tuk lockdown

  • 19 December 2020
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

hoi

Ik vindt het zo tuk(lees andersom) dat er gewoon weer zo'n rot lockdown komt terwijl het geen eens nodig is... de overheid gebruikt gewoon de situatie voor ---

Alles gaat weer dicht veel mensen gaan failliet en zo veel mensen krijgen hier depressies en allemaal andere dingen van

Ik zelf ook de manege gaat dicht dus ik kan niet meer sporten wat resulteert op ik die sad ben en mijn gezondheid die naar beneden gaat omdat ik niet meer kan sporten

De scholen gaan dicht dus we krijgen weer online les maar dat online gebeuren is geen echte les waardoor je achterstanden ontwikkelt

Ik haat dit gedoe echt en hoop dat dit tuk gedoe snel voorbij is

En nee ik hoop niet dat het voorbij is door een of ander onveilig vaccin en ik laat me met geen mogelijkheid spuiten no way 

Wat is jullie mening over alles? Ben wel benieuwd 

En respect als je alles hebt gelezen!

Groetjes van een prinses die dit haat


7 reacties

hoi

Ik vindt het zo tuk(lees andersom) dat er gewoon weer zo'n rot lockdown komt terwijl het geen eens nodig is... de overheid gebruikt gewoon de situatie voor ---

Waar baseer je de stelling op dat het niet nodig zou zijn? Als ik naar de cijfers kijk zie in namelijk een stijgende lijn die maar niet van ophouden weet. Afgelopen dagen rond de 12.000 nieuwe besmettingen per dag. Dan vind ik een lockdown niet zo gek hoor.

Alles gaat weer dicht veel mensen gaan failliet en zo veel mensen krijgen hier depressies en allemaal andere dingen van.

Klopt, bedrijven hebben het moeilijk. Dat weet de overheid ook dus zorgen ze voor steunpakketten om zo veel mogelijk bedrijven op de been te houden. Voor mensen is deze situatie ook heel zwaar, en de psychologische problemen zullen ook zeker toenemen. Maar echt keus hebben we niet. Een lockdown was onvermijdelijk.

Ik zelf ook de manege gaat dicht dus ik kan niet meer sporten wat resulteert op ik die sad ben en mijn gezondheid die naar beneden gaat omdat ik niet meer kan sporten. 

Je kunt nu misschien niet paardrijden maar dat betekent niet dat je stil hoeft te zitten. In je eentje sporten kan altijd. Ga een rondje hardlopen of doe thuis iets van een workout. Dan ben je iig lekker in beweging, dat goed voor je, niet alleen fysiek maar ook mentaal.

De scholen gaan dicht dus we krijgen weer online les maar dat online gebeuren is geen echte les waardoor je achterstanden ontwikkelt. 

Thuis aan school werken is idd niet makkelijk, dat zal bijna iedereen bevestigen. Maar het is zeker niet onmogelijk, met de juiste motivatie hoef je echt geen achterstanden op te lopen (als je school het tenminste een beetje op orde heeft).

Ik haat dit gedoe echt en hoop dat dit tuk gedoe snel voorbij is

En nee ik hoop niet dat het voorbij is door een of ander onveilig vaccin en ik laat me met geen mogelijkheid spuiten no way. 

Maar dan ben ik wel benieuwd hoe je denkt dat dit wel voorbij gaat dan? Als mensen zich niet laten vaccineren zitten nog jaren in dit gedoe. Je noemt het vaccin nu trouwens onveilig wat ervan getuigd dat je je research niet zo goed hebt gedaan. Hier een paar eenvoudige en begrijpelijke filmpjes: Filmpje 1Filmpje 2Filmpje 3. Het is gewoon onzin om het vaccin bij voorbaat al onveilig te noemen. Het wordt op precies dezelfde manier getest en gekeurd als alle andere medische middelen, allen omdat het nu sneller gaat is iedereen huiverig. Bullshit want het proces is precies hetzelfde, er is alleen veel meer capaciteit en geld beschikbaar voor de ontwikkeling van dit vaccin omdat de belangen zo groot zijn. Doe dus eerst even onderzoek voordat je roept dat het onveilig is.

