Vraag

vaccinatie corona

  • 24 August 2021
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heyyy, ik ben dus zegmaar niet gevaccineerd en wil dat ook eigenlijk nog niet echt. Ik wil eerst zekerheid enzo. Maar iedereen zit me over te halen om het wel te doen. Nu zit ik in een dilemma… Moet ik naar mezelf luisteren of gewoon doen omdat ik dan van dat gezeik af ben. Ik wil het best doen maar nu nog niet misschien over 2 jaar. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Ehm-ikke,

Ik ben dus zegmaar niet gevaccineerd en wil dat ook eigenlijk nog niet echt. Ik wil eerst zekerheid enzo. Maar iedereen zit me over te halen om het wel te doen. 

Tja, dat moet toch echt zelf weten. Ik wou eerst ook niet vaccineren, maar het ziet er nu naar uit dat er geen erge (vaker voorkomende, natuurlijk wel als je veel pech hebt) bijwerkingen zijn. Misschien weten we de langetermijnbijwerkingen nog niet, maar bij andere vaccins is dat ook niet het geval. Ook nog eens zo we weten ook niet de langetermijngevolgen van long covid, maar sommigen mensen hebben er nu na een jaar nog last van. Ik ga me binnenkort laten vaccineren, omdat ik long covid veel enger vind dan potentiële bijwerkingen met een heeeeel kleine kans. En ik geloof ook niet in al die onzinnige complottheorieën die nergens op slaan.

Ik wil het best doen maar nu nog niet misschien over 2 jaar. 

Lol ik hoop dat corona dan onderhand wel eens weg is. Het zou natuurlijk beter zijn om zo snel mogelijk een vaccin te nemen.

Groetjes NV

Ik sluit me aan bij NaamVergeten.

Ik wil eerst zekerheid enzo.

Dan kan je wachten tot je leven op zijn einde loopt; zekerheid zal er nooit zijn. Ik denk dat de miljoenen vaccinaties die wel al gezet zijn, wel aantonen dat het vaccin prima in orde is - uitzonderingen van (ernstige) bijwerkingen zijn er altijd.

Mij lijkt het een kleine moeite en je doet het niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Up to you I guess! :)

Heyy

 

Ik sluit me aan bij NaamVergeten en eenanoniemejongen1.

 

Ik snap je angst op zich wel, maar de angst is echt niet nodig! De vaccins zijn namelijk uitgebreid getest en zijn echt veilig! Er zal altijd een kleine kans bestaan op een bijwerking, maar die kans is heel klein. De lange termijn bijwerkingen zijn inderdaad onzeker, maar de kans dat er iets op de lange termijn zal gebeuren is ook extreem klein.

 

De eerste dagen na de prik is er een kans dat je je wat min voelt.. Misschien krijg je een beetje hoofdpijn, koorts of een spierpijn gevoel op de prikplek, maar dat is eigenlijk alleen maar goed want dat weet je dat je lichaam goed reageert op het vaccin en ook bezig is om antistoffen aan te maken.

 

Als je een prik neemt krijg je of het Pfizer/BioTech vaccin of het Moderna vaccin. Beide zijn dus echt veilig en goed getest.

 

Voor meer informatie over de werking en veiligheid van de vaccins zet ik hieronder een aantal linkjes neer die je kan doorlezen. Daar wordt mooi uitgelegd hoe het werkt en hoe de veiligheid is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/biontech-pfizer-comirnaty

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/moderna

https://www.thuisarts.nl/corona/ik-wil-meer-weten-over-prikken-vaccinatie-tegen-corona

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden

 

Echter is de uiteindelijke keuze natuurlijk aan jou. Wij gaan je zeker niet dwingen om het vaccin te nemen en dat moet je echt zelf weten, maar ik raad het je wel aan om te doen. Het is echt veilig en je beschermt niet alleen jezelf, maar ook je omgeving ermee :)

 

Als je het heel erg eng of lastig vindt kan je altijd even met je huisarts gaan praten hierover zodat die je misschien ook nog het een en ander kan vertellen over het vaccineren:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Hoi, als je die 2 corona vaccinatie wilt halen ga ervoor het is jou keuze niemand ga je en gaat je overhalen om die vaccinatie te halen het is jou eige keuze. 

Reputatie 1
Badge +1

Heyy

 

Ik sluit me aan bij NaamVergeten en eenanoniemejongen1.

 

Ik snap je angst op zich wel, maar de angst is echt niet nodig! De vaccins zijn namelijk uitgebreid getest en zijn echt veilig! Er zal altijd een kleine kans bestaan op een bijwerking, maar die kans is heel klein. De lange termijn bijwerkingen zijn inderdaad onzeker, maar de kans dat er iets op de lange termijn zal gebeuren is ook extreem klein.

