vaak nagekeken worden op straat

  • 27 August 2021
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, het gebeurt regelmatig dat oudere mannen op straat naar mij kijken. En dan loop ik verder, maar draaien ze hun hoofd echt mee met mij. T ligt niet aan wat ik aanheb, want 9 van de 10 keer heb ik gw een lange broek aan, en een spijkerjasje of leren jasje ofzo. Als ik dan iets bloters aanheb, is mn rokje nog van een normale lengte, dus het ligt niet aan wat ik aanhrb. Maar ik vroeg mij af: zouden jullie die man die kijkt dan aanspreken? Soms blijven ze maar staren, en ik word daar gw een beetje ongemakkelijk van. Dus zals ik er een keer wat van zeggen, of niet?


6 reacties

Vervelend dat je nagekeken wordt. Vaak ligt het probleem inderdaad gewoon bij die mannen zelf; ook al is er wel een verband tussen bloter kleden en aangekeken worden. Hoe dan ook, iedereen zou zich veilig moeten kunnen voelen op straat, ongeacht zijn/haar kleding.

Aanspreken zou je kunnen doen. Ik zou er niet per se een debat van maken, maar meer een sneer/comeback/respons teruggeven. Dit lijkt me echter wel handiger als je op de fiets zit dan als je te voet bent. Mocht het namelijk wel echt een gek zijn dan ben je immers sneller op je fiets dan rennend - denk ik. Sterkte en succes!

Hey! 

Dat is inderdaad heel vervelend, doen ze dit ook als je met meerdere vriend(inn)en bent of alleen als je alleen over straat loopt? Anders zou je bijvoorbeeld proberen zo min mogelijk alleen over straat te gaan als je je hierdoor onveilig voelt.

Groetjes Lucas 

Hey! 

Dat is inderdaad heel vervelend, doen ze dit ook als je met meerdere vriend(inn)en bent of alleen als je alleen over straat loopt? Anders zou je bijvoorbeeld proberen zo min mogelijk alleen over straat te gaan als je je hierdoor onveilig voelt.

Groetjes Lucas 

Nu je t zegt, het gebeurt voornamelijk als ik met mijn zusje of met vriendinnen op straat loop. Ik weet niet waarom, maar dan word er sneller gekeken.

Ik denk dat je in je eentje dan juist minder opvalt. Ik had eerder verwacht dat ze dan minder zouden kijken omdat je in je eentje kwetsbaarder bent maar goed. Anders ga je ze gewoon lekker terug aanstaren, net zo lang tot ze wegkijken :) 

Ik zou ze niet zo snel aanspreken. Misschien gewoon boos aankijken. Als je ze aanspreekt en het is een wilde man heb je een groter probleem. 

Hey,

Ik had dit heel erg vaak. Vooral toen ik 12 was, heel erg vaak. Ik kleed me nooit 'sexy' of iets. Gewoon altijd lange broek en losse trui. Een keertje fluite en roepte iemand naar mij, ik stak uit impuls mijn middel vinger op. Ik was zo boos. Dit doe ik noemaal nooit. Mn moeder zij dat ik voorzichtig moest zijn. Ook roepte iemand iets naar me toen ik met mijn moeder was, ik was echt zo van WTF? Ik deaag een lange broek en een dikke trui! 

Nu ben ik 15 en nog steeds bang dat er iets naar mij word geroepen. Ik vind het ziek dat het meer gebeurde toen ik 12 was. Ik was gewoon nog een kind. Dat is gewoon ziek. 

Mn advies is niets zeggen tegen ze of iets. Ik weet dat dat geen leuk advies is, maar denk aan je veiligheid! Ik zou zooo graag iets willen doen tegen dit probleem! Probeer ze te negeren, als ze naar je toe komen of je te proberen aan te raken of iets, ren, gewoon rennen. Ga naar je ouders of en ga aangifte doen of iets. Ik hoop dat het nooit zo ver hoeft te komen

Hoop dat dit kan helpen! 

Reageer