Wat is jullie mening over alles? Ben wel benieuwd 

Ik denk dat je eerst wat research moet doen voordat je gaat afgeven op de overheid en de hele medische wereld die hard bezig is om aan deze situatie zo snel mogelijk een eind te maken. Ook de overheid zit in  een lastige situatie. Tuurlijk is het enorm vervelend om het land weer in lockdown te gooien, maar verplaats je eens in hen. Hebben ze keus? De cijfers dwingen hen om deze maatregelen weer af te kondigen.

​​​​​​​Ik snap heel goed dat je ervan baalt en dat het frustrerend is maar reageer dat niet af door ongefundeerde vraagtekens te zetten bij de overheid of de medici.

 

Hoe nog even vol.

Groetjes.

 

 

 

Reputatie 2
Badge +4

heey 

Ik moet toegeven heel veel aan research heb ik niet gedaan maar waarom niet simpelweg omdat ik het niet wil ik word gewoon  depri van alle stront

Een vaccin maken duurt normaler wens tussen de 5 en 10 jaar en dan kunnen er later nog ongeplande bijwerkingen komen.... hoe kan het nu zo snel gaan? Ik denk niet alleen door meer geld

De cijfers gaan omhoog doordat er zo veel getest wordt en wordt je positief getest heb je niet meteen corona kan ik je vertellen, er wordt getest op een paar griepvirussen die ook in een paar andere griepen voor komen niet alleen corona.… de testen zijn niet eens 90% betrouwbaar…

Ik kan zeker wel workouts gaan doen of gaan wandelen of fietsen maar ik zeg je een ding het is niet hetzelfde totaal niet voor de mensen die maar basicfit gaan(niet slecht bedoeld) als die thuis gaan sporten zal niet heel veel verschil zijn. Maar de mensen die aan groepslessen meedoen sporten ook om onder de mensen te komen en voor de gezelligheid…

Ik snap dat er ook mensen voor zijn zeker weten dat ik dat snap! 

Misschien had ik bij vaccin niet meteen moeten roepen dat het onveilig is dat snap ik nu ook wel! Maar er zijn geen lange termijn dingen getest of je later nog wel kinderen kan krijgen of dat je een minder lange levenstijl hebt of zoiets.. ik ga me in ieder geval niet laten vaccineren 

Groetjes mij

Hoi

Ik kan begrijpen dat je de lockdown kut vind. Maar het is blijkbaar wel nodig als je de positieve testen bekijkt. En ik heb persoonlijk liever deze lockdown dan dat alles open blijft en dat mensen dan denken van oh zo erg is het niet. 

Als mensen zich gewoon aan alle regels houden die zijn opgesteld dan was het waarschijnlijk allang afgenomen of minder geweest dan nu. Maar jongeren en ook ouderen vinden het allemaal maar onzin want we hebben het nog nooit gehad dus dan is het ook niet erg. Maar mijn ouders hebben allebei op de ic gelegen voor enkele weken en dagen dat het zo slecht leek te gaan dat we moesten afvragen wat we gingen doen als ze dood waren gegaan. En dan kan ik best boos worden als mensen nog steeds ontkennen dat het niet ernstig is en dat het blijkbaar maar onzin is.

Als mensen nou is de verantwoordelijkheid nemen dan zal alles beter gaan.

Ik ben het wel met je eens over de vaccin. Ook ik zou niet vooraan staan voor dat vaccin. Ik zou eerst duidelijk willen weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn voordat ik er 1 neem. 

Sorry als ik beetje gefrustreerd overkom in dit bericht.  Dat is niet mijn bedoeling hoor.

