Hey,
Er zijn hier al een paar topics over, I know. Maar die zijn allemaal al best oud dus ik dacht, laten we dit onderwerp weer eens heropenen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips.
Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik ben redelijk lang, 198, en ben afgelopen jaren erg snel gegroeid. Vandaar dat ik nu best veel stretch marks heb. Vooral op mijn heupen, billen, lies (hoog op bovenbeen), en op mijn rug/schouders. Nu ben ik een jongen dus kan het meeste verbergen met een zwemshort. Alleen de striemen op m'n rug zijn best wel zichtbaar. Het lijkt wel een beetje of ik met een zweep ben geslagen ofzo. Een enkeling vraagt er wel eens naar, best ongemakkelijk om uit te moeten leggen dat je niet mishandeld wordt, maar je gewoon snel bent gegroeid.
Voor meiden is het bedekken lastiger natuurlijk. In een bikini zijn je heupen, billen en benen wel zichtbaar. Nu is striae bij vrouwen wel gebruikelijker dan bij mannen. Hoe reageert men hierop?
En hebben jullie misschien nog tips. Ik gebruik nog wel eens littekencrème, dat lijkt wel een beetje te helpen. Volgens mij vooral belangrijk om het soepel en gehydrateerd te houden. Laat maar weten.
Zou leuk zijn als je hier je verhaal/ervaringen/tips dropt.
Groetjes,