 

De eerste dagen na de prik is er een kans dat je je wat min voelt.. Misschien krijg je een beetje hoofdpijn, koorts of een spierpijn gevoel op de prikplek, maar dat is eigenlijk alleen maar goed want dat weet je dat je lichaam goed reageert op het vaccin en ook bezig is om antistoffen aan te maken.

 

Als je een prik neemt krijg je of het Pfizer/BioTech vaccin of het Moderna vaccin. Beide zijn dus echt veilig en goed getest.

 

Voor meer informatie over de werking en veiligheid van de vaccins zet ik hieronder een aantal linkjes neer die je kan doorlezen. Daar wordt mooi uitgelegd hoe het werkt en hoe de veiligheid is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/biontech-pfizer-comirnaty

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/moderna

https://www.thuisarts.nl/corona/ik-wil-meer-weten-over-prikken-vaccinatie-tegen-corona

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden

 

Echter is de uiteindelijke keuze natuurlijk aan jou. Wij gaan je zeker niet dwingen om het vaccin te nemen en dat moet je echt zelf weten, maar ik raad het je wel aan om te doen. Het is echt veilig en je beschermt niet alleen jezelf, maar ook je omgeving ermee :)

 

Als je het heel erg eng of lastig vindt kan je altijd even met je huisarts gaan praten hierover zodat die je misschien ook nog het een en ander kan vertellen over het vaccineren:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

ja dat vind ik dus zo moeilijk, er zijn velen verschillende en ze hebben het nu ook over een ‘boost’ aka een 3e prik. Of dat ze mensen elk jaar een prik geven. Dan denk ik maak dan gewoon iets waarvan je er maar een nodig hebt. Zal er vast wel zijn maar die kunnen (als ik de vaccinatie heb) ook zeggen ‘een derde prik erachteraan is echt beter voor je’. Tja ik zie het meer als een verdien model. Breng die vaccinaties naar Afrika ofzo. Ma goed ben een kind en heb weinig te zeggen. 

In al die complot theorieën geloof ik niks van en ben ook geen ‘corona wappie’. Ik vraag me dan af of het nou heel veel zou uitmaken als ik nog een jaar wacht. Normaal gesproken doen ze ook vaccinaties wat langer over het maken van vaccinaties. Stel ik zou corona krijgen en half dood gaan, dan zou het mn eigen schuld zijn. Maar eigenlijk is iedereen in mijn omgeving gevaccineerd en zouden in principe niet meer zo ziek moeten worden. En ik heb natuurlijk zelf testen gekregen van school. Zodat ik ook weet dat ik naar school mag. Ik blijf ook thuis als ik klachten heb en alles. Ik weet ook dat die zelftesten niet voor 100% betrouwbaar zijn. 

En met een prik kan je alsnog corona krijgen, misschien iets minder erg maar alsnog. Waarom zou ik een prik moeten halen als ik het alsnog zou kunnen krijgen. Tuurlijk zal de kans minder zijn. Dan heb ik denk ik liever een andere vaccinatie die helemaal 100% bescherming bied. Het is trouwens niet dat ik het ‘niet/nooit’ zou willen.

Het is niet dat ik naalden eng vind ofzo maar het idee dat ik iets im mijn gezonde lichaam laat spuiten met in mijn achterhoofd dat mijn immuun systeem prima werkt en ik geen diabetes, asma of iets dergelijks heb. Ik wil het wel doen maar dat doe ik het alleen voor anderen en niet voor mezelf. Misschien een beetje egoïstisch… Ik hoop natuurlijk ook dat corona snel over zal gaan, maar ik weet niet of 2/3 prikken de oplossing zal zijn. 

Badge +1

je moet doen wat je zelf wil en je niet laten over halen ik ben ook niet gevacctineerd en mijn vrienden proben me ook over te halen

Reputatie 6
Badge +7

je moet doen wat je zelf wil en je niet laten over halen ik ben ook niet gevacctineerd en mijn vrienden proben me ook over te halen

 

Bedenk dat je geen expert bent.  

Als je in een vliegtuig stapt ga je het ook niet zelf even nakijken. Als je een arts nodig hebt ga je hem/haar niet vertellen wat er precies moet gebeuren.  Als je wiskunde krijgt op school roep je ook niet ‘ik ga het allemaal ZELF bedenken’.  Als je een paracetemol neemt tegen buikpijn ga je ook niet kijken welke ingrediënten er in zitten. 

En nu denkt iedereen dat-ie ‘kritisch’ is of dat zijn/haar buikgevoel net zo veel waard is als de ervaring van duizenden experts over de hele wereld die hun leven lang niets anders doen.

 

 

Reageer