transgender?? binder verstoppen

  • 30 June 2020
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Badge

ik ben dus denk ik transgender (meisje naar jongen) of non-binair en heb veel dysphorie voor mijn borsten dus heb ik online een binder (om ze af te binden) gekocht. deze komt over een paar dagen aan en ik vraag me af hoe ik deze kan verstoppen voor mijn ouders, die het nog niet weten. als iemand tips heeft om uit de kast te komen naar mijn ouders zou dat ook wel fijn zijn maar ik kan dat nog wel even verstoppen denk ik://


1 reactie

Hoi

 

Bij het aankomen van het pakje met je binder zou je kunnen zeggen dat je een boek of iets dergelijks besteld hebt. Ik vermoed dat er op het paketje zelf niet zal staan wat er in zit? Als je daarbij weet wanneer de postbode je pakje ongeveer komt brengen, kan je hem opwachten. 

 

Als de binder er eenmaal is kan je ‘m ergens op je kamer verstoppen. Tussen je ondergoed bijvoorbeeld; ik denk niet dat iemand daar doorheen zal zoeken. Als je ‘m aanhebt zou je in het begin nog wat lossere kledij kunnen dragen, zodat je ouders zich niet meteen vragen stellen bij jouw platte borst. 

 

Heb je een idee hoe je ouders staan tegenover de LGBTQ+ community? Het is namelijk nuttig om dat eerst uit te zoeken, voordat je uit de kast komt. Dreig je namelijk uit huis gezet te worden, is nu misschien niet het moment om uit de kast te komen. Denk je echter dat je ouders wel ok zullen reageren, is het volgende misschien wel wat. 

 

Je kan een brief schrijven, uit de kast komen tijdens het avondeten, uit de kast komen in een video, enzovoort. Er zijn allerlei manieren. Heb je een idee bij welke manier je je het beste voelt? Je zou ook eerst bij één ouder uit de kast kunnen komen, en dan pas bij de andere. Op die manier kan die ene ouder je alvast steunen. 

 

Om te weten te komen hoe je ouders staan tegenover de LGBTQ+ community, zou je hier een algemeen gesprek over kunnen beginnen. Dat zou je kunnen doen door te vertellen over een film die je gezien hebt, waarin een LGBTQ+ personage voorkomt. Reageren je ouders daar positief op, heb je al een idee van wat veilig is, en wat kan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer