Hoii!
ik weet niet of het een gekke vraag is maar…
Mn moeder heeft voor mij topjes gekocht en daar heb ik 2 vragen over:
- Dragen jullie ze ook s’nachts?
- Moet je er hemd overheen doen?
alvast dankjewel!
liefs!
Hoii!
ik weet niet of het een gekke vraag is maar…
Mn moeder heeft voor mij topjes gekocht en daar heb ik 2 vragen over:
alvast dankjewel!
liefs!
Hoi Lovohelpt,
Het is helemaal geen gekke vragen hoor:
Oke Doei!!
Dat is helemaal geen gekke vraag! Dingen moet je leren.
Een topje is in de meeste gevallen en opstapje naar een BH. Ze zijn nog wat zachter en hebben wat minder vorm over het algemeen.
1. Over de nacht. Bij BH's is het absoluut geen goed idee om tijdens het slapen aan te houden. Dit kan vervelende gevolgen hebben. Door de druk kan de bloedsomloop worden belemmerd, het kan dat de weefsel wordt beschadigd en ook kunnen je borsten gaan ontsteken. Als je slaapt zweet je meer en waneer je een topje of bh aan hebt ontstaat er net onder de rand van je borsten en heerlijk warm plekje waar makkelijk ontsteking kunnen ontstaan. Ik weet niet wat voor soort topjes je hebt maar ik zou zelf aanraden ze niet aan te trekken in de nacht. ten eerste zit het minder lekker (vind ik dan) en daarnaast dus de kans op infecties. Als je dus snachts gaat dragen zorg dat je ze veel wast want zweet en bacteriën blijven er natuurlijk inzitten.
2. De rede dat hemden worden gedragen is vooral zodat er geen koude stroom lucht op je rug komt en daarnaast is de stof van een hemd zo gemaakt dat het zweet opneemt. Een topje neemt deze 2 functies niet volledig over. Ik zou zelf ook hemden blijven dragen. Maar het blijft natuurlijk jouw keus.
Wat een verhaal man. Nou ja ik hoop dat je er wat mee kan. Groetjes
Hoi Lovohelpt,
Tuurlijk is dat geen gekke vraag. En al was het een gekke vraag, daar is het forum juist voor bedoeld. Om ervaringen uit te wisselen zonder dat iemand weet wie je bent.
Ik draag geen topje s’nachts. Allereerst omdat het niet perse lekker zit. Verder zijn topjes bedoeld om je borsten wat meer in bedwang te houden, zodat alles niet heen en weer schudt als je rent bijvoorbeeld. En veel mensen vinden dat het er beter uit ziet. Als je slaapt zou ik gewoon een pyjama dragen. Maar doe vooral wat jij lekker vindt zitten.
Of je een hemd over je topje moet dragen is ook een mening. Ik doe het niet, want ik krijg het nogal snel warm en ik vind het niet lekker zitten. Maar er zijn ook mensen die het wel doen. Omdat ze het lekkerder vinden zitten, het wel snel koud hebben, of gewoon omdat ze het mooier vinden. Het licht er een beetje aan welk topje, maar je ziet wel een beetje een randje of kleurverandering. En sommige mensen hebben dat liever niet. Probeer zoals Noortje al zei gewoon alles uit, dan kom je er vanzelf wel achter wat je wel en niet fijn vindt.
Groetjes,
Paardebloem
Heel erg bedankt! Ik ga het gewoon uitproberen!
En… ik ga geen topjes s’nacht dragen! Ik wil geen infectie!
hey
1 je mag ze snachts dragen, dat zit de groei niet in de weg of dat is veder niet heel schadelijk, alleen als je veels te strakke topjes of bh's draagt kan dit schadelijk zijn, of als je bh's met beugels draagt, met topjes kan er nouwelijks wat fout gaan, ik draag ze meestal wel snachts omdat ik dat een fijner idee vind
2 een hemd dragen is persoonlijke keus, als je een hemd draagt zien ze niet je topjes of buik en blijf je warmer maar dit is natuurlijk niet nodig
kuzz
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.