Vraag

Tinnitus, zal ik vertellen dat ik het heb?

  • 23 January 2023
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Mijn familie is echt een ongeluksfamilie, we hebben altijd wel wat. Ondanks dat zijn we allemaal super blij en vrolijk. Mijn zus is de grootste kneus om het zo maar even te zeggen. Momenteel is zij weer ziek.
Al mijn ouders zorgen liggen daar. Ook mijn zusje is momenteel aan het herstellen van een knieblessure.  Ik ben dus de middelste.
Ik hou mij graag op de achtergrond, want ik wil niet dat iemand zich zorgen om mij maakt. Ik heb het goed op school, leuke vrienden etc.
In november 2022 hebben mijn zus en ik tickets voor Harry Styles gekocht! Ik had er superveel zin in...
Totdat ik kort daarna een hele hoge piep in mijn oren begon te horen. Elk moment met ook maar een klein beetje stilte, hoor ik die piep. Ik kom na veel moeite pas in slaap. Ik denk dus dat ik tinnitus heb. Dat betekent dus dat ik niet naar iets mag luisteren/gaan wat de piep nog hoger zou kunnen maken.
Ik durf het niet te vertellen aan mijn ouders, want ik ben bang dat ik dan niet meer naar Harry Styles mag. Het zou mijn eerste concert zijn. En ze hebben al genoeg waar ze zich zorgen om zouden moeten maken..

Wat zou ik doen?

Groetjes Maddie


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heel vervelend is dat. Ben je al naar de huisarts geweest? Ik wil geen valse hoop geven maar het kan zijn dat je oren verstopt zitten. De huisarts kan ze in dat geval uitspuiten. Naar het concert kun je best gaan zolang je maar goede oordopjes in doet. Die kun je oa  bij Bol kopen.

Of je het je ouders moet vertellen? Ik vind van wel. Dingen over je gezondheid moet je niet voor je houden. En jij bent ook onderdeel van het gezin dus jouw zorgen zijn net zo belangrijk en mogen ook gehoord worden.

Reputatie 7
Badge +19

Lijkt me naar :(

Maaaar ik vind dat je het gewoon aan je ouders mag vertellen. Ook jij bent hun kind namelijk. Je kan inderdaad ook even naar de huisarts gaan. Dat lijkt me sws handig in deze situatie 

Reputatie 2
Badge

Hoi ik heb ook titanus ik heb het door spieren rond om mijn oor dus niet door gehoorbeschadiging. Het si echt super kut soms en dat weet ik. Ik zal het wel vertellen zo kunnen jullie naar de dokter en dan kan jij wat testjes doen en miss kan hij zien daf het niet voor altijd is. Want hwt kan ook als hwt niet heel je gehoor beschadigd heeft nog minder worden ook ga je er aan wennen ik heb het al sinds mijn 8e en hoor hem nu amper alleen als ik er op let 

Reageer