Skip to main content

Soms krijgt iedereen wel last van stres, de ene gaat er anders mee om dan een andere, en ieder lichaam reageert anders. 

 

Zelf heb ik in februari last gekregen van een steekje ter hoogte van m’n hart (bleek een spier te zijn en niet het hart zelf). Die avond dacht ik dat ik een hartaanval zou krijgen, m’n lichaam begon te reageren op die paniek, ik werd licht in m’n hoofd en begon nog meer pijn te krijgen, de volgende dag had ik overal spierpijn. Maar hoe werkt zo’n paniekaanval nou;

Oorzaken kunnen zijn:

  • stres
  • trauma’s
  • vermoeidheid
  • middelen gebruik

Wat er gebeurt tijdens een paniekaanval:

Het hart begint sneller te kloppen en bloed rond te pompen, vanwege de paniek moet het bloed sneller pompen en gaat er veel bloed naar bijv de hersenen, door het snel ademen (hyperventileren) kan je een beetje licht in je hoofd voelen.  Door de stres krampen je spieren een beetje samen waardoor je spierpijn krijgt.

 

Tips:

  • Laat het over je heen komen verzet je er niet tegen.
  • Let op je adem haling (bij elke adem in denk je “in” en bij elke adem uit denk je “uit).
  • Zoek afleiding (ook al kan dat soms lastig zijn).
  • Praat erover, of houd een dagboek bij.

 

Ik hoop dat dit helpt x

Exact @Ikwilanoniemblijven243 zo denk ik er ook over.
Wat ik ook geleerd heb is dat een paniek aanval altijd over gaat en max 20 minuten kan duren. Dit zouden we eigenlijk op school moeten leren. Hoe ons lichaam werkt en onze mind. Hoe emoties werken en zo.


Hoi, wat goed! dankjewel!  En naast jouw tips kunnen ontspanningsoefeningen ook heel goed helpen. Zijn op youtube te vinden.  Ik heb veel gehad aan deze : 

Groetjes liefs Tartan X


Reageer