Vraag

toetsen gefaald

  • 14 December 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb vorige week voor het eerst een proefwerkweek gehad. Ik doe 4 VWO en ik heb maar 2 onvoldoendes. Mijn ouders zeggen wel dat het niet super erg is en dat het nog kan veranderen, maar ik weet gewoon dat ze teleurgesteld in me zijn…

Dat ter zijden. Ik weet niet wat er is gebeurt. Ik had echt veel tijd in het leren gestoken en ik deed echt heel erg me best en dan is dit het resultaat. Mijn gemiddelde is een 5.1 :(

Ik weet echt waarom ik het allemaal fout heb gedaan, ik kan me er echt niks van herinneren... weet iemand misschien wat er aan de hand is?


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Ik heb vorige week voor het eerst een proefwerkweek gehad. Ik doe 4 VWO en ik heb maar 2 onvoldoendes. Mijn ouders zeggen wel dat het niet super erg is en dat het nog kan veranderen, maar ik weet gewoon dat ze teleurgesteld in me zijn…

Dat ter zijden. Ik weet niet wat er is gebeurt. Ik had echt veel tijd in het leren gestoken en ik deed echt heel erg me best en dan is dit het resultaat. Mijn gemiddelde is een 5.1 :(

Ik weet echt waarom ik het allemaal fout heb gedaan, ik kan me er echt niks van herinneren... weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Hoi ik zit op dit moment in havo 1 maar misschien kan ik je wel helpen ookal zit ik maar in de eerst. Als ik vaak veel leer maar een laag cijfer krijg komt het vaak omdat ik afgeleid ben door bv: mijn telefoon. Als ik dingen niet goed kan onthouden omdat ik het niet vaak genoeg heb geoefend of heb herhaald vergeet ik het soms tijdens een pw. dus als je gestressed raak en dingen vergeet tijdens het pw kan je het vaker herhalen. Wat soms ook helpt is met je vrienden leren ligt eraan wat je zelf fijn vind. weet je ook de reden waarom je denkt dat je ouders teleurgesteld zijn? Hoop dat ik je hiermee kan helpen

 

Groetjes, dubbelfris

Badge

Hoi,

Ik zit nu in 5V, en ik vond het begin van vorig jaar ook erg zwaar. Het voelde opeens allemaal veel lastiger ookal deed ik evenveel mijn best. 

Wat ik hieraan heb gedaan is dat ik bij het bespreken van de toets goed heb gekeken wat ik fout deed. Was het een simpele leerfout? Volgende keer dan beter de begrippen leren. Was het een leesfout? Goed de tijd nemen voor het lezen van de vraag, je hebt tijd zat. Wist ik het antwoord echt niet? Dan heb je je best gedaan om te leren,  maar je kan niet van jezelf verwachten dat je altijd alles perfect kan leren. Zeker niet in proefwerkweken!

Dit is wat mij hielp.  Ook keek ik bij de toetsen erna wat voor vragen er gesteld zouden kunnen worden op de toets gebaseerd op eerdere toetsen. Ook kijken of je de leerdoelen van een hoofdstuk kan beantwoorden is handig, ze zijn er niet voor niks :)

Ik wens je heel veel succes, en het komt goed!

 

 

Reageer