Vraag

tijd combineren

  • 3 June 2020
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,
 

Volgend schooljaar ga ik naar VWO5, nu is dat een belangrijk jaar en ik wil niet blijven zitten, dus er gaat denk ik veel tijd in school moeten zitten. Nu moet ik ook blijven sporten, heb ik inkomsten nodig en heb ik al meer dan een jaar mijn vriendin waar ik heel veel van hou die ik ook veel aandacht wil geven.

Ik heb me voor volgend seizoen ingeschreven voor proeflessen basketbal om te blijven sporten en ik wil werken als bezorger. 

 

Als ik 5 dagen per week school heb, 2 avonden en de zaterdagmiddag basketbal heb, dan 2 avonden per week moet werken, veel bij m’n vriendin wil zijn en natuurlijk ook nog een beetje tijd voor mezelf wil hebben, dan weet ik niet hoe ik dat goed kan combineren, en daardoor raak ik gestrest. Is dat te combineren of kan ik beter werk of sport laten vallen en iets anders verzinnen wat minder tijd in beslag neemt? Hebben jullie tips of eigen ervaring met hoe dit is te combineren?

 

Groeten, R

 

 

 

 


3 reacties

Hoi,

Als ik zie wat je allemaal moet doen dan zou ik dat nog geen maand volhouden. Maar dat ligt bij iedereen anders. Er zijn ook mensen die bij wijze van spreken 40 uur aan bezigheden in één dag proppen en dat heel hun leven volhouden. Waar jouw grens ligt weet ik natuurlijk niet. 

Als je twijfelt of dat allemaal te combineren valt zou je ook gewoon eerst kunnen beginnen met een paar dingen, bijvoorbeeld eerst met school beginnen en je relatie onderhouden en dan kijken hoeveel ruimte en tijd je overhebt. Dan zou je bijvoorbeeld met je werk kunnen beginnen en dan weer na een paar weken kijken hoe het ervoor staat en kijken of je nog meer dingen zoals je basketbal erbij kan nemen. Het zijn allemaal voorbeelden, je kan dat natuurlijk zelf helemaal invullen. 

Ik zou sowieso naast je school voorkeur geven aan een sport of iets. Als het blijkt dat basketbal te veel tijd in beslag neemt, dan zou je ook een andere sport dicht bij je deur kunnen zoeken. Of je zou iets makkelijkers kunnen doen, zoals hardlopen. 

Zelf weet ik van mijn ouders dat ze me financieel willen steunen als ik het zo druk zou hebben met school dat ik geen werk er bij zou kunnen hebben. Zij geven dan ook de voorkeur aan sport ipv werk, omdat ontspanning naast school erg belangrijk is. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw ouders zit, maar je kan het met hun er over hebben misschien. In dat geval kan je je werk natuurlijk laten vallen.

Hopelijk heb je iets aan m'n tips.

Groeten,

TheColorGreen

 

Hoi,

Als ik zie wat je allemaal moet doen dan zou ik dat nog geen maand volhouden. Maar dat ligt bij iedereen anders. Er zijn ook mensen die bij wijze van spreken 40 uur aan bezigheden in één dag proppen en dat heel hun leven volhouden. Waar jouw grens ligt weet ik natuurlijk niet. 

Als je twijfelt of dat allemaal te combineren valt zou je ook gewoon eerst kunnen beginnen met een paar dingen, bijvoorbeeld eerst met school beginnen en je relatie onderhouden en dan kijken hoeveel ruimte en tijd je overhebt. Dan zou je bijvoorbeeld met je werk kunnen beginnen en dan weer na een paar weken kijken hoe het ervoor staat en kijken of je nog meer dingen zoals je basketbal erbij kan nemen. Het zijn allemaal voorbeelden, je kan dat natuurlijk zelf helemaal invullen. 

Ik zou sowieso naast je school voorkeur geven aan een sport of iets. Als het blijkt dat basketbal te veel tijd in beslag neemt, dan zou je ook een andere sport dicht bij je deur kunnen zoeken. Of je zou iets makkelijkers kunnen doen, zoals hardlopen. 

Zelf weet ik van mijn ouders dat ze me financieel willen steunen als ik het zo druk zou hebben met school dat ik geen werk er bij zou kunnen hebben. Zij geven dan ook de voorkeur aan sport ipv werk, omdat ontspanning naast school erg belangrijk is. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw ouders zit, maar je kan het met hun er over hebben misschien. In dat geval kan je je werk natuurlijk laten vallen.

Hopelijk heb je iets aan m'n tips.

Groeten,

TheColorGreen

 

Mijn ouders doen niet aan financiële steun aangezien ze niet willen dat ik laks word qua verdienen (wel krijg ik gewoon zakgeld), dat is in principe wel goed, maarja werk erbij is toch wel extra stress..

Wel Vind ik sporten belangrijk dus als het echt niet lukt dan ga ik iets doen wat inderdaad minder tijd in beslag neemt, alleen lijkt basketbal me gewoon erg leuk.

 

Ik denk dat ik eerst maar gewoon moet kijken hoe het is en dan pas conclusies moet trekken ipv dat ik nu al beren op de weg zie. Maar toch vind ik dat lastig.

 

R

 

Hoe de F komen er ineens emojis bij 

Hey, Haha wtf zijn die emojis idd 😂😂 wss heb je het per ongeluk als afbeelding bijgevoegd. 

Soms moet je keuzes maken en die zijn soms erg lastig. Maar ik denk dat iedereen daar op een gegeven moment wel tegen aan loopt. 

"Ik denk dat ik eerst maar gewoon moet kijken hoe het is en dan pas conclusies moet trekken ipv dat ik nu al beren op de weg zie."

Ja, zo kan je ook het beste er in staan denk ik. Ik weet ook niet of school je makkelijk af gaat of dat je meer tijd moet besteden aan school dan de gemiddelde persoon. Maar ga idd maar eerst bekijken hoe het is en misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee. 

Fijn dat je sporten belangrijk vindt. Het is idd goed om naast je drukke leven qua school en een bijbaan lekker te ontspannen en te sporten. Het is vervelend als je basketbal moet gaan laten zitten, maar zoals ik al zei moet je op een gegeven moment lastige keuzes gaan maken. Maar gelukkig zijn er genoeg alternatieven qua sport die je dicht bij huis kan doen en die wat minder tijd in beslag nemen. 

Groeten,

TheColorGreen

Reageer