Vraag

Toompje te kort of te nauwe voorhuid?

  • 24 February 2020
  • 2 reacties
  • 269 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik heb een probleem met mijn penis. Mijn voorhuid wil niet over mijn eikel heen en ik heb het gevoel dat het komt door een te kort toompje en een te nauwe voorhuid omdat het er aan de achterkant van de eikel er nogal “strak” uitziet en als ik mijn voorhuid uit elkaar probeer te rekken (niet geforceerd) voel ik ook dat hij niet verder kan uitrekken. Verder heb ik geen pijn bij erecties en komt de voorhuid voor ongeveer een kwart over mijn eikel heen. Bij slappe toestand voor ongeveer de helft / driekwart. Bij masturberen / klaarkomen heb ik er ook geen last van. Als ik met mijn vinger de eikel bloot aanraak (het bovendeel), doet het geen pijn, maar geeft het niet bepaald een lekker gevoel. Wel kan ik mijn eikel aanraken zonder problemen als de voorhuid er overheen geschoven is.

Ongeveer een jaar geleden ben ik hiermee naar de huisarts geweest, hij gaf mij zo’n zalfje mee die ik een paar keer heb gebruikt, maar daarna ermee was gestopt omdat ik niet het gevoel had dat het echt een werking had, vanwege - waarschijnlijk - mijn te korte toompje.

Misschien dat jullie mij bij dit probleem kunnen helpen! Alvast bedankt voor alle hulp!


2 reacties

Heyy

Als je je hier echt zorgen over maakt, wat ik wel kan begrijpen, kun je er eens met je ouders over praten, en nog eens naar een arts gaan ermee. Denk dat dat de beste optie is.

Groetjes

Kaas123

Hi MaxH,

 

vervelend dat je last heb van je toompje/voorhuid.

 

Mijn jongere broertje had ook zoiets en heeft er toen ook een zalfje voor gebruikt en toen is het wel goed gekomen.

 

Iedereen is verschillend, dus ik zeg niet dat het bij jou sws gewerkt zou hebben, maar als je er op eigen houtje na een paar keer mee stopt, zonder de huisarts hierover in te lichten, dan weet hij/zij ook niet waar ie aan toe is. Misschien had je toch langer vol moeten houden met die zalf te gebruiken.

 

Ik zou net zoals @Kaas123 hierboven al gezegd heeft er nog eens even over praten met de huisarts en/of jouw ouders.

 

Ik heb ook wel eens gehoord dat alleen het toompje doorsnijden (klinkt heel griezelig en pijnlijk, maar het is onder verdoving en valt kennelijk toch wel mee. Ik spreek NIET uit eigen ervaring, maar dat lees ik dan) ook kan helpen, maar als je voorhuid dan alsnog (te) strak is, werkt dat misschien ook niet voldoende.

 

Ik zou liever een zalfje gebruiken en niet dat er in gesneden wordt, maar ja, zelf even kijken wat je wil en wat er kan. Dus ff naar de huisarts, zou ik zeggen.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer