Vraag

Tattoo 14 bijna 15

  • 7 October 2020
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

Hallo allemaal ik ben 14 bijna 15 en zou graag een tattoo willen namelijk in het japans familie dit omdat ik niet thuis woon en ze mij altijd steunen in het japans is familie zo geschreven: 家族 mijn vraag is zijn er hier mensen met een tattoo op deze leeftijd mijn moeder vindt het prima de tattoo komt dan ook op me zij

 

PS ben geïnspireerd door deze foto om het in het in een andere taal te doen

afbeelding verwijderd want in strijd met forumregel 20


3 reacties

Ik zou persoonlijk geen tattoo laten zetten, zeker niet op die leeftijd.

Zo'n plaatje is permanent en staat voor altijd op je lichaam. Op 14-jarige leeftijd kan je de gevolgen van zulke acties misschien nog niet helemaal begrijpen.

 

Die hele Japanse hype zal ook niet voor eeuwig duren. Iedereen doet nu leuk en interessant met die Japanse tekens etc. maar over een aantal jaar zal dat weer helemaal uit zijn. Daar loop je dan met gekke tekens op je lichaam.

Of, stel je ff voor, je bent straks een jaartje of 70-80. Dan staat ie er nog steeds (helemaal verlept waarschijnlijk). Ben je er dan nog steeds blij mee?

Of, laten we het natuurlijk niet hopen, maar stel dat er een familiebreuk plaatsvindt. Je krijgt gigantische ruzie met je fam en verbreekt het contact met hen. Hij staat dan nog steeds op je lichaam. Dan wordt je er elke keer weer aan herinnert. 

 

Dit zijn allemaal voorbeelden van redenen waarom je spijt zou kunnen krijgen van een tatoeage. Ik denk dat je op die leeftijd deze overweging nog niet kan en niet moet willen maken, snap je. Nu vind je het misschien een goed idee, maar dat ding staat er je hele leven lang. De kans dat je er spijt van krijgt is best wel reëel.

Maar dat is mijn mening. Doe ermee wat je wilt.

Nou volgens mij heeft de forumgebruiker hierboven niet goed het doel gelezen waarom je graag deze tatoeage wil hebben.

Opzich ben ik het met eens met de gebruiker hierboven over het feit dat je wel goed moet nadenken over deze tattoo. Want zo'n ding kun je niet naar 2 weken weer weghalen. Nou.. het kan wel. Maar dat kost veel geld en is zonder voor het geld.

Maar aan de andere kant vind ik het een mooi gebaar dat je een tatoeage wilt zetten voor je familie.  Bedenk wel goed waar je hem wilt zetten, en hoe groot hij moet worden. Je zei al dat je hem graag op je zij wilt zetten, maar wordt die dan heel groot, of gewoon klein?

Ik heb zelf ook aan tattoo. Mijn tattoo is een poppetje die op de grond zit. Uit het poppetje komt spookje die een ballonnetje vast houdt. In het spookje en in het ballonnetje zit een klein beetje as van me beste vriend die paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.

Mijn tattoo is redelijk klein.  En zit aan de binnenkant van me arm. Daar is voor gekozen omdat ik 2 grote littekens hebt op beide armen. De litteken zorgt ervoor dat het lijkt of het poppetje op de grond zit, terwijl de andere kleine littekens er voor laat zorgen dat het lijkt dat het regent. Best wel cool.

Ik heb tot op heden nog geen enkele keer spijt gehad van deze keuze.

Om een aantal van de bovenstaande waarschuwingen  weg te zetten.

Als je later oud ben en je kijkt naar die tatoeage dan zou je je trots moeten voelen. En moeten denken wat een goeie ouwe tijd. En al zou je uiteindelijk ruzie krijgen, dan wat? Dan kijk je naar je tattoo op ouwe leeftijd en denk je jammer dat het zo is gelopen, maar ik heb nu een nieuwe familie.

Over die Japanse hype. Ja eigenlijk zou je dan moeten denken I don't care. Een tattoo moet een betekenis hebben vind ik, en dan maakt het geen ruk uit of die in het Japans is, of wat voor taal dan ook.  Het gaat uiteindelijk om de betekenis en niet hoe of wat.

Dat is mijn mening in iedergeval.  Sommige vinden tattoos niks en sommige wel. 

Het belangrijkste is dat je er goed over na hebt gedacht en of je het echt wil, en of je uiteindelijk ook naar je tattoo kan kijken en dat het goede herinneringen ophaalt.

See ya!

Jixx.

Badge

Daar denk ik dus mee ik wil hem op me zij en dan wat groter maar weet niet of dat slim is ben wel oprecht zeker van deze tattoo roep het al vanaf me 12e

Reageer