Stretch marks (striae, groeistrepen, striemen)(ook jongens)

  • 20 June 2020
  • 4 reacties
  • 441 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Er zijn hier al een paar topics over, I know. Maar die zijn allemaal al best oud dus ik dacht, laten we dit onderwerp weer eens heropenen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips.

Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik ben  redelijk lang, 198, en ben afgelopen jaren erg snel gegroeid. Vandaar dat ik nu best veel stretch marks heb. Vooral op mijn heupen, billen, lies (hoog op bovenbeen), en op mijn rug/schouders. Nu ben ik een jongen dus kan het meeste verbergen met een zwemshort. Alleen de striemen op m'n rug zijn best wel zichtbaar. Het lijkt wel een beetje of ik met een zweep ben geslagen ofzo. Een enkeling vraagt er wel eens naar, best ongemakkelijk om uit te moeten leggen dat je niet mishandeld wordt, maar je gewoon snel bent gegroeid.

Voor meiden is het bedekken lastiger natuurlijk. In een bikini zijn je heupen, billen en benen wel zichtbaar. Nu is striae bij vrouwen wel gebruikelijker dan bij mannen. Hoe reageert men hierop?

En hebben jullie misschien nog tips. Ik gebruik nog wel eens littekencrème, dat lijkt wel een beetje te helpen. Volgens mij vooral belangrijk om het soepel en gehydrateerd te houden. Laat maar weten.

 

Zou leuk zijn als je hier je verhaal/ervaringen/tips dropt.

Groetjes,


4 reacties

Hey Smikkelbeer

 

Bij mij zijn de striae vanzelf verdwenen. Ik heb er geen zalfjes voor aangebracht. Dat komt grotendeels omdat ik bij het zien van de striae dacht dat het verwondingen waren die wel zouden genezen, waardoor ik er nog nauwelijks aandacht aan besteedde. Zwemmen deed ik toch niet, dus maakte het me niet uit. 

 

Littekenzalf zou kunnen helpen. Vraag de apotheker eventueel naar een zalf doelgericht voor striae. Daar ben je vast het meest mee geholpen. Verder zou ik verwachten dat de striae vanzelf (grotendeels) zullen vervagen. 

 

Het moet inderdaad ongemakkelijk zijn, om “ondervraagd” te worden rond de striemen op je rug. De meesten bedoelen het waarschijnlijk goed, maar dat maakt het voor jou niet minder ongemakkelijk. Echter zit er volgens mij niet veel anders op dan te zeggen dat je eenvoudigweg snel gegroeid bent. Zeg je namelijk iets als ‘da’s privé’ ofzo, kan dat doen denken dat je daadwerkelijk mishandeld wordt, ook al is het je volste recht om sommige dingen privé te houden. 

 

Gr. Kenshin

Thx,

Iemand anders nog??

Heyy, 

Het is inderdaad lastig als je een zebra print op je huid heb. Ik ben 15 en een meisje en heb veel blaue paarse lijnen op mijn billen en bovenbenen. Ik was eerst heel onzeker over want bij mij werd het helaas wel elke keer gevraagd. Het is misschien idioot maar ik zie het als een leeuwen print je ziet eraan dat je lichaam is verranderd in de jaren en elke keer wanneer iemand vraag waarom ik dat heb zeg ik gewoon met trots dat ik een leeuwen huidje heb.wees er alsjeblieft niet onzeker over en loop er met trots mee rond en onthou gewoon dat je van een leeuwen huidje jezelf een leeuw kan maken. Sterk machtig en de baas van hun zelf.😝

 

Suc6 ♡

Groetjes haha

Heyy, 

Het is inderdaad lastig als je een zebra print op je huid heb. Ik ben 15 en een meisje en heb veel blaue paarse lijnen op mijn billen en bovenbenen. Ik was eerst heel onzeker over want bij mij werd het helaas wel elke keer gevraagd. Het is misschien idioot maar ik zie het als een leeuwen print je ziet eraan dat je lichaam is verranderd in de jaren en elke keer wanneer iemand vraag waarom ik dat heb zeg ik gewoon met trots dat ik een leeuwen huidje heb.wees er alsjeblieft niet onzeker over en loop er met trots mee rond en onthou gewoon dat je van een leeuwen huidje jezelf een leeuw kan maken. Sterk machtig en de baas van hun zelf.😝

 

Suc6 ♡

Groetjes haha

Oja dit omdat je het niet weg moet willen hebben maar je het een deel van jezelf moet maken je moet het omarmen!!

 

Reageer