Hoiii ik ben een Meisje van 14 en m’n vagina jeukt maar ik las dingen over een schimmelinfectie maar ik heb dit dus serieus al sinds ik 8 ofzo was !! Maar ik heb zelf heel erg last van eczeem over m’n lichaam (nek, oren, armen, benen) dus ik dacht bij mezelf kan het ook eczeem zijn daar? Want het is echt eigenlijk alleen bij m’n binnensten schaamlippen en bij m’n clit enz
Ik had dit vroeger ook, wat bij mij heeft geholpen is scheren (wel redelijk kort of anders lang anders jeukt dat nog harder) en vaker douchen en echt wassen daar beneden.
Liefs
Anoniem789
Hoi bedankt voor je reactie maar ik scheer regelmatig enzovoort, dus ik dacht dat ik misschien van die zalf kan kopen voor een vaginale schimmelinfectie, kan dit kwaad?
Ik weet dus niet precies wat ik heb maar ik ga het omschrijven.
Ik heb dagelijks jeuk zeg maar bij m’n binnenkant van m’n vulva dus bij mijn clit en mijn binnensten schaamlippen maar vroeger had ik er ook al heel veel jeuk aan 8 jaar was ik toen ofzo, en toen waste mijn moeder gewoon mijn vagina enz nog maar ik heb dus ook last van eczeem mijn hele leven maar ik wil er zo graag vanaf want ik heb dan pijn bij het plassen want er zijn dan wondjes enz en dat is echt heel kut
… maar ik denk dus dat ik miss een schimmel infectie heb maar ik voel me er echt niet comfortabel mee door er met mijn ouders er over te praten dus dat is geen optie en al helemaal niet met de huisarts maar mijn afscheiding veranderd soms en het stinkt soms enz dus ik dacht misschien kan ik een zalfje kopen er voor maar ja straks is het geen infectie en dan doe ik dat zalfje er op en dan gaat het nog niet weg maar mijn 2 vragen zijn :
1: kan het kwaad als ik dat zalfje koop en er op smeer?
2: weten jullie misschien wat het is door mijn verhaal te hebben gelezen ?
Hey, ik zal geen zalfjes gaan kopen voor iets wat je misschien niet hebt. Daarmee kan je het alleen maar erger maken.
je moet naar de dokter gaan.
Is niet leuk maar de dokter maakt het niks uit. Die komt op een dag wel gekkere dingen te horen dan dit.
Heyy,
Vervelend zeg.. Aangezien je zegt dat je erg last hebt van eczeem is het best wel logisch dat de jeuk bij je vagina ook eczeem is, maar dat weten wij helaas niet zeker..
Het is denk ik geen goed plan om zelf gekochte zalfjes erop te smeren.. Snap dat je dit niet wilt en het is misschien erg ongemakkelijk om te doen, maar je kan denk ik toch het beste even langs de huisarts gaan zodat die je verder kan helpen. Hij/zij kan je het beste helpen en kan je het juiste zalfje voorschrijven tegen de jeuk. De huisarts ziet dit soort dingen ook vaak genoeg hoor en je hoeft je echt niet te schamen hiervoor!
Meer tips kan je nog vinden in deze link: https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/jeuk-aan-de-vulva/#wat-is-de-oorzaak
Liefs, ItsJustMe <3
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.