Vraag

Twijfels over vaccinatie

  • 9 July 2021
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een 15 jarige jongen.

 

Mijn ouders hebben dus een uitnodiging gekregen van de vaccinatie en ik dus ook (Coronavaccin).

Mijn ouders hebben het vaccin genomen, ik krijg de kans om het te nemen maar ik twijfel. 

Dit zijn de redenen.

 

1.Een vaccin kan je niet binnen 1 jaar maken toch? 

Je kan geen vaccin maken binnen 1 jaar toch? Trouwens wat zijn de bijwerkingen over 5 jaar? Dat weet je niet.

 

2. Soort van dwang

Dus als ik t goed begrepen heb, mag je niet naar de bios,school winkel enzo als je t vaccin niet neemt. Waarom? Als er groepsimmuniteit is, is dat toch niet erg? Trouwens je mag nergens naartoe dus is dat niet beetje verdacht?

 

3.  Mutaties

Dus je neemt t vaccin maar er onstaan mutaties waarom heeft t nut? Ja oke t beschermt wel een beetje maar niet 100% je kan er dus ziek van worden. Waarom zou ik t nemen als ik alsnog ziek kan worden van delta? Of andere varianten?

 

Dit zijn de redenen dat ik twijfel, alsjeblieft noem me geen complot denker ofzo, ik ben heel onzeker over de vaccins enzo en ik twijfel gewoon of ik t zou moeten nemen of niet.

Als je t vaccin neem: Waarom?

Als je t vaccin niet neemt: Waarom?


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey! Ik ben zelf een meisje van 13 en ik neem het vaccin. 

1: Wat bedoel je precies met maken? Bedoel je dan dat het produceren van een vaccin een jaar duurt? Als dat zo is, waarom houdt dat jou tegen om het te nemen? En nee, ik weet de bijwerkingen over 5 jaar niet, maar als er over 5 jaar nog steeds bijwerkingen zouden komen van een vaccin die ik 5 jaar geleden zou hebben gekregen, zou dat wel heel raar zijn. 

2: Het is verboden voor de overheid om het volk te dwingen om vaccinaties te nemen. Toch moeten we groepsimmuniteit kunnen bereiken. Als een groot deel van Nederland besluit om het vaccin niet te nemen omdat er toch geen consequenties zijn, kunnen we die groepsimmuniteit niet halen. Daarom hebben ze maatregelen genomen om ervoorte zorgen dat de meeste mensen het vaccin wel willen halen. Het is dus totaal geen dwang. En over die groepsimmuniteit; die is er nog niet. Het is juist de bedoeling dat we die krijgen door veel mensen het vaccin te laten nemen, dus, hopelijk klinkt dit niet te bot, daardoor zitten mensen zoals jij eigenlijk een beetje in de weg. 

3: De vaccins beschermen niet ‘een beetje’, ze beschermen je lichaam voor een groot percentage tegen covid-19 en de mutaties. Je kan inderdaad zeker nog steeds ziek worden, ook al heb je het vaccin genomen, maar de kans is veel minder groot. En dat is de bedoeling. Als er een pandemie is en je kunt een prikje laten nemen zodat je jezelf en andere kunt beschermen zou ik het zeker doen!

Ik laat me vaccineren omdat ik het allemaal niet zo dramatisch vind. Ik begrijp zeker waarom je twijfelt, maar ik hoop eigenlijk vooral dat alles een beetje duidelijker is geworden door deze reactie. Succes!

Badge +3

Hey, ik snap je zorgen ik ben 13 en ben niet het vaccin te nemen, vooral om de reden dat het wat je al zei onbekend is wat de bijwerkingen zijn over een aantal jaar.

1. Dit had ik eerst ook, want voor andere medicijnen en vacines doen ze veel langer over ontwikkelen, maar houd ook in gedachte dat voor dit vaccin er enorm veel geld is uitgetrokken om hem sneller te ontwikkelen omdat dit een noodsituatie is. Normaal gebeurd dat niet. Daarbij zijn er veel meer wetenschappers over de hele wereld tegelijk mee bezig gegaan en onderzocht

2. Er word nu idd bij veel evenementen gevraagd of je gevaccineerd bent OF je negatief getest bent op corona. Dus als je niet gevaccineerd bent kun je alsnog vrijwel alles doen. (als je bereid bent om te testen)

3. Hierbij sluit ik me bij kaasje aan.

Ik hoop dat hier wat aan hebt en voel nogsteeds vrij je eigen keuzes te maken!!