-StoryTeller

Reputatie 2
Badge +4

Hoi

De meeste mensen hebben zich ook wel redelijk aan de regels gehouden denk ik ikzelf ook ook al vindt ik het onzin ik moet het toch maar doen right?

er zijn zeker erge gevallen van corona wat helaas ook voor jou ouders heeft geteld... hopelijk gaat het nu goed met ze?

En ik zal ook niet ontkennen dat je er erg ziek van kunt worden maar misschien heb jij of ik het ook al gehad en hebben we het niet eens gemerkt.

Er zijn voor beide kanten argumenten en dat is met alles wel zo  

Hey Prinses in nood,

Laat ik ermee beginnen te zeggen dat ik je frustraties en je gevoelens begrijp. Ik snap dat het nu allemaal heel kut is en dat je je meer sad voelt dan anders.

Alleen een aantal dingen die je zegt begrijp ik echt totaal niet:

“de overheid gebruikt gewoon de situatie voor ---”

Jaa.. maak maar af.. waar gebruikt de overheid de situatie voor? Ik ben van mening dat de overheid deze situatie niet misbruikt. Misschien halen ze er op bepaalde punten wel hun voordeel uit, zoals het vuurwerk verbod, maar dat is iets wat dan meespeelt en dat wisten ze eerst ook niet. Ik zie niet in dat de overheid deze situatie zou gebruiken. En waarom zouden ze liegen over dit, daar bereik je niet veel mee. Dit is echt wel een ernstige situatie, qua ziekte maar zeker ook qua gevolgen van de maatregelen en lockdown. De mensen uit de overheid zijn ook gewoon mensen zoals als wij, hun hebben ook geen keus. Ze doen wat ze denken dat het beste is en nemen weloverwogen beslissingen, ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

“de testen zijn niet eens 90% betrouwbaar…”

Oke.. en waar baseer je dat op? Ik ben het zeker met je eens dat de testen niet voor 100% volledig betrouwbaar zijn. Maar wel meer dan 10% in ieder geval. En het is idd ook zo dat er meer positieve coronabesmetting geteld worden, doordat we meer zijn gaan testen. Maar in theorie is de verhouding dan redelijk hetzelfde als er eerst minder besmettingen geteld worden en ook minder testen werden afgenomen. Én het gaat niet alleen om het aantal besmettingen, maar ook zeker om dat reproductie getal, die 'r'. En die is ook nog te hoog.

Verder ben ik het met je eens dat thuis sporten anders is dan op de sportschool en dat dat met online lessen ook anders is dan op  school zelf. Alleen is dat helaas nu de situatie waar we mee te maken hebben en kunnen we dat niet zomaar gelijk veranderen. Het ligt er ook een beetje aan hoe je er mee omgaat. Ik heb al vanaf begin van de corona online les en heb af en toe een paar uurtjes echt op school les. Dat is dan ook gelijk het hoogtepunt van de week.

Ik begrijp je frustraties en sad gevoel echt ten zeerste, want dat ervaar ik ook heel erg.

Maar ik zie ook de andere kant achter de schermen, vanwege mijn opleiding, ik doe werken-leren. Daardoor werk ik afwisselend met school periodes in het ziekenhuis. En corona is echt nog niet voorbij. De zorg heeft het zwaar. Mensen zeggen wij kunnen de zorg zelf wel aan, maar dat hele corona niet. Het is echt nog heel ernstig! We kunnen niet ontkennen dat het er niet is… en om die redenen zijn de maatregelen en de lockdown er. Corona is er nog en zal niet zomaar weggaan. Daarom moeten we met elkaar ervoor blijven vechten, hoe zwaar en ontzettend moeilijk dat ook is. Ik hoop dat je blijft doorzetten en ook deze kant probeert in te zien!

