Vraag

uitgedaagd door anderen want "gespierd" (voor vriend)

  • 21 January 2022
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallootjes, om te beginnen, ik schrijf dit voor een vriend. Hij heeft mij gevraagd dit te doen, waarom, weet ik niet, maar boeit me ook niks. Ik noem maar eventjes Jan.

 

Jan en ik zijn goede vrienden. We zitten ook bij elkaar in de klas, maar Jan is bijna 2 jaar jonger dan dat ik ben. We zitten nu allebei in de tweede klas, maar Jan heeft een klas overgeslagen. Wij zijn heeel vaak bij elkaar. Eigenlijk altijd wel, behalve 's nachts natuurlijk. We gaan samen naar school, we zitten altijd bij elkaar op school, we fietsen samen terug naar huis (ps. we zijn buren), we maken samen huiswerk, we gamen samen en vaak eten 's avonds ook samen.

 Dat Jan bijna 2 jaar jonger is dan dat ik ben is echter niet echt te zien. Hier onze "lichaamsinfo" (ps. ik heb wel een beetje een buikje)

Ik:

14 jaar

168cm 

58 kilo 

Jan:

12 Jaar 

178cm

77 kilo 

 

Jan is dus een stuk groter dan ik. In lengte en in breedte. Dit komt niet omdat Jan dik is, maar omdat hij best gespierd is voor zijn leeftijd. Hij doet niet aan krachttraining, maar is wel erg sportief op andere vakken. Hij heeft een redelijk grote borst, grote bovenbenen, best brede rug, een erg goed zichtbare sixpack, grote en ronde schouders, maar vooral erg gespierde bovenarmen (met name biceps, maar ook flinke triceps). Eigenlijk kijkt iedereen wel tegen hem op.  Dit zouden wel meer jongens van zijn, maar ook oudere leeftijd, wel willen. Hij is er wel blij mij, maar niet opschepperig over. 

Er zitten een paar vervelende jongens in de klas, die volgens mij een beetje jaloers op Jan zijn. Ze dagen hem de hele tijd uit. Ze vragen dan bijvoorbeeld of hij wil vechten of wil armpjedrukken. Hij is redelijk bescheiden en totaal niet van het vechten en zegt dan dus uiteraard nee. 

Na de gymles op school waren we ons om een het kleden en toen waren een paar jongens hem waar uit aan het dagen.

Onze klas is eigenlijk opgedeeld (bij de jongens) in 2 groepen: de "stoere" groep en de bescheiden groep. We staan niet tegen over elkaar, maar hebben gewoon een andere manier van het gedragen, zowel op als buiten school. Jan en ik zitten dus in de "bescheiden" groep.

Terug naar het verhaal. Zij wilde dus met z'n alle (ik denk met 5 ofzo) tegen Jan alleen gaan vechten. Iedereen wist dat Jan het makkelijk zou winnen, ook die jongens, maar natuurlijk zei Jan weer nee. Toen ze hem nog meer uit begonnen te dagen deed ik iets wat totaal niet bij mij past. Ik werd heel erg boos en begon kon het niet meer inhouden. Ik schreeuwde tegen ze dat ze gewoon op moeten houden met dit gedoe. Eigenlijk schrok iedereen hier volgens mij een beetje van.

Ik ben was redelijk klein en smal (ondanks mijn mooie buikje), dus wed niet echt serieus genomen. Dat trigger de Jan weer. Hij wordt bijna nooit boos, maar als er iets met mij gebeurd, kan hij dat wel worden en die deed precies hetzelfde als dat ik deed. Hij ging staan en maakte zich breed. Dan weet je al dat het niet goed is als Jan dat dort. Hier schrok iedereen natuurlijk heel erg van. Hij was de grootste en sterkste jongen van onze klas. Onmiddellijk was  iedereen stil, waaronder de jongens die hem uitdaagde en hij ging weer zitten. Dit had hij nog nooit gedaan.

Toen ik Jan er na school over sprak zei hij dat hij er dubbele gevoelens over had. Hij vond het goed dat hij was opgekomen voor zichzelf en voor mij, maar was ook redelijk geschrokken van zichzelf en vond het hij niet zo boos had mogen worden. Hij was nu verdrietig en boos op zichzelf.

Toen hij de volgende dag naar de jongens toe lopen om zijn excuses aan te bieden, maar toen de jongens zagen dat Jan op weg was naar ze, wisten ze niet hoe snel ze moesten komen. 

(Dit is 3 weken geleden gebeurd)

 

Afgelopen week durfde de jongens eindelijk weer iets tegen Jan te zeggen en ze boden hun excuses aan. Jan aanvaarde en ook hij bood zijn excuses aan. Sinds dien kunnen de jongens het heel goed met Jan en mij vinden. Ze zijn volgens mij nog steeds wel onder de indruk van zijn lichaam. Als we door de hangen lopen zijn ze hun armen aan het vergelijken met die van Jan, maar ook armen van andere mensen. 

 

Een ander probleem.is dat hij vaak wordt nagekeken door andere leerlingen op school. Hij vraagt zich dan af of ze onder de indruk zijn of het juist wel cool vinden. 

Ook wordt hij vaak nagekeken door meisjes. Hij weet dan ook niet of ze het aantrekkelijk vinden of juist niet. Hij wil ook niet dat een meisje verkering met hem wilt, alleen vanwege zijn lichaam.  

 

Jan wil ook gewoon met korte mouwen door school kunnen lopen zonder de hele tijd aangekeken te worden en weet niet goed wat hij er mee moet. 

 

Hier dus de vragen:

Heeft iemand er ook last van dat hij wordt uitgedaagd of gepest/geplaagd vanwege een gespierd lichaam? En zo ja, hoe ga je er mee om? 

Vind je het leuk als je wordt uitgedaagd vanwege een gespierd lichaam?

Als je wordt gevraagd om te vechten vanwege een gespierd lichaam, zeg je dan ja of nee?

Merk je dat er veel mensen onder de indruk zijn vanwege je gespierd lichaam?

Als je geen gespierd lichaam hebt, zou je er dan graag een willen?

Voor de meisjes, vinden jullie een gespierd lichaam aantrekkelijk?

 

Ik heb deze tekst geschreven met toestemming van Jan, hij heeft de tekst zelf gelezen en is akkoord gegaan.

 

Reactie zou leuk zijn 🙂

Groetjes


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Sorry voor de spelfouten

Reageer