Vraag

Van mijn borsten afkomen

  • 13 December 2020
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Helloo^^

Is er een mannier om van je borsten af te komen zonder operatie? Dat je dat dan met een stuk stof strak afsluit ofzo? Werkt dat? 

Ik ben 16 jaar oud en ik wil graag van mijn borsten af. Maar als ik dat met een operatie doe, want dat kan volgends mij, dan moet ik eerst waarschijnlijk toestemming van mijn ouders hebben, maar die weten helemaal niet hoe ik hierover voel, en dat ga ik ook niet proberen op te lossen, want dat gaan ze toch nooit begrijpen. 

Dus ik vroeg me af of er ook een mannier is die goed werkt dat ik zelf kan doen om van mijn borsten af te komen. <3

 


4 reacties

Hallo Lola234,

Je zou kunnen binden, maar dit is zeer slecht voor je. Hiermee knel je je borsten af wat erg vermoeiend is en vaak onderschat wordt. Als je dit zou doen zou ik je aanraden je er eerst in te verdiepen en niet zelf binders maken maar iets goeds op internet bestellen.

Hannah

Het afbinden van je borsten heeft kan inderdaad erstige gevolgen hebben:

Vertaald uit het Engels

Complicaties

Om complicaties tot een minimum te beperken, wordt vaak geadviseerd dat een bindmiddel/methode altijd zo los mogelijk moet zijn en niet langer dan 8 uur moet worden gedragen. Binding voor langere tijd kan leiden tot uitslag of schimmelinfecties onder de borsten, rug- of borstpijn, kortademigheid, oververhitting of gebroken ribben. Verder is het bekend dat sommige onconventionele bindmiddelen, zoals ducttape of sportverbanden, het risico op negatieve gevolgen voor de gezondheid, zoals kortademigheid, schade aan het spierenstelsel en huidbeschadiging, vergroten.

Onveilige binding kan leiden tot permanente vervorming/misvorming van de borsten, littekens en longbelemmering en langdurige binding kan het resultaat van een toekomstige borstamputatie nadelig beïnvloeden.

In een studie had 97,2% van de ondervraagden een of ander gezondheidsprobleem als gevolg van binding. Desondanks zijn velen niet bereid om medische hulp in te roepen vanwege een ogenschijnlijk gebrek aan kennis van zorgverleners en blijven ze toch binden omdat ze geloven dat de voordelen groter zijn dan de risico's. In het geval van gezondheidsproblemen, hebben bindingsdragers de neiging om hulp te zoeken bij zorgverleners die zij als transvriendelijk ervaren en die hun bindingspraktijk niet zullen stigmatiseren. 

 

Wikipedia - Breast binding

 

Het lijkt me daarom niet verstandig als je zonder dat iemand dat weet, aan het binden begint. Hert lijkt me sws handig om met je ouders te bespreken. Daar kom je in de toekomst denk ik ook niet onderuit, ze komen er toch wel achter. En misschien is het ook verstandig als je eens met je huisarts gaat praten over mogelijke oplossingen.

 

Sterkte ermee.

Groetjes

Tis niet raar dat je borsten hebt. Ieder meisje heeft/krijgt t en tis menselijk, maar ik snap dat je je erg een beetje onzeker over voelt. Je kunt miss een spirt bh dragen in een kleine maat. Het doet wel zeer want t zit erg strak. Maar je borsten zijn wel wat minder groot

Oversized truien werken ook wel een beetje, dan zie je ze wat minder. En anders mannen kleding dragen want daarin worden je borsten minder benadrukt, wat vaak wel gebeurd in vrouwen kleding.

Reageer