Skip to main content

hi!

ik ben 14 jaar oud en zit in de derde van het VWO. vaak ben ik erg ziek, zo ziek dat ik thuis moet blijven. ik heb al bloedonderzoeken gedaan en ben langs de huisarts geweest maar er was niks te vinden. momenteel ben ik weer ziek maar echt tot kotsend aan toe. ik vind het erg jammer dat ik me zo slecht voel, want woensdag gaan we met de klas naar een kerstmarkt in duitsland waar ik heel veel zin in heb. 

mijn vader heeft me een hele tijd geleden verteld dat mijn vriendinnen me misschien in de steek gaan laten omdat ik zo vaak ziek ben, dus dat ik me er ook gewoon overheen moet zetten. ik probeer dit vaak genoeg maar vaak word ik hier alleen maar zieker van.

hebben jullie ook zoiets mee gemaakt of hebben jullie tips? laat het me dan weten.

hallo! wat vervelend om te horen dat je een onzeker gevoel hebt over het behouden je van vriendschappen, terwijl je ziek bent. Dat je vader zo zwart wit tegen je zegt dat je vriendinnen je in de steek gaan laten is natuurlijk niet heel aardig  om het op die manier te zeggen/overbrengen naar je. en ik begrijp dat je je daar nog slechter van gaat voelen. aan de andere kant speelt er wel een rol, acceptatie. wacht af op je uistlagen, of verder onderzoek.. 

terwijl je ziek bent kun je altijd zeggen en rustig vertellen tegen je vriendinnen dat je te vaak ziek bent om met ze af te afspreken en dat je bang bent dat ze je in de steek gaan laten. als je dit zegt heb je niks te verliezen, en misschien alleen maar winst. want echte vriendinnen zijn er altijd voor je, zelfs als je veel afwezig bent!


Reageer