tas niet mee naar wc op school

  • 31 October 2023
  • 9 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

heyy,

ik had vandaag een klein probleem, 

ik heb dus 2 mannelijke mentoren, en we hadden vandaag mentoruur, en ik ben ongesteld, dus ik wou even snel op de wc mijn maandverband verwisselen, maar ik mocht dus mijn tas niet meenemen naar de wc, die moest ik eerst in het lokaal zetten (het was het begin van de les). en daardoor kon ik ijn maandverband dus niet verwisselen (want dat zat in mijn tas), maar die was dus vol en toen moest ik dus nog een heel lesuur met een vol maandverband zitten, dat is niet fijn.

wat moet ik nu doen? het volgende keer zeggen tegen de docent?


9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

hoi,

zou je misschien een toilettasje kunnen meenemen met maandverband? en als je uit de klas wilt om naar de wc te gaan kun je naar de docent lopen en zeggen dat je naar het toilet moet. als hij dan nee zegt kun je je toilettasje laten zien en zeggen dat het echt nodig is. dit is wat discreter en dan loop je ook niet te koop met dat je ongesteld bent.

ik wil er overigens wel bij zeggen dat dit echt niet iets is om je voor te schamen! 

 

xx kumpgoe

Reputatie 7
Badge +8

Heel stom van je mentor om dat niet toe te staan voor de les. Je kan stiekem tijdens de les maandverband pakken en heel klein oprollen. Misschien kan je het dan in je mouw verstoppen of in een vuist vasthouden. Dan zou je tijdens de les of de les erna snel kunnen gaan (dus als je in les uur 3 zit en je naar 4 gaat en tussen 3 en 4 wilt wisselen kun je in 3 al de maandverband oprollen en dan meenemen en in 4 meteen gaat)

Het kan wel zijn dat als je heel ongemakkelijk doet of als je je vuist niet goed houd iemand het door heeft of kan zien. (Dit doen met een tampon is veel makkelijker maar ik snap dat niet iedereen dat zomaar kan doen) 

Reputatie 7
Badge +11

Ik smokkel het vaak gewoon mee, door het in mijn hand te frommelen. Maar anders kan je zeggen dat het nodig is, of moet. Als jij je er goed bij voelt, kan je het ook vertellen, maar ik snap dat dat lastig is. Ik weet niet wat jij draagt, maar ik draag vaak spijkerbroeken, en die hebben broekzakken, dus daar kan je het ook nog in stoppen.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +9

ik draag vaak een hoodie. dan stop ik het in de zak op de voorkant en stop ik mijn handen erin. je kan het ook in je mouw stoppen.

Ik smokkel het vaak gewoon mee

smokkelen? kan je niet beter zegen ik neem het vaak gewoon mee? 😂

Reputatie 5
Badge +3

ik heb zelf een handtas waarin ik mijn maandverband enz heb denk je dat je die wel mee zou mogen nemen?

Reputatie 7
Badge +12

Dat is vervelend! Ik vind de tips op de korte termijn wel hardstikke goed, maar wat je op de lange termijn kan doen is kijken bij je leerlingenraad om in elke meiden wc zo ie zo maandverband en tampons ergens in een doos te stoppen zodat je dat probleem niet meer hebt. Want dan pak je het gewoon daar uit, dat is ook fijn als je bv voor de 1e keer ongesteld word of als het plotseling op school gebeurd en je hebt niks bij je.

 

Ik heb dat ook op mijn school (is wel een school voor speciaal onderwijs, maar in principe hoeft dat niet uit te maken) en laatst werd ik ongesteld op school en toen was het heel prettig dat er in elke wc zo een doos zit. En het was ook nog een vermomd als verband doos (stel dat de jongens wc verstopt zit of dat ze een kijkje zouden nemen)

Dus misschien kan je dat vragen aan de school, want het is een heel natuurlijk iets en in principe zou het niet moeten dat je daardoor er met een rot gevoel mee rond loopt. En stel dat de school het nou te duur vind of het niet kan betalen weet ik 100% zeker dat heel veel ouders voor zo iets als dit echt wel 10 euro willen geven. Of je kan zo iets dan weer oplossen met een sponsor loop of een andere inzamelingsactie (in verband met de meiden die ongesteld zijn en het dan niet chill is om te rennen) ¯\_(ツ) _/¯

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge +1

Ik neem het gwn uit men tas en steek het in men broekzak ofzo en als je dat niet goed durft zou ik gwn naar de mentor gaan en zeggen waarom je je tas wil meenemen. Als dat niet werkt naar de leerling begeleiding gaan als je dat hebt

Hallo, 

Mannelijke docenten hebben dit vast vaker en zullen je vast wel begrijpen. Ik ben zelf niet ongesteld maar iemand in mijn klas wel, laten we zeggen A. A moest even verwisselen en zou dus later in de les zijn voor meidendingen. Ik quote dat letterlijk naar onze mannelijke docent en hij begreep het meteen en zat vol begrip.

grtjes, gayniksmismee

Reputatie 2
Badge

Heejj,

Heel stom van die docent,

Ik heb zelf altijd naast mijn toilettas in mn schooltas ook een leeg smintbakje met tampons erin (zou ook wel maandverband in passen). Zodat als ik mijn toilettas vergeet, nog reserve altijd iets heb wat ook niet veel ruimte inneemt. Dit smintbakje zou je gewoon in je zak kunnen stoppen als je naar de wc gaat. Of gewoon je maandverband los meenemen, maar ik snap dat dat toch een beetje eng of stresserig kan voelen

Ik hoop dat dit n beetje hielp

xx

 

 

Reageer