Vraag

tandarts

  • 3 May 2020
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

Ik moet morgen een gaatje vullen en ik zie er mega tegenop. Iemand tips? En is t handig om zonder of met verdoving te doen?

Heeft verder nog iemand tips tegen gaatjes, want ik poets gw goed 2x per dag maar toch heb ik altijd gaatjes. 


3 reacties

nou, het is minder erg dan het allemaal lijkt, het word een beetje gekietel in je mond.

Hoi,

Ja, het lijkt allemaal erger dan dat het is. Ik zou als ik jou was wel voor een verdoving kiezen. Die prik voor de verdoving hoeft trouwens geen pijn te doen. De tandarts heeft hele koude watten. Je kan aan je tandarts vragen of hij die koude watten kan leggen op de plek waar je die verdoving krijgt. Door die kou krijg je hierdoor voor even geen gevoel meer, en doet die prik voor de verdoving geen pijn. Dit kost wel meer geld, maar ik neem aan dat je minderjarig bent en dat alles betaald wordt door de verzekering :)

Voor de rest zou het kunnen helpen door aan leuke dingen te gaan denken of je zou ook ergens in kunnen knijpen (bijvoorbeeld in de stoel). Je kan het ook aan de tandarts vertellen dat je er tegenop ziet of dat je er bang voor bent. Hij kan hier dan rekening mee houden. 

Voor de rest nog wat tips om gaatjes te voorkomen: het is goed dat je 2x per dag je tanden poetst, zoals je zelf al zegt. Wat ook helpt is om je tanden te stoken met een tandenstoker én te flossen met een flosdraadje. Wellicht kan je tandarts hier wat meer over vertellen en misschien kan hij je ook plekjes aanwijzen waar je misschien wat beter moet poetsen. Voor de rest is het niet heel erg dat je gaatjes hebt. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor (vooral mensen met witte tanden).

Groeten,

TheColorGreen

Hallo Annoniemmm :)

Het valt redelijk mee, het is snel voorbij, Gewoon ergens anders aan denken en jezelf belonen als je het hebt gedaan. Om gaatjes te voorkomen moet je 2x per dag 2 minuten lang je tanden poetsen en flossen zodat etensresten op je tanden weggaan. Ook goed kijken voor de spiegel of je daarna nog etensresten ziet tussen/op je tanden.

-TheMightySlayer <3

Reageer