Skip to main content

Hoi ik ben een meisje van 12 en vandaag wou ik mijn oksels voor de eerste keer scheren alleen toen kwam mijn moeder binnen en  liet ik de bus scheerschuim vallen daarom vroeg ze of ik ging scheren alleen ik zei dat ik tegen de kast stootte omdat ik douchecgel zocht voor mijn haren alleen mijn haren waren droog en in een knot ik denk dat ze het weet wat moet ik doen en is het verstandig om te scheren ik heb nog nooit geschoren dus ben ik te jong of niet???

Waarschijnlijk heeft ze het dan wel door ja, maar dat is toch niet erg? Als jij wilt scheren is dat prima toch, ik vind dat niet per se te jong ofzo. Ik vond okselhaar ook echt vreselijk, dat ben ik ook vrij snel gaan scheren. Als je verwacht dat je moeder er niet moeilijk over doet, kun je het eventueel ook gwn met haar bespreken. Dan kunnen jullie ff jouw eigen mesje fixen en zo.


Hey hey! Als je haar hebt, ben je klaar om te scheren, zo simpel is het! Ik zou het wel eventueel met je ouders bespreken, scheren is natuurlijk niet zonder risico. Je bent ten slotte wel met een mesje aan het werk. Natuurlijk ben je niet verplicht om het te vertellen. Ik ben persoonlijk begonnen met scheren zonder het te zeggen. Ik had gewoon een mesje gekocht. Ik heb toen wel wat research gedaan naar hoe je het moet doen. Ik zou dus zeker aanraden dat ook te doen. Verder moet je vooral scheren wat je wil, het is jouw lichaam!

Succes! xxx


Als je het wil kan je het gewoon doen! Wel zou ik met je ouders overleggen en besluiten of het kan. Ook kan je aan iemand vragen of diegene het voor je wilt doen? 
 

anders kan je op internet kijken, daar staan handige video’s en tips. 
 

heel veel succes!


Je hoeft er niet over te liegen tegen je ouders, en je bent niet te jong.  Als jij je graag wil scheren dan moet je dat gewoon doen, maar zoek wel op het internet even naar hoe je het precies moet doen. Dat is het veiligste.


Ik begon ook op m'n 12e met scheren, m'n moeder begon er uit zichzelf over, en ik vond het eig ook wel fijn als m'n okselhaar weg was.

Grtz,

SammieSam


Reageer