Vraag

tampon inbrengen

  • 22 July 2021
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hallo ,

Ik ben 15 jaar en wil tampons gaan gebruiken .maar ik krijg hem niet in me zodra ik hem in me wil doen verkramp ik helemaal en doet gewoon pijn. Vinger in me stoppen lukt ook niet  heb precies hetzelfde probleem . En maandverband vind ik niet echt lekker zitten en zeker niet met dit warme weer . En wil ook graag zwemmen .


3 reacties

Heyy

 

Ik denk dat je tips wilt voor hoe je het best een tampon kan inbrengen zonder dat het pijn doet. Ik heb er niet veel verstand van, maar heb even wat dingen opgezocht op internet!

 

Misschien heb je iets aan deze link van WikiHow. Daar wordt op een duidelijke manier uitgelegd hoe je op een goede (en hopelijk niet pijnlijke) manier een tampon in kan brengen. Misschien lukt het dan wel zonder dat het pijn doet / zonder dat je verkrampt!

 

Groetjes van mij!

Badge

Hoi @Anoniempje 15 ,

 

Ik vond het in het begin ook erg lastig. Bij mij lukte het ook niet in een keer. Ik heb wel een paar tips voor je.
       
        1. Probeer rustig te blijven. Door juist veel te gaan stressen verkramp je alleen maar.

  1. Probeer positief te blijven en zeg tegen jezelf dat je het wel kan.
  2. kijk een handig animatie filmpje op YouTube, daar word het altijd handig uit gelegd
  3. begin met de kleinste tampon.

Het is in het begin super spannend, maar net wat je al zegt met zwemmen is het heel handig. En nog iets, je hoeft het niet in een keer te kunnen, probeer het gewoon een paar keer achter elkaar. 
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Xxx Bloem

Badge

Gebruik de kleinste tampon

Blijf rustig

En misschien is een tampon met een aplicator wat fijner

 

Reageer