Vraag

tongpiercing

  • 19 April 2023
  • 9 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil zonder dat mij oma of vader het weet een tongpiercing laten zetten ik heb al een idee hoe ik het kan laten zetten 

maar hoe hou ik het geheim?

ps ik wil het geheim houden omdat het eigenlijk niet mag maar ik vind dat het mijn lichaam is en ik wil het graag 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

In je mond valt een piercing sws minder op maar als je je vader en oma vaak ziet/vaak met ze praat gaan ze er wel achter komen denk ik.

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Gekehenkie ,

zo'n piercing valt natuurlijk minder op dan eentje in je oor of lip, maar net wat @tim16  zegt, ik denk dat ie uiteindelijk wel opvalt tijdens het praten, zeker als je elkaar vaak ziet en je kunt 'm er ook niet steeds uithalen als je bij familie bent, dus ik zou er nog even goed over nadenken.

 

Je zou kunnen leren om te buikspreken, maar dat gaat ook opvallen (ook als je het zonder pop doet), denk ik of je kunt een mondkapje dragen, maar ja, tijdens corona had dat nog wel gewerkt, maar nu val je ook op als je altijd een kapje draagt…dus eigenlijk zijn dat geen opties

 

Mag je helemaal geen piercings of pas vanaf een bepaalde leeftijd, want als je over een jaar wel mag, dan kun je misschien daar nog even op wachten? Of mag je geen tongpiercing en wel een andere, die je misschien ook wel leuk vindt?

Ik heb in mijn oren een piercing of eigenlijk gaatjes waar ik een ringetje of knopjes in kan doen en die kan ik ook makkelijk in en uit doen. Misschien wil ik nog een keertje een helix piercing, maar ik ga eerst nog even wachten en het ook aan mijn vriendje vragen of ie het mij vindt staan, maar dan wil ik mijn haar ook anders doen.

Nou ja, succes alvast met nadenken en misschien kun je het beter niet stiekem doen om geen gedoe te krijgen thuis.

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Gr. MickeyMouse

 

En tong piercing gaat echt wel opvallen, dat is bijna niet geheim te houden.

Maaaaaaar je kunt nooit een tongpiercing laten zetten zonder toestemming van je ouders als je minderjarig bent, dus zou je toch moeten wachten...

Hoi,

Ik weet niet of het waar is, maar ik had eens gehoord dat er een risico op verstikking is door opzwellen.

Mijn advies, ook dit geval, niet doen.

Volgens mij moeten ook ouders of verzorgers erbij zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks de reden dat ik het niet mag is omdat ze mij gewoon niet gelukkig willen zien want er zijn erg heel veel onzin regels van hen die mij gelukkig maken maar het niet mag en ik kan ook een navelpiercing doen maar in de zomer gaan ze er sowieso erachter komen en ik heb al over nagedacht dat mijn oma of vader mee moeten en ik ga gewoon iemand anders dan meenemen en zeggen dat diegene mij ouder/verzorger is en tegen diegene zeg ik dat het mag maar dat ze niet kunnen opeens en dat diegene moet doen alsof ze mij ouder/verzorger zijn

@Gekehenkie ,

Als er meer regels zijn snap ik je gevoel.Maar waarom zouden ze jou niet gelukkig willen zien?

Persoonlijk ben ik van mening dat mensen om je heen telt en dat je daar pas echt gelukkig van word, niet van je eigen uiterlijk.

Maar in over dit snap ik heel erg goed dat ze geen toestemming geven, ik zou dat zelf ook niet geven.

ik kan ook een navelpiercing doen

Daar zitten minder risico's aan denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Omdat ze dat letterlijk zouden en ik heb niet zoveel mensen om mijn heen die om mijn geven voor al online 

Ik ga gewoon iemand anders dan meenemen en zeggen dat diegene mij ouder/verzorger is en tegen diegene zeg ik dat het mag maar dat ze niet kunnen opeens en dat diegene moet doen alsof ze mij ouder/verzorger zijn

Ik heb een keer ergens gelezen dat als je onder de 18 bent je ouders of iemand anders die je meeneemt zich moet legitimeren en moeten tekenen, dus je kunt het echt niet zomaar even laten doen, als snap ik wel dat je het graag zou willen. En ik lees dat je je niet fijn voelt, kan je niet met iemand praten hierover? 

Reputatie 7
Badge +9

Nee iedereen gaat het misschien tegen mijn oma of vader zeggen 

Reageer