Vraag

te dik en wil minder eten

  • 5 October 2021
  • 15 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

ik ben een meisje 1,58 m lang en 40,5 kg. Volgens zo'n bmi bereken site is het goed maar ik vind mezelf te dik. Ik wil bijvoorbeeld niet meer lunchen om af te vallen. Maar dit merken m'n ouders binnen no time. Die vinden dat nooit goed. Heeft iemand tips om het niet op te laten vallen?


15 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi Ikke13

als aller eerst wil ik je even zeggen sla geen maaltijden over 

probeer sochtends smiddags en savonds wat te eten al is het een banaan of appel 

probeer er met je ouders of iemand anders die je goed vertrouwd er over te hebben zo zou je samen eventueel een stappen plan of iets maken 🙃
als laatst wil ik zeggen dat je niet naar die bmi site en zo moet kijken ze hebben het meestal verkeerd en daar kun je juist onzeker van worden probeer eens een week lang elke dag rond een bepaald tijdstip op de weegschaal te staan en op te schrijven wat je allemaal eet zo kun je zien of je gezond eet of juist heel ongezond en dan zou je wat kunnen aanpassen en je kunt uiterraad ook gewoon veel bewegen en buiten komen 🙃🙃 

ik hoop dat het je een beetje wegwijs maakt 

groetjes 👋🏻👋🏻👋🏻

Sla geen maaltijd over dan kan je uitkomen op een crashdieet want je houd dat niet voor altijd vol probeer veel producten uit de schijf van 5 te eten dan weet je zeker dat je goed zit en door water zit ben je sneller gevuld , eet langzaam en probeer 3 maaltijden per dag te eten en min. 2 tussendoortjes

Badge

Ik weeg zelf 85kg en heb obesitas! Ik zeg geniet van het leven met 45kg want ik wou dat ik zo veel weegde

Dat lijkt me heel naar voor je. Succes in ieder geval ermee!

Reputatie 4
Badge +3

Als je cht zo graag wil afvallen sla alsjeblieft geen maaltijden over en honger jezelf NIET uit. Je gaat dan alles weer terug krijgen,  Wat je wel kan doen is genoeg beweging krijgen en veel water drinken werkt ook. 

Badge

Hey @Ikke13 ,

Heb je nog steeds last hiervan? Zoja, sla geen maaltijden over en je hebt echt een gezond gewicht!
Als je deze gevoelens nog wel hebt zorg er dan voor dat je met iemand praat en ga desnoods langs je huisarts. Mocht het erger worden moet je sowieso even langs de huisarts gaan.

Groetjes,
@Helpendejongen 

Tja... ik sla geen maaltijden over maar ik eet wel wat minder als eerst bij de maaltijden. Niet veel minder maar wel wat. Maar wat ik ook vooral tegenwoordig veel heb is dat bijvoorbeeld m'n broertje gaat zeggen dat ik dik ben en als kinderen uit m'n klas ofzo het gewicht zeggen is dat altijd iets van 35/37 kg ofzo. Als ze dan vragen hoeveel ik weeg zeg ik ook maar zoiets omdat ik me dan schaam voor m'n eigen gewicht. 

 

Reputatie 3
Badge +2

Joh, ik ben 1.57 en ik weeg 53 kg, wees blij! 

Badge

Heyyyy, ik dacht eerst het zelfde maar ik ben even zwaar en even lang. En mijn docter zei dat het wel goed was. 

Reputatie 3
Badge +3

Het beste is om geen maaltijden over te slaan want daardoor  kun je je na een paar dagen heel beroerd voelen omdat je te weinig eet. En daardoor ga je weer meer tussendoortjes eten. En die tussendoortjes zijn het ongezondst. Dus je kunt het beste stoppen met die tussen doortjes dat zal al een hoop schelen. En eet tijdens de maaltijd ook niet te veel. Eet gewoon tot je vol zit en eet dan niet meer door 

Reputatie 7
Badge +19

Niet stoppen met eten ik ben kleiner en zwaarder dan jij dus je mag blij zijn

Doe het niet !!!

Je bent gewoon gemiddeld 

Straks krijg je een eetstoornis en dat is pas vervelend 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik hoop dat je met minder eten minder tussendoor eten bedoeld. Want 3 maaltijden ben je nogsteeds nodig, maar je kan natuurlijk wel snacks overslaan. Blijf ook gewoon voldoende drinken, dat is nog belangrijker dan eten. 

Verder kan je ook letter op wat je eet.

Bijvoorbeeld eten met weinig suiker. En let dan ook op de hoeveelheid koolhydraten (dat word ook omgezet in suiker). Hier kan je bijvoorbeeld bij sommige bakkers koolhydraatarm brood halen.

Misschien is koolhydraatarm dieet wel het makkelijkst. Mijn moeder volgt dat dieet ook sinds ze diabetes heeft, en ik kan merken dat ze wel afgevallen is. 

En als je iets wil eten waar toch wel redelijk wat koolhydraten in zitten, kan je dat gerust eten zolang je daarna bijvoorbeeld wandelingen maakt om die koolhydraten weer te verbranden (zodat je in principe niet aankomt) 

En ook als je een liefhebber van chocola bent; extra puur is het gezonds en het laagst in suiker en koolhydraten!!

Reputatie 7
Badge +7

trouwens,

@ANONAUB , @Kaasje , @wilhelmavemela 

Ik bedoel dit niet als haat, maar dit is best wel een frustrerende reactie. Het is natuurlijk naar om iemand te horen klagen als je zelf meer weegt, maar ook dunne mensen kunnen zichzelf te dik vinden, en dat is niet om aandacht voor te krijgen, maar er zijn dingen zoals “body dysmorphia” (engelse vertaling) waardoor men hun lichaam anders kunnen verbeelden op een negatieve manier. Een veel voorkomend geval daarvan is men die zichzelf dikker beschouwen dan ze werkelijk zijn. 

Daarnaast is het ook niet bepaald een motiverende reactie, het komt best wel fel over en het kan makkelijk als haat opgevat worden voor de topic-opener

Reputatie 7
Badge +19

Sorry ik bedoelde juist dat ik blij voor haar was maar het jammer vond dat zij haar postuur niet waardeerde omdat dat gewoon weg heel mooi zal zijn en zelf ben ik ook blij met mijn postuur hoor echt het komt goed

Reageer