te dik :(

  • 2 January 2023
  • 8 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van 14 en ik struggle erg met mijn uiterlijk persoonlijk vind ik mijn lichaam niet mooi. Ook ben ik zwaar overgewicht (bijna obesitas) ik ben 174 cm lang en 84 kg. Ik heb al geprobeerd af te vallen door gezonder te eten en meer te sporten maar val maar niet af :( ik train 3 keer in de week en heb op zaterdag ook een wedstrijd (hockey) ook maak ik minimaal 1 keer per week een wandeling, doe ik 2 keer per week een mini workout van 10 minuten en fiets ik naar school (12 km heen en 12 km terug zonder elektrische fiets) 

wat ik eet op een dag:

ontbijt: 

  • broodje kaas
  • broodje pesto
  • 2 glazen melk

tussendoortje:

  • appel
  • glas water

lunch:

  • broodje kaas
  • broodje appelstroop
  • glas water

tussendoortje:

  • handje nootjes (ongezouten)
  • glas water

avondeten: 

  • is elke avond anders maar bijna altijd gezond, zoals bijvoorbeeld curry
  • glaswater

toetje:

  • banaan of smoothie met banaan, mango en beetje melk
  • Kop thee

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hee! Door de puberteit kan je ook aankomen. 
ik snap dat je hiermee worstelt, maar onthoud wel; iedereen ziet er anders uit; en alles is goed, ik kan je vertellen; ik zou graag wat dikker willen zijn. 
 

en ik snap dat het k*t voelt om je zo te voelen, echt! Maar iedereen heeft een andere bouw! En ik weet zéker dat jij ook mooi bent, ieder op zijn eigen manier! 
 

en ook is het zo dat bij iedereen het verteren anders gaat, de een moet 7 boterhammen, 3 stuks fruit, een stevige avondmaaltijd, een toetje, en 5 rijstwafels eten om nog nét op gezond gewicht te blijven, en dus niet ondergewicht, dus als je dan wil aankomen moeilijk….

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van 14 en ik struggle erg met mijn uiterlijk persoonlijk vind ik mijn lichaam niet mooi. Ook ben ik zwaar overgewicht (bijna obesitas) ik ben 174 cm lang en 84 kg. Ik heb al geprobeerd af te vallen door gezonder te eten en meer te sporten maar val maar niet af 😞 ik train 3 keer in de week en heb op zaterdag ook een wedstrijd (hockey) ook maak ik minimaal 1 keer per week een wandeling, doe ik 2 keer per week een mini workout van 10 minuten en fiets ik naar school (12 km heen en 12 km terug zonder elektrische fiets) 

wat ik eet op een dag:

ontbijt: 

  • broodje kaas
  • broodje pesto
  • 2 glazen melk

tussendoortje:

  • appel
  • glas water

lunch:

  • broodje kaas
  • broodje appelstroop
  • glas water

tussendoortje:

  • handje nootjes (ongezouten)
  • glas water

avondeten: 

  • is elke avond anders maar bijna altijd gezond, zoals bijvoorbeeld curry
  • glaswater

toetje:

  • banaan of smoothie met banaan, mango en beetje melk
  • Kop thee

 

Oh ja, de laatste tijd eet ik gwn heel vaak niks :/ heb steeds het gevoel dat ik flauwval, maar val nog steeds niks af :( ik ben moe en heb geen energie. 

Reputatie 7
Badge +17

Helemaal niks eten moet je echt niet doen. Dat is heel ongezond. Daarom ben je ook zo moe en heb je geen energie waarschijnlijk.

Wat je eet lijkt wel behoorlijk gezond. En je bent ook best actief. Je zou eens kunnen zoeken op koolhydraat arme manier van eten. Dan moet je wel brood en pasta en zo weglaten, weet niet of je dat wil. Verder is ook zo dat iedereen anders is wat gewicht betreft. Dat kan ook bijvoorbeeld aan je stofwisseling liggen.

Misschien is het een idee om eens naar een diëtist te gaan. Die kan je ook verder helpen.

Nogmaals, niet gaan stoppen met eten!!

Veel sterkte. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Je moet echt niet stoppen met eten! Dat is heel ongezond en de kans is dan groter dat je dan dikker wordt! Wat anderen ook al zeggen, door de pubertijd veranderd er veel! En wat je eet is best wel heel erg gezond. Misschien is het moeilijk maar ik zou je er echt niet druk over maken, want je sport veel, eet gezond!

Reputatie 7
Badge +15

Hey, 

ik weer:)

Bereken je bmi hier eens;

 

Mobiel voedingscentrum. NL 

 

daar kan je je bmi berekenen, en vul je je leeftijd in, en krijg je op basis daarvan advies, 

ik heb het even gedaan , zoal voor jou als mezelf;) 

jij hebt idd, een hoog gewicht, maar nog geen obesitas, volgens de website kan je beter contact op nemen met je huisarts voor een evt diëtiste…… 

 

ook is afvallen volgens de website (nu) nog niet nodig, maar hè, het is een website , dus neem toch maar even contact op, met je huisarts….. 

 

en blijf eten! Ookal voel je je k*t !!!!!!
 

 

groetjes

Mij_Niet_Gezien  

Reputatie 4
Badge +1

Heel lief allemaal:) maar ik wil hier liever niet met een arts over praten. Mijn ouders weten ook niet dat ik hier mee struggle en wil dat graag zo houden ze zijn altijd overbezorgd en dat is super irritant. Ik zal proberen zelf af te vallen en als het over een paar maanden erger is geworden zoek ik wel contact met een arts

Reputatie 7
Badge +17

Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je doet maar wachten tot het erger wordt is misschien niet zo’n goed idee. Wat je ook doet, ga iig niet stoppen met eten. Ik wil je niet bang maken, maar omdat je er al mee struggled is er een kans dat je een eetstoornis ontwikkelt. Nogmaals, ik wil je niet bang maken maar ik heb dit in mijn omgeving meegemaakt en geloof me, dat wil je echt niet.

Ik hoop dat je hulp gaat zoeken wanneer je er klaar voor bent. Om hulp vragen is niet iets waar je je voor hoeft te schamen.

Reputatie 7
Badge +15

Ja. Zelf proberen af te vallen is echt ongezond, ik heb ook verhalen ook ontwikkel je geen eetstoornis of is het gewoon niet verstandig om op eigen houtje af te vallen. Dus doe dat maar niet!!!

je kan naar de huisarts want T heeft geheimhoudingsplicht. Groetjes

 

 Mij_Niet_Gezien 

Reageer