Over dat vaccin denk ik wel een beetje hetzelfde. Al zou het nog zo betrouwbaar zijn, ik weet het niet. Op school hebben wij daar ook hele lessen over, vanwege mijn medisch opleiding en omdat een docent in de farmacie werkt. Omdat ik in de zorg werk zou ik misschien wel het vaccin moeten, maar ik weet niet of ik het wel zou willen.. Sowieso gaat het behoorlijk lang duren voordat iedereen of tenminste een groot deel van de bevolking is ingeënt en dan moet het ook nog maar werken.. we gaan het wel zien.

Dit is in ieder geval een beetje hoe ik er tegen aan kijk.

Groetjes,
Simply Me

 

 

 

Hi

Het probleem wat jij hebt is dat je het vooral kut vindt omdat het niet leuk is voor jou. Je wilt graag naar de manage kunnen gaan, je wilt graag naar school gaan en je zou, net zoals iedereen, graag willen dat alles weer 'normaal' was.

Jammer genoeg is dat niet de realiteit en zal het nog lange tijd zo niet zijn. De argumenten die je gebruikt zijn... Interresant. Vooral onjuist, maar wel interessant. Alle lockdowns die we hebben gehad waren nodig, ook deze. We hebben deze periode kerst en oud & nieuw, en de besmettingscijfers waren nu al nog niet zo hoog geweest. Ja, er wordt meer getest, maar ook het percentage besmettingen per geteste mensen is gestegen, er zijn simpel gezegd meer besmette mensen dan dat we hebben gehad. Het aantal mensen op de IC is nog acceptabel in vergelijking met vorige maanden, maar zonder lockdown zou dat aantal natuurlijk gigantisch stijgen tijdens deze periode van grote samenkomsten, drukke winkelstraten en vuurwerk-ongelukken. Om dat te voorkomen hebben we net zoals andere landen, Duitsland bijvoorbeeld, gekozen voor een preventieve lockdown. Over het vaccin, er zijn 6 vaccins, ze zijn allemaal al gebruikt, getest, gekeurd en bij mensen en dieren ingespoten, er is niks mis mee. Verder kan je nog rustig afwachten op het effect of bijwerkingen aangezien ons jonge mensen nog lang niet in aanmerking komen voor de vaccinatie.

Het afgelopen jaar was kut, en we hadden allemaal gewild dat het anders was, maar dit is de realiteit waarin we leven. Sommige mensen proberen een droomwereld te creëren waarin alles meevalt en waar iedereen die het virus en de bestrijding ervan wel serieus neemt als slechterik neer te zetten, die mensen zijn pijnlijk achterlijk. 

Een vaccin maken duurt normaler wens tussen de 5 en 10 jaar en dan kunnen er later nog ongeplande bijwerkingen komen.... hoe kan het nu zo snel gaan? Ik denk niet alleen door meer geld

Doe nou even wat onderzoek. Dat het nu zo snel gaat komt doordat er met man en macht alles aan gedaan wordt om aan dit hele corona gedoe zo snel mogelijk, maar wel gewoon binnen alle regelgeving een einde te maken. Meerdere testfases vinden tegelijk plaats, er is al voorkennis over dit vaccin omdat het erg lijkt op vaccins tegen andere covids, alle slimme koppies uit de medische wereld werken aan vaccins, bij de medicijn agentschappen heeft dit de hoogste prioriteit, etc. Alles verloopt gewoon zoals het bij ALLE ANDERE MEDISCHE MIDDELEN ook zou gaan. Het gaat alleen sneller. Maar of dit proces nou 1 jaar of 3-5 jaar duurt. Lange termijn bijwerkingen zijn nooit hélemaal uit te sluiten. Maar dat is dus bij alle medicijnen zo. Maar aangezien dit vaccin heel erg lijkt op een ander covid-vaccins kunnen ze hier echt wel een redelijke inschatting van maken.

Dus de snelheid van dit proces zegt HELEMAAL niks over de veiligheid ervan.

Reageer