Vraag

Tampon tijdens slapen?

  • 30 May 2020
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Badge

groetjesss


3 reacties

Hoi,

Aangezien je veel informatie hebt gegeven, wordt het antwoord misschien wat lastig. Ik ga ervan uit dat je je afvraagt of het oké is om met een tampon te slapen?

Een normale tampon mag je niet te lang inhouden, anders kan er iets goed misgaan. Echter heb je ook speciale nachttampons. Dat kun je uitproberen. Ik weet er alleen het fijne niet van, dus ik zou je willen aanraden in dat geval goed de gebruiksaanwijzing door te lezen! 

Je zou ook een menstruatiecup kunnen proberen. Hierbij kun je dat toxic shock syndroom (van tampons) niet krijgen.

Kijk ff goed op de verpakking van de producten die je gebruikt en volg de instructies!

Gr. Pin

Wat ik over dat syndroom weet is dat je inderdaad moet oppassen met tampons echt dagen lang inhouden. Maar voor een nacht moet het echt wel kunnen, zolang je hem er de volgende ochtend er maar weer uit haalt. Dat is precies wat ik ook doe. Als je het wel vergeet en het echt dagen laat zitten heb je inderdaad wel een probleem maar dat is gewoon even goed opletten. 

Je kan inderdaad ook de menstruatiecup gebruiken, maar dat is wat jezelf het pretigst is.

Doe altijd wel ook ff maandverband in, want vooral als je uit je bed stapt en recht op ga staan kan ineens heel veel bloed naar beneden stromen en ben je zonder maand verband meteen doorgelekt. Dit kan ook al tijdens het slapen gebeuren, daarom altijd maandverband in voor de zekerheid en als je het echt heel heftig bent kan je altijd nog ff een handoek op je matras leggen of een waterdicht zeil kopen en die om je matras heen doen tijdens de week dat je ongesteld bent.

 

Hopelijk heb ik je zo wat kunnen helpen:blush:

 

Groetjes een lieve meid van 14, kusjes:kissing_heart:

Hallo Lori2103 :)

Ik raad je het niet aan omdat je TSS (Toxisch Shock Syndroom) kunt oplopen. Deze vergiftiging kun je oplopen nadat je te lang een tampon in hebt en heeft ernstige symptomen, onder andere koorts van 42+ en hartstoornissen. De kans is redelijk dat je eraan doodgaat of ernstige handicaps kunt oplopen. Het kan je leven voor eeuwig beschadigen dus het is absoluut geen goed idee om voor een hele nacht een tampon in te houden.

-TheMightySlayer <3

Reageer