Skip to main content
Vraag

Vaginale schimmelinfectie

• January 21, 2025
  • 2 reacties
  • 145 Bekeken

Forum|alt.badge.img

heyheyyy,

Ik ben een meisje van 12j, en ik ben bang dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. Mijn vagina ziet rood, en ik heb best wel veel irritatie daar. Ik heb het nu ong. bijna 2dagen en sindsdien was ik het elke morgen en avond. (Zonder zeep)  maar, ik weet dus niet of ik dit aan mijn mama/ hoe ik dit aan mijn mama moet zeggen. Ik ben hier veel te beschaamd over :( gaat dit vanzelf weg? Of moet ik het echt zeggen..  en heeft iemand tips om dit zonder naar de dokter te moeten dit te laten behandelen? 

dankjewel alvast 

Groetjes anoniempje😔

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 21, 2025

Hey!  Ik ben een jongen, maar als ik het zo lees vind ik dat je je hier helemaal niet voor hoeft te schamen hoor, en het gerust aan je moeder kunt vragen. Misschien hebben meisjes hier op het forum tips en ervaring, maar voor rode uitslag hoef je je echt niet te generen naar je moeder toe. Ik heb een keertje een kleine infectie gehad “daar”en nadat ik mn mam had gevraagd ging ik naar de huisarts en met een miconazol zalf (zo heette dat) was het zo weer weg. Het kan gebeuren en is niet een "schuld of schaamte” hoor.  En het gaat dan ook weer over en dat is veel fijner dan last houden toch? :)

Liefs, Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 21, 2025

Ben het helemaal eens met ​@Tover01 . Zou idd naar je moeder gaan en naar de huisarts gaan. Ben ook een jongen maar kan me voorstellen dat je dan een stuk beter voelt!

Groetjes Lupus