Skip to main content

Hoi, ik ben er laatst achtergekomen dat ik het syndroom van Turner heb. Turner houdt de groei en puberteit tegen. Ik krijg waarschijnlijk medicijnen en als ik geluk hebt kan ik nog net 1,50 worden. Maar ik ben ook onvruchtbaar ( dus ik zal nooit op een natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen) 

Ik ben dol op musical en wil daar graag mijn beroep van maken, maak ik ben bang dat ik misschien afgewezen wordt vanwege mijn lengte

Hoe zouden jullie hiermee opgaan? En hebben jullie misschien ervaring met dit of soortgelijk syndroom?

Hoi dit maakt volgensmij niets uit hoor heb je ooit vroeger of nu met je neefje of nichtje naar de musicals die soms op tv komen en die efteling musicals gekeken in die efteling musicals (en andere) komen mensen met dwerg groei voor. En anders even googlen aals je hiermee niets kan

 

 

Groetjes anonmiepjeje 😘


De theater wereld is volgensmij een van de meest open en accepterende plekken ooit. Steeds vaker zie je dan ook mensen met een lichamelijke beperking of dergelijke in musicals voorkomen. Ik weet zeker dat je je echt geen zorgen hoef te maken over of je ooit in theater gaat komen. Ik denk dat het gewoon gaat lukken. Misschien gaat het wat lastiger zijn maar dit moet niet de rede zijn dat je je dromen gaat laten hangen. 

 


Hey @Isje1324!

In een theater hebben ze ook altijd wel kleine mensen nodig! Denk maar aan dwergen, kobolden of prof. Flitwick van HP en nog meer, dus daarover zou ik je niet bang maken! Er zijn ook best veel mensen die onvruchtbaar zijn, ik zelf kan als transmeisje ook nooit mijn eigen kinderen baren. Mijzelf lijkt kunstrijden (kunstschaatsen) en schaken wel cool, maar als trans mag je niet in womens chess spelen dus nooit toernooien voor mij. Wat kunstrijden betreft, dat zou misschien wel lukken maar Rusland heeft heel erg veel invoeld op dit en ja Rusland vind van LHBTQIA+ niet zo veel…

Blijf gewoon je dromen achterna gaan!

Liefs Caiya


Hoi @Isje1324 !

Ik heb geen idee of ik het syndroom van Turner heb, maar ik ben wel heel klein, en ook al gestopt met groeien, miss komt er nog net 1 cm bij. (Ik ben 1,45) Verder zit ik al 9 jaar op toneel, en er is daar nooit iets over gezegd. Ook vind ik de reacties van @Anomiempjeje@Lamp.ie En @Caiya Heel erg lief, maar kleine mensen hoeven niet altijd een dwerg of een kobold te spelen, of zielig en iel, want dat zijn we niet. (Ik vind reacties wel heel lief en goed bedoelt hoor!) Ik zelf ben altijd klein geweest, toen ik in groep 6 zat kwam ik een kleuter tegen die groter was dan ik, een kleuter die nog steeds niet zelf zijn jas aan kan trekken. Toen ik 10 was ging ik een nieuw paspoort ophalen en je kon mijn geboortedatum er in zien, toch vroeg een mevrouw met een hoog stemmetje aan mij: “Zo. Kan jij je naam al schijven?”

Toen ik 11 jaar was ging ik naar de tandarts en er was een invaller. Hij zei: “Zo. Zullen we dan nu even je tandjes gaan tellen?”

Er worden vaak grapjes over gemaakt, en ik ben er aan gewend, sterker nog ik grap er zelf ook over. En ik plaag de mensen gewoon terug hoor!

Maar in die 9 jaar is er nooit iets gezegd over mijn lengte. Ik denk ook niet dat mensen dat kunnen zien op zo een moment. Dat komt door mijn aanwezige charisma. Ik ben niet bang om daar te staan en te doen wat ik moet/wil doen. Ik krijg behoorlijk vaak hoofdrollen, en die speel ik dan ook echt. Ik heb een luide stem en ik kan goed mijn emoties uitbeelden en uitleggen. Ik word ook na een voorstelling nooit aangezien als klein. Ik denk dat dat komt omdat mensen naar me op kijken.

Ik laat me er niet door in de weg staan, ik werk wel vaak dubbel zo hard als anderen, want ja, ik moet telkens op het aanrecht klimmen on goed bij een van de hogere kastjes te komen. Maar dat is ook de reden dat ik niet over het hoofd gezien word.

Ik snap je zorgen, geloof me ik ken het. Maar het is nergens voor nodig. Blijf gewoon wie je bent op het podium en andere plekken, sta daar als jij. Want ik weet zeker dat het wel goed komt. En tja, dan krijg je een keer de rol van dwerg toegewezen, ik weet vast dat je er een hele leuke draai aan kan geven! En dat je een goede dwerg kan zijn. Want ik denk dat dat óók leuk kan zijn. (Maar ja, ik vind vaak alle rollen leuk)

Ik hoop dat het heeft geholpen!

-OnlyMe


Hey @Isje1324, je hebt waarschijnlijk niks aan mijn reactie maar ik zeg het toch.

Dat lijkt me erg naar dat je niet langer dan 1,50 word! Natuurlijk kan jij je beroep maken in musicals. Er zijn vast wel genoeg rollen wat je kan doen. 

Groetjes, @Monkeyboy08


Reageer