tampon inbrengen

  • 27 January 2021
  • 2 reacties
  • 230 Bekeken

Badge

Hoi, 

Ik ga morgen zwemmen maar ik ben ongesteld ik durf geen tampon in te brengen. Hebben jullie tips?

Groetjes


2 reacties

Badge

dat is vervelend! meestal staat er wel een gebruiksaanwijzing bij een doosje tampons , zodat je weet hoe het moet. het is niks engs , er kan vrij weining gebeuren als je hem regelmatig verwisselt.

Wat vindt je er precies eng aan? Mijn ervaring is dat het echt reuze meevalt. Als jij gwn relaxt bent, glijdt die tampon zo naar binnen en als ie eenmaal zit, voel je er niks meer van. 

 

Voor als je het wilt proberen:

Koop voor de eerste keer gwn de kleinste tampons die je kan vinden (tenzij je een hevige menstruatie hebt natuurlijk. Dan kan je het best een iets grotere maat halen. Die absorberen meer en hoef je dan dus niet elk uur te vervangen). Neem echt even de tijd voor de eerste keer. Ik adviseer je om het in de badkamer te doen. Zo kan niemand je storen en heb je alle tijd en ruimte. Het belangrijkste is dat je relaxed bent. Als je te gespannen bent, staat er veel te veel spanning op je vagina en alle spieren hieromheen. Vind een comfortabele positie voor jezelf. Sommige vinden het makkelijk om te hurken, sommigen vinden het makkelijker om hun been om het bad/wc-bril te zetten. Dat is voor iedereen verschillend, probeer maar wat voor jou werkt.

Dus so far; je hebt kleine tampons, je kan niet gestoord worden, je hebt alle tijd, je bent relaxed en je hebt een comfortabele positie gevonden. Voordat je begint wordt geadviseerd om je handen even te wassen zodat er geen troep in je vagina komt. Nu is het tijd om de tampon uit de verpakking te halen en het touwtje uit te trekken. Plaats dan je wijs- of middelvinger onderop te tampon (de kant van het touwtje)en zet de tampon dan tegen je vagina aan. Als het goed is, ben je nog steeds ontspannen.  Een keer diep inademen en druk de tampon rustig naar binnen. Als je relaxed bent, gaat dit bijna vanzelf. Als je wat weerstand voelt, moet je de richting een beetje aanpassen. Je weet of ie ver genoeg zit als je hem niet meer voelt (per persoon natuurlijk verschillend, maar meestal gaat je vinger er bijna helemaal bij in). Houdt het touwtje natuurlijk nog wel buiten.

 

Dit gaat jou echt wel lukken. Het is echt niet eng. Je kunt niks fout doen.  Ik snap dat je het een beetje spannend vindt (had ik ook), maar het is echt super simpel. Als je eenmaal bekend bent met tampons, zal je jezelf dankbaar zijn. Het is echt het proberen waard want het is echt ideaal.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Veel succes,

Groetjess:kissing_heart:

Reageer