Skip to main content
Vraag

Te laat ongesteld

• April 28, 2025
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Kianka
Forum|alt.badge.img

Hoi hoi, 

Dit is meer iets voor de meisjes denk ik..

Ik ben elke maand ongesteld sinds 2023, maar ik zou dus 2 weken geleden ongesteld moeten zijn.. en dat heb ik dus niet gekregen. Ik krijg wel buikpijn.. 

Meiden? Weten jullie waarom dit gebeurt?

Groetjes, K

2 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 30, 2025

Hoi 

Ben je wel al regelmatig?

Als dat zo is  zou het ook stres  of je lichaam zelf  die er weinig puf voor heeft kunnen zijn 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hoi hoi ​@Kianka,

Als je sinds 2023 elke maand ongesteld bent geweest maar nu al twee weken overtijd bent, kan dat best verwarrend zijn, zeker als je wél buikpijn voelt. Er zijn meerdere mogelijke oorzaken waarom je menstruatie uitblijft. Hormonen kunnen schommelen, zelfs als je al een regelmatige cyclus hebt. Stress, weinig slaap, gewichtsveranderingen of intensief sporten kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie later komt of uitblijft. Anticonceptie (zoals de pil of een spiraaltje) kan je cyclus beïnvloeden, vooral als je er net mee bent begonnen of juist gestopt bent.  Soms is je lichaam gewoon even in de war. Vooral in je tienerjaren of begin 20’s kan het gebeuren dat je menstruatie af en toe overslaat of vertraagd is, zonder dat er iets ernstigs aan de hand is.

Wacht nog een paar dagen af, probeer je stress te beperken en doe eventueel een zwangerschapstest als je risico hebt gelopen. Komt je menstruatie na 6 weken nog steeds niet, of maak je je zorgen? Neem dan contact op met je huisarts.

Hopelijk stelt dit je een beetje gerust. 💗

xx liefs Wolf 🐺