat zou mogen.

En met wat begonnen jullie? (Ik las ergens ooit dat ze "mascara pas als laatste zouden doen omdat het heel heftig is" maar dat vind ik erg raar).  Zover ik weet beginnen de meeste mensen met lippenstift en mascara. Maar ik heb hier 0 verstand van.

En zou ik make up dragen of nog wachten? Als jij make-up wilt dragen moet je niet wachten, gewoon doen waar jij je fijn bij voelt!

Zo ja, hoe zal ik het vragen aan mijn moeder?  Zoals het jou het beste lijkt. Je zou kunnen beginnen met uitleggen dat je hele klas make-up draagt en dat jij je er ook fijn bij voelt.

Ik vind dat soort dingen nogal ongemakkelijk.

Snap ik helemaal, maar je kunt dit!

Alvast bedankt! Groetjes, ikBenEenAlien!

 

Dankjewel @OnbekendeAnnoniem1 

Ik vind het zelf een beetje raar dat je toestemming om make up moet vragen…  het is toch gewoon je eigen keuze? heb je geen zakgeld waar je het aan kan besteden? Je bent al 13, een heel normale leeftijd om ermee te beginnen.  
 

Ik ben wel een jongen, dus misschien snap ik de meisjes regels niet ofzo.

Reputatie 4
Badge +1

Ik vind het zelf een beetje raar dat je toestemming om make up moet vragen…  het is toch gewoon je eigen keuze? heb je geen zakgeld waar je het aan kan besteden? Je bent al 13, een heel normale leeftijd om ermee te beginnen.  
 

Ik ben wel een jongen, dus misschien snap ik de meisjes regels niet ofzo.

Dankjewel @Wild forest! Ik denk dat mijn moeder het wel fijn vindt als ik haar vraag/vertel dat ik make up wil

Reputatie 6

@Wild forest vragen is meestal wel handig, want er zijn genoeg jongeren die in de schulden zitten en ik denk ook dat ouders wel een beetje in de gaten willen houden wat kinderen met hun zakgeld doen. En het is denk ik ook meer om zeker te weten dat je ouders er niet 100% tegen zijn, dan echt vragen.

Maar goed, dat is wat ik denk....

 

Reputatie 4
Badge +1

@Wild forest vragen is meestal wel handig, want er zijn genoeg jongeren die in de schulden zitten en ik denk ook dat ouders wel een beetje in de gaten willen houden wat kinderen met hun zakgeld doen. En het is denk ik ook meer om zeker te weten dat je ouders er niet 100% tegen zijn, dan echt vragen.

Maar goed, dat is wat ik denk....

 

Dankjewel!!

Klinkt logisch, ik dacht meer in het idee dat je moeder eigenlijk al nee had gezegd😂  dus vragen is op zich wel slim ja, als ze nee gaat zeggen zou ik dat persoonlijk raar vinden, behalve als er een goede (financiële) reden voor is.

Reputatie 4
Badge +1

Klinkt logisch, ik dacht meer in het idee dat je moeder eigenlijk al nee had gezegd😂  dus vragen is op zich wel slim ja, als ze nee gaat zeggen zou ik dat persoonlijk raar vinden, behalve als er een goede (financiële) reden voor is.

Ja bedankt!

Reageer