Vraag

te dik (87 kg)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo.

 

ik met een vraag. Ik heb een redelijk grote bouw. Ik ben best wel breed. Ik weeg ongeveer 87kg ben 188cm lang. Ik woog begin 2019 van ongveer 98kg dus ik ben heel erg afgevallen in de zomer van vorig jaar en als ik nu in de spiegel kijk en alleen mn onderbroek aan heb dan vind ik wel mevallen hoe dik ik ben, maar als ik dan een t-shirt aan doe dan is mijn buik niet per sé dik maar de bovenkant van mijn borst steekt uit en ik heb een beetje manboobs. Vinden meiden dit eigenlijk erg? Ik hoor wel is dat ik iets te dik ben en dat is ook zo en ik vind het niet super erg want ja, het is gewoon de waarheid of valt dat wel mee? Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar als ik tussen de middag een broodje eet dan vind ik het zo lekker dat ik er nog 1 bij eet. Ik eet niet super veel tussen doortjes maar gewoon veel middag en avond eten.


11 reacties

Reputatie 1
Badge

Hallo, 

Iets te dik zijn is niet erg. Je kan (als je wilt) je bmi berekenen dat betekent of je een goed gewicht hebt.Als dat niet zo is kan je een dieet volgen. Het beste is (denk ik) gewoon gezonder eten. Minder snacken of gezonde snacks nemen. Je hoeft niet minder te gaan eten. Want als je dan weer gewoon gaat eten kom je weer snel aan. 

Veel succes. Ik hoop dat ik je geholpen heb

 

Oke thnx voor je reactie!

Hoi @Anoniempje350 zoals @Just.me.  al zei kan je je bmi laten berekenen. Ik vind het heel knap dat je zoveel bent afgevallen. 👍

Ik snap je heel goed ik ben een jongen van 15 trouwens. Ik woog eerst 90 a94kg ik weeg nu iets in de 67 a 68 kg ben zelf ook veel afgevallen. Ik kan als tip geven om veel water te drinken. Als je meer wilt afvallen. Het makkelijkst is als je alleen maar water drinkt. En veel eiwitten eet en goede vetten.  En kolydraten te verminderen. Water en eiwitten zorgen er voor dat je sneller en langer vol raakt , daarnaast kan een paar minuutjes cardio ook heel fijn zijn.

Als je het wilt ga dan niet crash diëten  want dat heeft een jojo effect.  Je kan beter elke week 0.5 a 1kg afvallen ipv.  5 in een week. Dat is ook niet goed voor je lichaam. 

 Denk dat meiden niet echt op je mannenboobs letten maar meer om het innerlijk(hoop ik) ik zelf ben nu nog wel breed in de bouw vind ik zelf maar probeer zelf nu ook wat te trainen zodat ik weer wat fitter voel en wat minder breed lijk.

Eigenlijk valt het wel mee als je kijkt wat je al hebt bereikt.  Als de rest er iets van zegt gewoon negeren. Ik weet het ik had (nu ook nog ) Ook wel moeilijk om te negeerden,  maar maak je daar niet druk over. Kijk wat je energie behoefte is en probeer dan iets van 100 a 200 g o der je behoefte te zitten zodat je dus meer energie verbruikt dan je eigenlijk hebt. Dan gaat je lichaam zijn reserves gebruiken

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi @Gebruiker c . Bedankt voor je reactie! Sorry dat ik zo laat heb gereageerd.

 

ik ben nu al sinds ik dit geplaatst heb weer goed bezig. Ik heb het gevoel dat ik niet persé nog ben afgevallen maar ik voel me al minder opgeblazen. Zoals je zegt drink veel water. Ik drink nu ook veel water en ook ranja (niet te veel siroop natuurlijk). Heel erg bedankt voor je tips! Ik ga ze zeker gebruiken. Ik vindt het super knap dat je zoveel bent afgevallen!! Ik ging ook naar de sportschool maar niet meer sinds die corona. Ik vindt het ook veel makkelijker om in de zomer af te vallen dan in de winter.  je hebt natuurlijk dan ook de kerstdagen enzo, lekker eten. Ik ga er nu vol tegen aan. Ik ga proberen om deze zomer ook rond de 65 a 70kg te worden. Ik hoop echt dat het lukt!

heel erg bedankt voor je berichtje!

 

m.v.g

anoniempje350

-onnodige quote verwijderd-

@Anoniempje350

Geen probleem. 

SUPER goed van je !👍hou zo vol.

Dat je niet perse zoveel afvalt had ik ook, maar geloof mij maar , als je eenmaal een tijdje bezig bent komt het goed. Het is fijn dat je je nu niet meer zo opgeblazen voelt , lekker in je vel zitten is het mooiste wat er is in deze tijd en om gemotiveerd te vinden.

 

Graag gedaan. 

Dankje je wel.

 

Dat je nu niet naar de sportschool kunt, heb ik ook , ik heb zelf wel wat gewichten gekocht en doe nu ook veel oefeningen waar ik mijn lichaams gewicht bij gebruik. Dat is ook lekker goedkoop😉 of anders even naar de lid of action.  Daar hebben ze ook wat dingen vaak. Ik zelf heb nu mijn sportspullen bij mijn setup in de zolder gezet.

 

Dat je het makkelijk in de zomer vind snap ik goed, heb ik ook . In de winter vind ik het soms ook moeilijk. Ik snap je ook wel met de kerstdagen.  Ik heb ook een grote familie en die zijn dan ook jarig + kerstdagen  is dat best moeilijk.  Je moet wel natuurlijk een soort van cheatday instellen. Om het vol te houden , dat is helemaal niet erg.

 

Goedzo,👍 ik geloof in je.

Ik zal je supporten.  

Je kan het👍👍 ik geloof in je.

Bij vragen of opmerkingen laat het gerust weten met @   . 

Groetjes gebruiker c 

 

 

Reputatie 2
Badge

Hoihoi,

Vanuit het oogpunt van een meisje kan ik je vertellen dat het de meeste meisjes echt niets uitmaakt of jij 10 kilo meer of minder weegt. Als jij aardig naar hen doet, doen ze vanzelf aardig terug. Dus je hoeft je daar echt helemaal geen zorgen over te maken. Als je gezond eet, veel water drinkt, voldoende beweegt, en je lichaam goed verzorgt komt de rest vanzelf.

Groetjes

@Gebruiker c 

 

heel erg bedankt voor je reactie! Het motiveert. Echt heel erg bedankt! Ik had gevraagd of ik gewichten mocht van me moeder maar t mocht niet helaas. Hopelijk gaat de sportschool weer snel open!

@laagvliegster06

 

ook heel erg bedankt voor je reactie. Het klinkt wel moeilijk te geloven. Een meisje die iemand uit mijn klas kan kiezen die wel in vorm is. Ik ga t zien. Ik ga mn best doen om af te vallen!

@Anoniempje350 .

Als je wilt trainen met gewichten en het mag niet van je moeder ze kopen, dan kun je net als ik toen ik begon , beginnen met oefeningen waarbij je je eigen gewicht gebruikt en dus geen apparatuur voor nodig hebt. 

Groetjes gebruiker c 

Badge +1

Zoek afleiding zodat je niet aan eten denkt 

Reputatie 2
Badge

Hallo,

als je veel last hebt van hoe je er uitziet kun je altijd in overleg met je ouders wat afvallen. Ik raad wel aan om de mensen om je heen te laten weten dat je wilt afvallen. Zo kunnen deze mensen een beetje opletten en zorgen dat het geen eetstoornis word.

Maar je bent altijd goed zoals je bent♡♡ 

 

Reageer