Vraag

Te onzeker voor dokter

  • 30 May 2023
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 15 jaar oud. Mijn teelbal doet soms een beetje pijn en volgens klopt er iets niet. Ik ben alleen veel te bang om naar de dokter te gaan. Ik heb volgensmij namelijk best wel een kleine piemel. Hierdoor durf ik niet naar de dokter, al helemaal niet met mijn ouders die hier helemaal niks van af weten. Weet iemand wat ik moet doen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GewoonEenJongen1 ,

 

volgens mij mag je vanaf 16 jaar alleen naar de huisarts en mag de huisarts er niks over te vertellen als jij dat niet wilt. Jij bent nog geen16, maar het is wel handig dat je vanwege jouw vraag even langs een huisarts gaat. Je kunt natuurlijk wel tegen je ouders zeggen dat je langs de huisarts wilt en dat je dat het liefst alleen doet en dan horen wat ze er van vinden…

Je zou ook eerst de huisarts kunnen bellen en vragen hoe een afspraak maken gaat als je 15 bent en je liever niet vertelt aan jouw ouders dat je naar de huisarts wil.

 

Misschien kun je dit ook eerst vragen en tegelijk ook jouw vraag over jouw teelbal stellen aan iemand van sense:

https://sense.info/nl/hulp-advies

of je vraag mailen naar jouwggd :

https://www.jouwggd.nl/contact-formulier/

 

Je kunt dan eigenlijk gewoon de tekst van jouw topic mailen:

‘Ik ben een jongen van 15 jaar oud. Mijn teelbal doet soms een beetje pijn en volgens klopt er iets niet. Ik ben alleen veel te bang om naar de dokter te gaan, al helemaal niet met mijn ouders die hier helemaal niks van af weten. Kan ik alleen naar de huisarts of ergens anders langkomen? Kunnen jullie mij helpen.’

Dat zou je kunnen sturen en als je er nog iets extra's bij wilt zetten is dat ook goed natuurlijk en ze zullen dan natuurlijk wel om een mailadres vragen of je whatsapp ofzo. Het is maar net op welke manier je contact met ze maakt.

 

Dan kunnen zij je misschien helpen en kun je misschien bij sense of de ggd langs komen (ik weet niet zeker of dat kan) als dat bij jou in de buurt is of kunnen ze vertellen hoe je het beste naar jouw eigen huisarts kunt gaan.

Ik snap dat je je vader of moeder er niet bij wilt hebben als de huisarts jou gaat onderzoeken, maar volgens mij begrijpen de meeste ouders dat ook wel en zullen ze misschien in eerste instantie wel met je mee willen naar de huisarts, omdat ze het beste voor je willen, maar is het ook weer niet gek als je vraagt of jij alleen met de huisarts mag zijn als hij/zij jou onderzoekt en misschien mag je ook wel eerst helemaal alleen voor het gesprekje èn het onderzoek en dat daarna je vader of moeder dan even uit de wachtkamer komt om te bespreken wat de huisarts 'gevonden’ heeft of te horen dat er helemaal niks aan de hand is.

Vraag dat gwn aan de huisarts, die snapt het echt wel. Je bent ook geen 5 jaar meer, want dan is het wel handig als er een ouder bij is...

Volgens mij zijn er daar dus wel mogelijkheden voor. Vraag dat maar eens bij Sense / jouwGGD / de huisarts en bespreek het daarna dan met jouw ouders.

Waarschijnlijk zullen ze wel willen weten wat er ongeveer aan de hand is, want zij willen dat het goed gaat met jou en als ze helemaal niks weten kunnen ze je ook niet helpen. Ze zijn ook vast benieuwd naar de uitslag, maar volgens mij kun je vragen of ze bij het onderzoek zelf even buiten wachten ofzo.

Btw, de huisarts ziet elke dag wel een jongen van jouw leeftijd, denk ik en alle piemels zijn verschillend en dat weten zij ook wel, dus niks om je voor te schamen.

 

Het onderzoekje is waarschijnlijk ook voorbij voordat je er erg in hebt, maar dan weet je iig wat er wel of niet is en hoef je je daar niet meer druk om  te maken.

 

Is dat een plan? Zie je dat zitten?

 

Ik ben wel eens alleen naar de huisarts geweest, nadat mama een afspraak voor mij had gemaakt met de huisarts. Het ging toen om een keelontsteking, maar ik weet niet of het uitmaakt waar je voor komt, maar mama wist wel waar het om ging en had met de dokter overlegd of ik alleen mocht komen, omdat ze zelf niet mee kon die dag.

Misschien kun je dan alleen tegen je ouders zeggen dat je af en toe een beetje pijn voelt aan een teelbal en wilt weten of er iets aan de hand is. Ik denk dat zij het verstandig vinden van jou en blij zijn dat je dan vraagt of je langs de huisarts mag.

 

Nou ja, succes alvast en als je nog iets te vragen of vertellen hebt post het dan gwn in dit topic en dan kunnen we met z'n allen proberen verder te helpen.

 

Komt vast wel goed, allemaal.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GewoonEenJongen1,

 

ik heb je net een reactie gestuurd, alleen moet die eerst nog door de Kindertelefoon gecheckt worden en dus kan het nog wel tot het eind van de morgen duren voordat ie hierboven komt te staan. Dus, nog even geduld, maar ‘hulp is onderweg’.

 

Slaap lekker 😴

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon naar de dokter gaan man. Die heeft al zoveel gezien en kijkt echt niet op van een kleine lul😄

De enige die een antwoord op je vraag kan geven is toch echt de huisarts! Hier hoef je niet bang voor te zijn want de huisarts heeft echt al heel veel gezien en kijkt echt niet anders naar jouw piemel dan die van de buurman hoor. En anders toch je ouders,  die snappen heus wel dat het naar de huisarts gaan spannend kan zijn. Ze hoeven niet mee naar binnen hoor bij de huisarts, daar kan je ook alleen heen.

Ik zou dit wel echt serieus nemen.  Dadelijk is er echt iets aan de hand.  Een dokter ziet ook piemels van mensen van 85 die al weken niet gewassen zijn.  Of piemels met soa's of afwijkingen. Hij maakt zich echt niet druk over het formaat van jouw piemel.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @GewoonEenJongen1 mijn moeder is dokter en ziet regelmatig ook piemels vagina's en billen van allemaal mensen. Als ik jou was zou ik wel gaan voor dat het misschien erger word en trouwens die dokters en huisartsen hebben een geheimhoudingsplicht dus als je bent geweest en jij wil niet dat je ouders dit weten mogen die artsen niks zeggen dus mijn tip ga wel ik heb ook in mijn blote kont voor dokters gestaan en zo raar was het voor mijn gevoel niet hopelijk heb je hier iets aan groetjes Tinker.fan

Badge

als het pijn doet ga meteen, je penus kan nog groeien maar als je dadelijk een dode teelbal hebt geneest dat niet meer, ik heb dit zelf ook namelijk alleen geen kleine penus. wat er weleens gebeurd is dat je teelbal draait hierdoor ontstaat een knelling waardoor er geen bloed bij komt waardoor hij afsterft als je permanente pijn hebt heb je 2 dagen afhankelijk van hoelang je al wacht en als je steken hebt dan zou ik nog steeds gaan maar dan komt het waarschijnlijk wel goed omdat je teelbal dan gewoon ronddraait maar steeds uiteindelijk weer goed draait. en wees vooral niet ban dit aan je ouders te vertellen.

Reageer