Skip to main content

Ik heb wel eens dat als ik opsta of een random geluid hoor dat er dan eerst een drukkende piep in mijn hoofd krijg dan volgt er een zwarte vlek voor mijn ogen die steeds groter wordt en dan ben ik weg soms voel ik me dan rond draaien dan na een paar minuten gaat de drukkende piep en de zwarte vlek weg en heb ik geen idee waar ik ben, wie ik ben, wanneer ik ben en wat ik daar doe, dan wordt alles langzaam weer duidelijk en kan ik me weer alles herinneren. Ben ik dan flauwgevallen?

Hebben jullie dit ook wel eens?


Hee,

Ja ik heb dat ook wel eens. Meestal heeft dat te maken met dat je te snel opstaat. Als je lang in de zelfde houding stil hebt gezeten/gelegen is je bloeddruk meestal laag, dan stroomt er minder bloed naar je hersenen en is er dus ook minder zuurstof in je hersenen. Als je dan ineens opstaat moet je lichaam nog herstellen, meestal gebeurt dit dan te snel waardoor je dus duizelig kan worden, zwart voor je ogen kan zien en soms wel kan flauwvallen. In de meeste gevallen is dit niet erg en kom je gewoon weer bij.

Probeer anders voortaan eens wat rustiger op te staan. Dus bijvoorbeeld als je ligt eerst even je hoofd optillen, gaan zitten en daarna pas gaan staan. Misschien dat dat helpt. Als je er echt last van hebt of het idee hebt dat het niks te maken heeft me de snelheid dat je opstaat, kan je even langs de huisarts gaan.

succes!!

 

joeeeeee


thx ik geloof dat dat een blackout heet ik dacht dat dat alleen de zwarte vlek was en verder niks.

 


Hey daar!

Zoals @jaivy hierboven al zei komt dit inderdaad doordat er minder bloed naar je hoofd stroomt. Als je dit echt onwijs vaak hebt, en je hier ook last van hebt kun je het beste naar jouw huisarts. Zij zullen bloed bij je afnemen en de waardes onderzoeken. Zo kunnen ze zien of je een tekort aan bepaalde vitamines of ijzer hebt in je bloed. Dat kan ook een van de oorzaken zijn.

Maak je in ieder geval niet te veel zorgen, en bezoek een huisarts als je vind dat dat nodig is!

Groetjes!


hey 

 

zelf ik dit ook heel vaak ik ben wel zeker vanwaar het komt omdat mijn bloedruk te laag is en ik ijze te kort heb. Het kan zijn dat je dan bent flauwgevallen maar kan ook gwn een blackout zijn beide heb ik hierdoo al vaker meegemaakt.

 

Mischien naar de huisarts gaan om te testen.


Reageer