Vraag

uitslag kanker

  • 19 December 2020
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Badge

heyy,( lees eerst mijn vorige forum gesprek).

ik heb laatst hier gezegd over weer een onderzoek van mijn vader, de uitslag is heel slecht. hij heeft dus weer huidkanker. als het alleen in de schouder is kunnen ze het goed behandelen maar hij heeft ook een andere vorm van kanker in de buik (hodgkin), en als het ook daar zit dan word het heel zwaar. met operatie en heel veel chemo. verder weten we nog niks. we weten niet waar het zit( weten we hopelijk dinsdag), we weten niet of hij geopereerd moet worden, we weten niet wat voor behandeling krijgt, en niet of hij nog vele jaren over heeft. 

heeft iemand tips over hoe ik hiermee om kan gaan?, kan het wel gebruiken nu


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb zelf al mn vader verloren, maar voor mij part werkte hij zo veel dat hij er bijna niet was, de tips:

 

  1. Probeer zo veel mogelijk tijd met hem nu te besteden, kanker is geen corona, have a good time.
  2. Ga gwoon normaal met hem om en vraag hem van alles en nog wat, zodat het voelt alsof je niks hebt gemist als hij ooit weg is, ga niet niks met hem doen want hij is toch straks weg….. NIET doen, vragen werkt volgens mij het beste, dan weet je alles van hem, en dan mis je dus eigenlijk niks, en dan heb je hem daarna voor heel weinig nodig( je weet het zelf allemaal)

Het is gewoon naar om iemand pijn zien hebben, praat er met mensen over

 

flopflop13

Badge

Onnodige quotes verwijderd 

heyy flopflop13,

bedankt voor je bericht, het spijt me heel erg van je vader. en ik probeer altijd nu zoveel mogelijk tijd met hem door te brengen. hij werkte voor dit nieuws ook altijd heel veel, nachtdiensten met dan overdag alleen slapen. en als hij dan er was dan zat hij te gamen met vrienden. nu hij niet werkt vanwege dit nieuws is hij er wel meer, alleen ziet hij dit vooral goed om nog meer te gamen. mijn moeder werkt nu ook niet voor 1 week. maar ik probeer er wel de beste tijd van te maken. mijn ouders zeiden ook al dat dit gewoon een slechte timing is vanwege kerst etc. maar we gaan er het leukste van maken. en ik ben benieuwd naar wat er allemaal gaat gebeuren. ook wil ik wel met mensen erover praten alleen als ik er met mijn vriendinnen over begin worden ze ongemakkelijk en gaan ze naar een ander onderwerp. verder praat ik er veel over met mijn moeder maar zij zit er ook middenin. ik ben al naar een speciaal persoon geweest maar dat is gestopt. misschien ga ik binnenkort naar een persoon speciaal voor kanker om te praten.

heel erg bedankt voor je bericht:)

Badge

Heel veel sterkte! Ik zou gewoon met hem om proberen te gaan zoals voorheen, als hij somber is iets grappigs vertellen en probeer positief te zijn! Ik wens jou en je familie heel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed komt! Gr L

Reputatie 7
Badge +15

Hoe gaat het nu? Of ben je al ouder dan 18 en zit je nietmeer op dit forum? 
 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer