Skip to main content

hoi, krijg volgende weekzondag me eerste corona vaccinatie maar, ik ben echt mega mega mega bang. ik ben bnag dat het zoveel pijn doet hebben jullie tips?

Heyy

Ik snap op zich dat je een beetje bang bent voor de prik, maar het is echt niet nodig! De prik zelf voel je op zich niet echt. Je voelt heel erg licht een klein prikje, maar het valt echt wel mee en het doet echt niet pijn hoor! Je kan op het moment van de prik de andere kant op kijken zodat je het niet zijn misschien helpt dat een beetje.

Je kan na de prik een beetje een spierpijn gevoel krijgen op de plek waar je bent geprikt (had ik tenminste), maar ook dat zal reuze meevallen.

Als je de prik krijgt kan je tegen de gene die jou prikt vertellen dat je het eng vind.. Dat kan die gene er rekening mee houden! Ook kan je praten met je ouders over dat je het eng vind.

Het komt goed! Jij kan dit:blush:

Groetjes van mij!

Hoi Annoniem123x,

Ik ben pas geleden gevaccineerd, en ik kan je zeggen: het valt echt mee. Ik vond het ook heel eng, en het was allemaal niet zo erg als het er van te voren uit zag.

Je bent minderjarig dus je krijgt volgens mij Pfizer, ik dacht dat alle minderjarigen dit kregen. Ik heb in ieder geval Pfizer gekregen.

Het voordeel van dit vaccin, is dat de naald echt heel dun is, dunner dan die van de andere vaccins. Je voelt er dus veel minder van. Ook zijn alle mensen heel aardig en begripvol. Waarschijnlijk voeren ze gewoon een gesprekje. 1 ding wat er echt voor zorgt dat je minder pijn hebt is je arm ontspannen houden tijdens de vaccinatie. Als je bang bent verkramp je je spieren, maar juist dat zorgt ervoor dat de vaccinatie meer pijn doet en je er langer last van blijft houden.

Bij mij voelde de vaccinatie alsof iemand diens vinger tegen mijn arm duwde. Heel even, daarna voelde ik niks en toen was ik klaar. Nadat je gevaccineerd bent moet je je arm goed bewegen. Er over wrijven werkt ook heb ik gehoord, maar dat durfde ik niet zo goed. Dit zorgt ervoor dat je spier wat meer ontspant denk ik. Ook vooral blijven bewegen, je krijgt waarschijnlijk de neiging om je arm stijf te houden, dat moet je dus niet doen.

Heel veel succes!
Super dapper dat je je vaccin gaat halen, ondanks dat je het eng vindt!

Groetjes,

Paardebloem

Hey! Ik heb wel een paar tips waardoor je het hopelijk allemaal wat minder spannend zal vinden. 

• Kijk de andere kant op; Als je naar de prik toe kijkt ben je veel meer gefocust op wat er allemaal precies gebeurt, en dat kan het allemaal nog veel enger maken.
  • Let op je omgeving, probeer aan andere dingen te denken. Misschien houdt de persoon die je prikt wel een praatje met je. Dat kan je afleiden van de prik zelf, en dat helpt echt wel. 
  • Tel tot 10. Of nog langer. Maakt niet uit hoe lang. Maar probeer je dan te focussen op hoe lang je telt, en probeer de letters voor je te zien. 
  • Ontspan je arm! Als je heel erg bang bent heb je vaak de neiging om je arm heel gespannen te houden, maar dat zou ik niet doen. Dat zorgt er alleen maar voor dat je daarna nog meer spierpijn krijgt. 
  • Adem tijdens het zetten van de prik rustig in door je neus en uit via je mond. Let op je ademhaling en probeer er controle over te krijgen. 

Heel veel succes met je prik! De prik zelf doet echt geen pijn, maar ik snap wel dat je alsnog bang bent. Zet hem op!

Hoi! Dit snap ik heel erg! Ik zelf was ook zenuwachtig voor de prik, maar dit is niet nodig, het valt echt heel erg mee. Je voelt een heel klein prikje, meer niet. 

Groetjes!

Hoi dit snap ik heel erg ik heb hem zelf ook nog niet gehad ik moet hem volgende week halen maar ik ben zelf ook best zenuwachtig maar dit is eigenlijk helemaal niet nodig wat ik altijd doe om rustig te blijven is: tijdens de prink op me telefoon een filmpje kijken voor afleiding, ook heb ik weleens een slaappilletje genomen dat ik wat moeier was en toen merkte ik het bijna niet eens (let hier mee op als je ouders je niet brengen met auto is dit misschien niet zo’n goed idee aangezien je nog terug moet naar je huis, en we willen natuurlijk niet dat er wat op de terug weg wat gebeurt)

heel veel suc6!

Reageer