Vraag

Transgender?

  • 11 July 2018
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dus ik heb nu al sinds ik 7 ben (ik ben nu 15) een jongen willen zijn. Ik identificeer me vaak ook als jongen. Although mijn ouders gaan did waarschijnlijk niet goed vinden, ik wil het ze heel graag vertellen maar kan dit niet, de laatste paar weken waren heel zwaar voor mij dus ik wil het echt heel graag doen. Iemand suggesties?

2 reacties

Hi. Wat mij geholpen heeft toen ik wou zeggen waar ik mee zat en niet durfde en misschien jou ook kan helpen is het op een briefje schrijven daneg je het meer op tafe en dan beginnen hun er zelf over en geef je er zelf antwoord op

Gr lian
Hoi

Het briefje waar @Lian123 het over had vind ik een goede tip. Je kan dat briefje op de keukentafel, of andere plaats waar ze het zullen vinden, leggen, net voor school, zodat ze er een dag over na kunnen denken. Als jij thuiskomt, zijn ze misschien klaar voor een gesprek erover.

Het voor jezelf houden doet je heel ongelukkig voelen. Misschien helpt het om dit ook met de KinderTelefoon te bespreken. Je kan anoniem bellen of chatten.

Weet je of je ouders ok zijn tegenover transgenders? Is iemand in jullie omgeving transgender? Zo ja, hoe reageerden ze daarop?

Als je niet weet hoe je ouders tegenover transgenders staan, kan je het gespreksonderwerp, aan tafel bijvoorbeeld, op transgenders brengen. Op die manier kan je zien hoe ze reageren. Als je ouders goed geïnformeerd zijn over wat transgender zijn precies is, is de kans dat ze normaal en begrijpend reageren groter. Als je vermoedt dat ze er weinig over weten, kunnen jullie misschien eerst eens een documentaire over transgender zijn bekijken.

Groetjes
x

Reageer