Reputatie 3
Badge +2

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Ik zou het nemen want het is fucking vaak getest en als. Er een iemand niet vaccineert boeir dat echt niks maar als iedereen dat denkt dan boeir het wel en tot nu toe beschermt het tegen alle mutaties en als we snel zijn krijgen we niet nog meer mutaties. Als je op vakantie wil is het ook handig

1.Een vaccin kan je niet binnen 1 jaar maken toch? 

Je kan geen vaccin maken binnen 1 jaar toch? Trouwens wat zijn de bijwerkingen over 5 jaar? Dat weet je niet.

Een nieuw vaccin voor een nieuwe ziekte maken kan even duren.
Gelukkig/helaas is dit virus niet echt nieuw.
Vanwege de uitbraken van SARS, MERS, etc. was er al zat onderzoek gedaan naar de verwante corona-virussen.
Die informatie helpt natuurlijk hierbij.

Toekomstvoorspellingen hebben weinig zin, maar die hoeven we ook niet te doen om naar de bijwerkingen te kijken.
Een vaccin zorgt voor een immuunrespons waardoor je lichaam de ziekteverwekker gaat herkennen in de toekomst.
Hetzelfde gebeurt er als je daadwerkelijk ziek wordt, maar dit is dan minder gevaarlijk.
Het enige langetermijneffect hoort dus het herkennen van de ziekteverwekker te zijn.
Je zult zeker wel eens koorts hebben gehad en daar merk je nu niets meer van.

 

Trouwens je mag nergens naartoe dus is dat niet beetje verdacht?

Tot nu toe heb je zat alternatieven gehad voor een vaccinatie, zoals een negatieve test.
Niet alleen wordt je niet uit winkels geweerd zonder vaccinatie, maar je kunt zo ook op reis.
Ik ben dus bang dat je dat niet helemaal goed begrepen hebt, maar dat maakt het dus goed dat je het vraagt.


Dus je neemt t vaccin maar er onstaan mutaties waarom heeft t nut? Ja oke t beschermt wel een beetje maar niet 100% je kan er dus ziek van worden. 

Het was al deels uitgelegd door anderen, maar ik zal er wat bij toevoegen.
Het vaccin is geen magisch schild dat 100% van de gevallen zal voorkomen.
Wel zorgt het er voor dat veel gevallen voorkomen worden en je minder ziek zult worden.
Je immuunsysteem is dan beter voorbereid om het virus te lijf te gaan, waardoor het eerder alle defensiemechanismen kan gebruiken en beter het virus aan kan pakken.
 

 

Reputatie 2
Badge

Hoi 

1.Een vaccin kan je niet binnen 1 jaar maken toch? 

Je kan geen vaccin maken binnen 1 jaar toch? Trouwens wat zijn de bijwerkingen over 5 jaar? Dat weet je niet.

 

Het is echt wel mogelijk om een vaccin binnen 1 jaar te produceren. Maar het is inderdaad niet goed onderzocht, zoals bijvoorbeeld de bijwerkingen op lange termijn. Dat is ook de voornaamste reden dat ik het niet neem. Ook is het vaccin geen klassiek vaccin, zoals bijvoorbeeld de griepprik, maar een mRNA of DNA vaccin. Daar weten we nog heel weinig over. 

2. Soort van dwang

Dus als ik t goed begrepen heb, mag je niet naar de bios,school winkel enzo als je t vaccin niet neemt. Waarom? Als er groepsimmuniteit is, is dat toch niet erg? Trouwens je mag nergens naartoe dus is dat niet beetje verdacht?

Nee, dat is niet waar. Je moet alleen een vaccinatie of testbewijs tonen als je naar clubs, evenementen en op vakantie gaat. 

3.  Mutaties

Dus je neemt t vaccin maar er onstaan mutaties waarom heeft t nut? Ja oke t beschermt wel een beetje maar niet 100% je kan er dus ziek van worden. Waarom zou ik t nemen als ik alsnog ziek kan worden van delta? Of andere varianten?

Er zijn wetenschappers die zeggen dat het coronavirus nooit meer weg gaat.

De reden dat ik geen vaccin neem is dus omdat de coronavaccins nieuw zijn en er weinig kennis over is. Ook zijn de bijwerkingen op lange termijn niet onderzocht. Ik geloof er in dat we beter met het virus kunnen leven en ons op andere manieren moeten beschermen in plaats van een experimenteel vaccin te nemen. 

 

Reageer