Vraag

Striae

  • 21 July 2020
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi. Sinds een paar maanden heb ik het gevoel alsof ik elke week wel iets aankom. Ik heb nu ook striae op mijn bovenbeen en kont. Ik ben nu 15 jaar, 1.66m en 61.6 kilo. Ik ben hier heel onzeker over, omdat ik voorheen best dun was. Ik ben ook heel bang dat mijn ouders mij gaan zien over een paar dagen op vakantie als we gaan zwemmen. Weet iemand of het normaal is wat er met mij gebeurd?


6 reacties

Hey,

Ik heb even je bmi bekeken hij was 22,5 (dat is een prima gewicht).

Je hoeft er niet onzeker te zijn! Als je iets wilt afvallen beweeg dan wat meer of tel je calorieën en probeer er meer te verbranden dan dat je binnen krijgt . Niet te veel natuurlijk.  Als je wilt afvallen dan. 

 

Ik ben zelf geen arts ofzo, dus ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het gewoon normaal is. 

Hopelijk helpt dit! 

Groetjes Gebruiker c 

Hey,

Ik heb even je bmi bekeken hij was 22,5 (dat is een prima gewicht).

Je hoeft er niet onzeker te zijn! Als je iets wilt afvallen beweeg dan wat meer of tel je calorieën en probeer er meer te verbranden dan dat je binnen krijgt . Niet te veel natuurlijk.  Als je wilt afvallen dan. 

 

Ik ben zelf geen arts ofzo, dus ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het gewoon normaal is. 

Hopelijk helpt dit! 

Groetjes Gebruiker c 

Heel erg bedankt. Het voelt fijn dat iemand dat zegt.

Reputatie 2
Badge +1

hee

het zou ook kunnen komen door de puberteit want je kan daardoor ook iets zwaarder worden maar ik zou als ik jou was een boekje bij houden en je elke ochtend en avond wegen en een beetje opschrijven wat je eet dan kan je kijken of je echt zwaarder word. ik snap dat je je onzeker voelt ik heb dat ook en ben juist licht. ik ben 14 en 1,63 lang en weeg 43 kg

groetjes

xxx

Heel erg bedankt. Het voelt fijn dat iemand dat zegt.

Graag gedaan!  Het is ook waar, je bent mooi zoals je bent! . Je hoeft je er niet druk om te maken. Alles komt wel goed.

Ik woog eerst ook iets tussen de 90 en 94 kg en ik ben nu iets tussen de 64 en 66 kg. En ik ben "officieel 190cm" (dat staat tussen haakjes omdat het iets van 7 maanden geleden is en ik in die 7 maanden wedt dat ik een groeispurt heb gehad, zelf denk ik dat ik nu 195 ben , maar houd het maar ff op 190cm )

En 15(bijna 16) en niemand maakte er opmerkingen over. (Ja sommige, maar dat deed ik meestal negeren. Ik laat ze me niet weer dat afpakken) doe gewoon wat je wilt doen , en er is niks mis mee met bewegen,  dat doe ik nu ook, en ik ben alles behalve athletisch (of geen aanleg voor sport😅)

Dus maak je maar niet druk. En je zit nog in de pubertijd,  dus dat speelt inderdaad ook een rol.  Dus kijk maar is als je 18 bent , dan kun je altijd nog afvallen als je dat vind. Ik vind dat je dat nu niet hoeft te doen. En wil je weten hoe je op gewicht blijft , kijk dan Hier even op.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Je hebt inderdaad een gezond gewicht.  Als je per se wilt afvallen (niet te veel natuurlijk) zou ik inderdaad wat op je eten letten en wat meer bewegen. Maar allemaal niet te streng hoor, gewoon rustig aan, beetje bij beetje. Te snel afvallen is zeker niet gezond, net zoals jezelf uithongeren met een streng dieet of je lichaam uitputten door jezelf te ‘overtrainen’.

Over die stretchmarks zou ik me trouwens niet zo druk maken. Dat hoeft niet eens aan je gewicht te liggen. In de puberteit krijgen heel veel meiden (ook jongens trouwens) een groeispurt. Snelle groei kan leiden tot striae, maar dit hebben dus heeel veel mensen. Heel normaal. Dat zal niemand wat uitmaken, vooral je ouders niet.

Niet te druk over maken allemaal. Hoort allemaal bij puberteit, groeispurts etc etc.

Geniet maar van je vakantie:yum:

Groetjess:kissing_heart:

Hi!

Ik ben zelf rond dezelfde lengte en gewicht en dit is compleet normaal! Heb zelf ook een beetje striae op m'n kont, het hoort er gewoon bij. Maak je geen zorgen, je bent mooi zoals je bent en er zijn zoveel mensen zoals jij! Als je wilt afvallen dan kun je dat gewoon doen, maar let wel op dat je niet te licht word of een eetstoornis ontwikkeld. 

~T

Reageer